2026-08-29, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AZAZAZAZAZAZAZ
Har fått möjlighet att få en samlingslån av en bank vilket skulle lösa stora delar av mina skulder och sedan söka vård, men det betyder att jag behöver få en borgenär, och sedan spelpausa mig vilket betyder att jag måste berätta för min sambo eller familj angående spelandet,

Kan någon ge mig tips hur jag ska berätta? Vilket sätt som är lättast och bäst. För behöver isåfall berätta redan nu i helgen.
Ta chansen!
Det finns inget annat mannen. Det är bara lägga upp korten på borden, säg att du behöver prata.
Gör bara inte som hälften av alla torskar dvs gråt ut och sen fortsätt spela när allt "lösts sig"
Citera
2026-08-29, 20:29
Medlem
Fick återfall, försökte ta livet av mig efteråt med sprit och okänd mängd droger till tabletter! Berättade allt om mina psykoser, demoner och allt jävla skit till alla nära!

Vaknade upp på akuten med slangar tyvärr så jag överlevde! Hade blivit så väck och sagt adjö, var väl misstaget jag gjorde!

Kommer försöka igen när jag kommer hem och kan köpa droger igen, denna gången med mycket större doseringar och mer kombinationer, och denna gången inga meddelanden, ska gömma min mobil innan!

Jag pallar bara inte leva längre, speciellt inte med min scizofreni, men inte med mitt spelberoende heller!

Mvh Torsken!
Citera
2026-08-29, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsken1399
Fick återfall, försökte ta livet av mig efteråt med sprit och okänd mängd droger till tabletter! Berättade allt om mina psykoser, demoner och allt jävla skit till alla nära!

Vaknade upp på akuten med slangar tyvärr så jag överlevde! Hade blivit så väck och sagt adjö, var väl misstaget jag gjorde!

Kommer försöka igen när jag kommer hem och kan köpa droger igen, denna gången med mycket större doseringar och mer kombinationer, och denna gången inga meddelanden, ska gömma min mobil innan!

Jag pallar bara inte leva längre, speciellt inte med min scizofreni, men inte med mitt spelberoende heller!

Mvh Torsken!
Min vän! Gör det inte Låt inte den här skiten ta livet av dig. Det är ju inte du, spelberoendet. Utan något som hemsöker oss.

Schizofreni måste vara otroligt utmanande, lider med dig! Men får du inga bra mediciner för att lindra symptomen eller har du hamnat mellan stolarna i vården?
Senast redigerad av ladicius 2026-08-29 kl. 21:48.
Citera
2026-08-30, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Min vän! Gör det inte Låt inte den här skiten ta livet av dig. Det är ju inte du, spelberoendet. Utan något som hemsöker oss.

Schizofreni måste vara otroligt utmanande, lider med dig! Men får du inga bra mediciner för att lindra symptomen eller har du hamnat mellan stolarna i vården?

Jag antar att du har rätt, ska nog lämna in mig själv på psyket!

Mvh!
Citera
2026-08-30, 12:58
Medlem
Har du ett kreditkort? Hjälpte mig att bli spelfri. Tror det var detta i alla fall. Nu samlar jag beställningar på klarna-kortet istället för att det ska hända grejer med spel om pengar. Låter kanske underligt, men det blev någon typ av motpol. Inget sug alls sedan maj. Eller så slog bara i botten efter 17 år som speltorsk. Skönt så in i Norden.
Citera
2026-08-30, 14:51
Medlem
Citat:

Mvh!
Ja det är väl det bästa du kan göra även om man inte alltid blir så bra bemött. Men de som jobbar där har ändå sett mycket och kan en hel del, så försök följa deras råd även om det kan ta emot att få plattityder av någon som själv inte har några problem.

Ge inte upp bara, kämpa på!
Citera
2026-08-30, 17:40
Medlem
Citat:

Mvh!

Gör det, lägg in dig imorgon på psyk då de kommer slussa ut alla antingen idag eller imorgon så då har du störst chans att kunna ligga inne i minst 1 vecka eller mera.

Har du fått hjälp något för din schizofreni?
Citera
2026-08-30, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomat
Ta chansen!
Det finns inget annat mannen. Det är bara lägga upp korten på borden, säg att du behöver prata.
Gör bara inte som hälften av alla torskar dvs gråt ut och sen fortsätt spela när allt "lösts sig"

Ja detta är verkligen en stor chans jag har fått så måste ta vara på den! kommer prata med henne imorgon kväll när vi är ensamma. Tack!
Citera
2026-08-31, 22:11
Medlem
Citat:
Ja detta är verkligen en stor chans jag har fått så måste ta vara på den! kommer prata med henne imorgon kväll när vi är ensamma. Tack!
Hur gick det?
Stay strong 💪
Du löser detta!
Det är väldigt svårt att bära en sån här börda själv, att dela med sig av sina tankar med en närstående kommer hjälpa dig att sluta.
Citera
2026-08-31, 22:27
Medlem
Citat:
Hoppas det gått bra för dig!
Citera
2026-09-02, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Hoppas det gått bra för dig!

Tja! Nej har ej pratat ännu för jag skjutit upp det men jag har dock skrivit ett SMS till henne nu att vi måste prata ikväll om något viktigt så finns ingen återvändo nu! Var tvungen då jag skjuter på de hela tiden Så direkt efter jobbet vid 21 så kommer äntligen sanningen fram
Citera
2026-09-02, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomat
Hur gick det?
Stay strong 💪
Du löser detta!
Det är väldigt svårt att bära en sån här börda själv, att dela med sig av sina tankar med en närstående kommer hjälpa dig att sluta.
,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in