Citat:
Ursprungligen postat av
Biblo163
Spelat nu i 5 års tid och det är först nu jag insett något.
När du spelar står tiden stilla. Du troligen kommer vinna stora pengar, känna dig som en kung. Men i slutet av dagen förlorar du. I längden förlorar man alltid. Då har dina år av spelande slösat dig otroligt mycket tid.
Så är det. När jag spelade (slutade för 6 mån sen) så klappa jag mig alltid på axeln och kände mig som en kung när jag hade vunnit för att jag hade inga problem att lämna på en vinst (kunde absolut inte lämna vid förlust och därför jag slutat). Men det spelar ingen roll om du är känner dig duktig och lämnar dagen med en vinst för du kommer likt förbannat vilja spela om någon helg igen och till slut kommer det gå åt helvete. Så ingenting är vunnet förens du bestämmer dig för att aldrig mer spela.
Med andra ord så ska man aldrig spela men om man gör det så ska man lämna och aldrig spela igen vid en storvinst annars kan du inte kalla det en vinst. Lättare sagt än gjort för det är ju när man vunnit mycket som man tror att man kan vinna mer även om det inte sker på samma kväll. Det farliga är att vinna.