2012-12-20, 23:18
Medlem
Jag lider med dig. Fan va tungt.

Är väl medveten om att det inte går att spela så, och att man i slutet går back på betting. Det gick bra för mig fram till det att jag skulle lägga 1k på ett spel, men råkade spela 10k, självklart satt inte bettet och sen dess har jag mer eller mindre varit desperat. Jag vet att jag har ett problem, och jag hade ett break på några månader, sedan åkte tjejen iväg och jag har suttit och försökt vinna tillbaka min förlust vilket istället gjort den större med 5k.

Det finns de som har det mycket värre, men dessa 25k var ganska så mycket för mig. Även om det bara rör sig om pengar, så hade jag kunnat lägga pengarna på så mycket bättre. Nu kommer jag troligtvis aldrig få tillbaka dem, och mina planer för våren med resor och liknande ser helt plötsligt väldigt avlägset ut
Citera
2012-12-20, 23:46
Medlem
Vigores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gomyownway
TEXT

25k är riktigt mycket pengar men om 5år är det nog inte helt osannolikt att du har det tiodubbla på ditt bankkonto (beror ju på vad du utbildar dig till iofs). Med risk för att låta som någon psykolog från 12stegsprogrammet men den största vinsten är för dig att lägga ner spelandet. Till sist, lycka till och god natt!
Citera
2012-12-20, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vigore
25k är riktigt mycket pengar men om 5år är det nog inte helt osannolikt att du har det tiodubbla på ditt bankkonto (beror ju på vad du utbildar dig till iofs). Med risk för att låta som någon psykolog från 12stegsprogrammet men den största vinsten är för dig att lägga ner spelandet. Till sist, lycka till och god natt!

De banorna har jag varit i, att om 5 år så gör detta inte så mycket då jag troligtvis kommer ha ett bra mycket större konto. Slår man ut förlusten på 12 månader är det 2k per månad vilket egentligen inte är så mycket. Jag får ta det här som en dyrbar läxa och aldrig göra om det.

Tack för dina ord Vigore, du har gjort min kväll bättre fina medmänniska.

Sov gott,
Citera
2012-12-25, 22:37
Medlem
deadhead.s avatar
Vad hette den hemsida jag var inne på för ett tag sedan när man kunna betta på helt vanliga matcher men med hjälp av poäng/gratis pengar?

Någon som har förslag på hemsidor?
Citera
2012-12-26, 19:21
Medlem
Mr.Bonds avatar
Alltså jag är helt förbluffad efter att ha läst lite av tråden. Trodde inte sånt här existerade på riktigt Vad har ni för BRM? Tiltar ni mycket? Vilka stakes kör ni? Ni är ju rena guldminan om ni spelar midstakes och spelar bort hela rullen osv. Ni ger mig hopp om att det finns pengar kvar i poker!

Gl gl degen come good, May the Isil1 rungood shine upon thee
Citera
2012-12-26, 23:34
Medlem
Tror att de e alla möjliga spel. Jag spelar vegas och blackjack men jag spelar bara onykter. Inte spelat på ca 40 dagar. Men jag kör gärna 50-70 på blackjacken. Men många tsar här spelar på näter.
Citera
2012-12-29, 08:39
Medlem
Vill helst veta vad ni har bytt ut beroendet mot utan att det är något som inte har NÅGOT med spelandet att göra.. eller vad ni tror jag kan byta det mot!? Oerhört tacksam för svar!
Citera
2012-12-29, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alecxzi
Men seriöst, tar man inga risker här i livet så är man en tråkig jävel som kommer leva ett standard Svensson liv tills graven. Så jag skiter i om jag förlorar tusentals kronor på spel, för jag har insett att jag är en så kallad risktagare.

Jösses du fick precis allt jag har i skallen så perfekt formulerat, så känner jag om spelandet men vill ta risktagandet till något annat än spel FÖR SPEL ÄR LÖNLÖST, äckliga jävla konstanta ångesten 8 av 10 ggr, även om jag vinner är det girighet, om inte det ilska, om inte det något annat.. fyfan hatar spelandet samtidigt som jag älskar det, som en tjock tjejs avsugningar..
Citera
2012-12-29, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salt11
Vill helst veta vad ni har bytt ut beroendet mot utan att det är något som inte har NÅGOT med spelandet att göra.. eller vad ni tror jag kan byta det mot!? Oerhört tacksam för svar!

I mina ögon är dom lindrigaste beroendena träning, adrenalin, sex, socker och dataspel (i den ordningen). Om du kan ge dig hän åt något projekt kanske det kan hjälpa också?

Lycka till!
Citera
2012-12-29, 23:45
Medlem
Igår hände nåt otroligt! Efter 13,14 månaders slit och inte tala om pengar så vann jag hela 49000kr. Detta är första gången jag vinner en större summa pengar. Var så förbannad över att jag spelat bort massa pengar på EN dag Så tänkte för mig själv" det får bära eller brista".
Och så helt plötsligt klirr klirr jackpot. Så efter att spelat bort 45000kr på mer än ett års tid så får jag nu tillbaka allt igen och går tom med vinst på hela med 4000kr. Det som hjälpt mig att inte falla in i nåt missbruk och spela bort mer än jag har råd är att skaffa en insättningsgräns.
Citera
2012-12-30, 00:44
Medlem
Strodes avatar
Finns det något sätt att spärra ett VISA-kort från alla spelsidor? Jag funderade på att byta till ett vanligt Maestro men behöver VISA't för att handla annat online, t.ex. från mathem.

Hur gör man isåfall?
Citera
2012-12-30, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Finns det något sätt att spärra ett VISA-kort från alla spelsidor? Jag funderade på att byta till ett vanligt Maestro men behöver VISA't för att handla annat online, t.ex. från mathem.

Hur gör man isåfall?
Det går ju att spärra visa kortet för internetköp och betalning utland. Men det är ganska lätt att ändra tillbaka så kanske inte hjälper. Installera spelfilter kanske är ett alternativ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in