2020-09-02, 15:42
  #6985
Medlem
Hallsakaefts avatar
Du dopaminknarkar p r ecis som alla andra.. Din form är börsen.

Inte direkt raketforskning.

Du får sluta och pina dig igenom en "låg" period där hjärnan återställs.. Mår du dåligt gör du rätt
Citera
2020-09-02, 19:39
  #6986
Medlem
Söka hjälp! Jag har skulder på massor och allt från spelande, hjälpte inte att jag missbruka benzo som släppte spärrarna under tiden. Men kolla upp spelberoende i din stad, varit spelfri lika länge som jag varit drog fri 3-4 månader och ångesten är konstant men att sluta ljuga för dig själv och din omgivning är det bästa tipset jag kan ge dig.

Var totalt ärlig, hur illa det än är det kommer släppa det kännas skönt när man rivit upp det såret.

Finns hjälp att få så försök använd den så bra du kan!
Citera
2020-09-03, 02:18
  #6987
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ApanBar
Söka hjälp! Jag har skulder på massor och allt från spelande, hjälpte inte att jag missbruka benzo som släppte spärrarna under tiden. Men kolla upp spelberoende i din stad, varit spelfri lika länge som jag varit drog fri 3-4 månader och ångesten är konstant men att sluta ljuga för dig själv och din omgivning är det bästa tipset jag kan ge dig.

Var totalt ärlig, hur illa det än är det kommer släppa det kännas skönt när man rivit upp det såret.

Finns hjälp att få så försök använd den så bra du kan!
Hur gammal är du och hur mycket skulder?

Situationen är sjukt pinsam för mig. Bor hemma, 33 år, inget jobb och jag har helvetesångest. Jag önskar jag kunde ångra vad fan jag har gjort, mår så jävla dåligt. Slängt bort alla besparingar jag jobbat övertid som en jävla åsna för att få ihop.

Mina idiotföräldrar hatar jag mer än allt annat. Varje gång jag förlorar så blor de arga och jag har inte berättat för att jag hela tiden blir dömd och utskälld av dem. Därför har jag hållit käften och fortsatt spela för att reparera skadan innan skadan blir värre.
Och horbörsen kunde fan inte gå rätt en enda jävla dag. Fy fan vilket bedrägeri allting är. Hela alltihop är fan på låtsas men konsekvenserna är på riktigt.
Citera
2020-09-03, 02:23
  #6988
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
Du dopaminknarkar p r ecis som alla andra.. Din form är börsen.

Inte direkt raketforskning.

Du får sluta och pina dig igenom en "låg" period där hjärnan återställs.. Mår du dåligt gör du rätt
Så är det säkert problemet är att jag lär mig inte av misstag. Jag är lägre stående än pavlovs hundar och kickarna överskuggar obehaget. På nåt sätt tror jag att jag är bättre men i praktiken är jag sämst på att göra affärer. Långsiktigt är jag bra, kortsiktigt en STOR KATASTROF. Långsiktigt har jag inget tålamod. Hatar börsen, har förlorat allt.
Vaknar av ångest och blir påmind hur djupt i skiten jag sitter.
Citera
2020-09-03, 11:41
  #6989
Medlem
spyder123s avatar
Tråd sammanfogad. /Mod
Citera
2020-09-05, 23:00
  #6990
Medlem
94e minuten straff för Frankrike, självklart skjuter Griezman 20 meter över målet vilket resulterade i att min perfekta lapp inte satt. 13860 spänn åt helvete som hade räddat min månad. Självklart är man torsk som alltid och har otur och det är inte första men förhoppningsvis sista gången detta händer. Nu ett sista försök att låta bli denna skit som förstör mitt psyke varje månad och drar mig längre och längre ner i skiten! Är inte normalt att undvika att unna sig saker i 100kr klassen för man anser att det är för dyrt för att samtidigt sitta och spela bort 10tusentals kronor varje månad! Trevlig helg alla och hoppas ingen är lika korkad som jag.
Citera
2020-09-07, 13:44
  #6991
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Hur gammal är du och hur mycket skulder?

Situationen är sjukt pinsam för mig. Bor hemma, 33 år, inget jobb och jag har helvetesångest. Jag önskar jag kunde ångra vad fan jag har gjort, mår så jävla dåligt. Slängt bort alla besparingar jag jobbat övertid som en jävla åsna för att få ihop.

Mina idiotföräldrar hatar jag mer än allt annat. Varje gång jag förlorar så blor de arga och jag har inte berättat för att jag hela tiden blir dömd och utskälld av dem. Därför har jag hållit käften och fortsatt spela för att reparera skadan innan skadan blir värre.
Och horbörsen kunde fan inte gå rätt en enda jävla dag. Fy fan vilket bedrägeri allting är. Hela alltihop är fan på låtsas men konsekvenserna är på riktigt.

Men vakna upp lite nu. Du kallar dom för idiotföräldrar men är 33 år och spelar bort din pengar och bor hemma fortfarande. Är chockad att du inte är utkastad hemifrån än för jag hade slängt ut min vuxna son om han höll på sådär och inte gjorde något av sitt liv. Funkar det inte så börja med att söka professionell hjälp för du verkar inte kunna hantera spelandet. Och gör åtminstone dina föräldrar stolta genom att spara ihop och köpa en bostad eller var som helst, allt förutom att spela bort lön efter lön och bo på deras bekostnad..
Citera
2020-09-15, 02:29
  #6992
Medlem
barkies avatar
Jag har spelat för rätt stora summor under min livstid. Kommer ihåg när jag pusha in 5k euro på ett flushdrag på minted poker och bommade. 2 h senare satt jag med 13k euro HU 10/20$.

