2009-03-19, 15:32
Medlem
Morbidmans avatar
Ger dom ungarna nya tankar och ideèr så blir vell hela skiten värre enbart. Jävla skit system
Citera
2009-03-19, 15:39
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morbidman
Ger dom ungarna nya tankar och ideèr så blir vell hela skiten värre enbart. Jävla skit system

Vad menar du?
Citera
2009-03-19, 15:40
Medlem
Apspektakels avatar
Oerhört fjantigt.
Sedan, vad ska nu ungarna blanda till grogg med? LÄSK!? :O
Citera
2009-03-19, 15:42
Medlem
EverlastingScars avatar
Madness? THIS IS SWEDEN! Usch för alla restriktioner, förbud, regler och lagar som uppkommit nu. Snart får man säkert inte ens tänka själv längre.
Citera
2009-03-19, 16:23
Medlem
Vars fan tog eget ansvar vägen?
Citera
2009-03-19, 16:45
Medlem
Lingon_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett kadaver
Är man under 18 är man i mina och lagens ögon ett barn och ska skyddas, ibland måste de tydligen skyddas från sig själva.

Vad i energidrycken är det barn ska skyddas från? Socker eller koffein, det är standard varor och finns i det mesta nuförtiden. Eller ska vi också förbjuda godis bakverk choklad frukt och kaffe för alla under 18?
Citera
2009-03-19, 16:48
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffkanin
Vars fan tog eget ansvar vägen?

Det egna ansvaret försvann när barnen visade att de inte kunde ta det uppenbarligen.

Ansvar hör till vuxenvärlden. Det här rör ju barn som tydligen inte kan axla ansvaret att nyttja saker med måtta varför vuxenvärlden tvingas rycka in för att städa upp och försöka skapa en dräglig studiemiljö för elever och en anständig arbetssituation för lärare. Det är liksom inga småsaker.

Nu sitter man nästan och eldar upp sig över vilka glin tonåringar i Sverige är. Bölar om förbudssamhälle för att de inte får dricka läsk när de vill. Man behöver inte betala en spänn för att få 12 års utbildning. Skatten finansierar t.o.m. mat och buss och ungarna.

Fan om jag var utbildningsminister, då skulle det vara raka fina led och "Ja,magistern" och bocka och niga och inga jävla kepsar inomhus. Inga jävla tugummin eller Ipods och mobiler heller. Energidryck? - Glöm det, pattunge! Lämna sån skit hemma och försök bilda er istället snorungar. Min framtida pension hänger på att ni inte fuckar upp Sverige!
Citera
2009-03-19, 16:58
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingon_
Vad i energidrycken är det barn ska skyddas från? Socker eller koffein, det är standard varor och finns i det mesta nuförtiden. Eller ska vi också förbjuda godis bakverk choklad frukt och kaffe för alla under 18?

Finns koffein i det mesta nuförtiden? Vart bor du?

Förstår inte varför man skulle förbjuda något som inte innebär ett problem, vad finns det för mening i det? Lärarna har ju inte klagat på att barnen blir stirriga av bananer, wienerbröd eller kaffe latte. Det är energidryckerna som är problemet och därför är det rimligt att införa åldersgräns på det.

Men ja, det är väl sockret och koffeinet de ska skyddas från. Ser inga problem med att bara sälja frukt och mackor i skolans cafeteria egentligen. Jag tror inte att kaffe och te riskerar att missbrukas på det sättet som energidrycker. Det är helt enkelt inte tillräckligt gott och ger väl inte samma kick. Skulle det bli ett problem med kaffestinna tonåringar ser jag dock inga problem med att sluta sälja sådant i skolorna heller och eventuellt be kaféerna att inte sälja det till skolungdomar. Tycker själv att det låter långt att gå och jag är glad över att dylika steg inte behöver tas men om det skulle behövas ser jag inget hinder. Ungdomens bildning är Sveriges framtid, tycker man kan förbjuda en massa dumheter om de innebär ett störande moment i skolsalarna. Rättigheten till utbildning väger tyngre än rättigheten att stoppa truten full med onyttigheter.
Citera
2009-03-19, 19:55
Medlem
Mepers avatar
Kan se en bild framför mig på abdul med sin bmw 320i , stå med öppen trunk och sälja Lidl enegidryck för 15spänn styck bakom skolgården. Vem kan ingripa är ju inte olagligt bara för att ica maxi Pk tycker det

http://i43.tinypic.com/25jjk43.jpg

Ta det med humor inte rasism snack nu.
Citera
2009-03-19, 19:57
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meper
Kan se en bild framför mig på abdul med sin bmw 320i , stå med öppen trunk och sälja Lidl enegidryck för 15spänn styck bakom skolgården. Vem kan ingripa är ju inte olagligt bara för att ica maxi Pk tycker det

http://i43.tinypic.com/25jjk43.jpg

Ta det med humor inte rasism snack nu.

Fin bild.
Citera
2009-03-19, 20:00
Medlem
Mepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett kadaver

Fin bild.

Jobba som fan med den
Citera
2009-03-19, 20:04
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meper
Jobba som fan med den

Såg direkt att det var bakluckan på en BMW. Typiskt svenskt utseende med det blonda håret också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in