Det sjuka är att jag spelade inte för rushen i första hand. Min filosofi med spel har alltid varit att ha en edge.

När jag sportsbettar sitter jag 1 vecka innan, väljer ut x antal matcher, oftast en dubbel. Hittar jag bra odds, kör jag om all statistik och information stödjer mig. Sen väljer jag en match jag sitter och lajvar på.

Samma när jag var som mest aktiv med pokern. Jag studerade, gick kurser, gick igenom händer, samples osv. Letade sen efter SH-bord där jag såg möjlighet till kross. Spelade aldrig HU mot vissa spelare jag flaggat som för bra eller för vilda.

När jag läser den här tråden förstår jag verkligen spelberoendet. Är man spelberoende har man ingen plan med spelet man lägger, utan allt blir siffror utan betydelse som ska bli större och större. Sen den där eufori när bollen går i mål eller 3 ananaser kommer upp på slotsen..


Men lyssna nu - jag var en duktig pokerspelare och en ganska bra sportsbettare. Jag saknade dock uthålligheten för att ständigt ligga plus och hänga med dom bästa. Allt som allt är jag nog ganska even eller lite plus i min spelkarriär.


Men tänk efter: det är några få procent i världen som kan leva på spel. Dessa människor lägger ner enormt mycket tid på att analysera, lära och utveckla. Det är en nästintill omänsklig besatthet. Den besitter inte ni eller jag.

Sakta ner, se bortom ert spelande. Har ni/vill ni inte ha människor som betyder något i era liv? Som ni alltid vill vara ärliga med och finnas där för? Skapa vackra minnen och dela allt med.


Det är den största vinsten i livet. Familj.

Idag spelar jag på hästar varje lördag för max 200 kronor, ibland en hundralapp var med en vän. Det gör vi för vi älskar sporten och att se hur väl vi kan sporten genom bettingen. Är lite som bingo!

Det jag älskar att lägga pengar på nu är min son och fru. Har ni inget sådant, lägg pengarna på er framtid. Spara. Litar ni inte på er själva finns det ju lösningar för att säkra era pengar. Jag har en vän som kör autogiro till sin mors konto varje månad till sitt sparande pga av tidigare spelberoende.

Men., jag säger det igen. Ni kommer aldrig vinna. Vinner ni förlorar ni. För det finns ingen värre vinnare än en spelberoende människa. Det är inte så att spelbolaget gråter när ni träffar en storvinst - dom vet att dom precis har träffat jackpot och kommer få tillbaka sina pengar OCH era.


Jag ber er alla. Lås er på spelpaus om ni tappat kontrollen.
Prata med era föräldrar, flickvän, bror, syster, vän. Bikta er. Ut med det allra giftigaste i er själ som ni vet att ni blir dömda för.

Det är en befriande känsla i vanliga situationer men i just denna är det vändpunkten som behövs. Ni förtjänar så mycket mer, så mycket bättre!
Låt inte dessa blodsugande parasiter förstöra era och era nära och käras liv.

Jag tror på er alla. Ni fixar det här.
Citera
2020-09-15, 21:40
  #6993
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jag har spelat för rätt stora summor under min livstid. Kommer ihåg när jag pusha in 5k euro på ett flushdrag på minted poker och bommade. 2 h senare satt jag med 13k euro HU 10/20$.

Det sjuka är att jag spelade inte för rushen i första hand. Min filosofi med spel har alltid varit att ha en edge.

När jag sportsbettar sitter jag 1 vecka innan, väljer ut x antal matcher, oftast en dubbel. Hittar jag bra odds, kör jag om all statistik och information stödjer mig. Sen väljer jag en match jag sitter och lajvar på.

Samma när jag var som mest aktiv med pokern. Jag studerade, gick kurser, gick igenom händer, samples osv. Letade sen efter SH-bord där jag såg möjlighet till kross. Spelade aldrig HU mot vissa spelare jag flaggat som för bra eller för vilda.

När jag läser den här tråden förstår jag verkligen spelberoendet. Är man spelberoende har man ingen plan med spelet man lägger, utan allt blir siffror utan betydelse som ska bli större och större. Sen den där eufori när bollen går i mål eller 3 ananaser kommer upp på slotsen..


Men lyssna nu - jag var en duktig pokerspelare och en ganska bra sportsbettare. Jag saknade dock uthålligheten för att ständigt ligga plus och hänga med dom bästa. Allt som allt är jag nog ganska even eller lite plus i min spelkarriär.


Men tänk efter: det är några få procent i världen som kan leva på spel. Dessa människor lägger ner enormt mycket tid på att analysera, lära och utveckla. Det är en nästintill omänsklig besatthet. Den besitter inte ni eller jag.

Sakta ner, se bortom ert spelande. Har ni/vill ni inte ha människor som betyder något i era liv? Som ni alltid vill vara ärliga med och finnas där för? Skapa vackra minnen och dela allt med.


Det är den största vinsten i livet. Familj.

Idag spelar jag på hästar varje lördag för max 200 kronor, ibland en hundralapp var med en vän. Det gör vi för vi älskar sporten och att se hur väl vi kan sporten genom bettingen. Är lite som bingo!

Det jag älskar att lägga pengar på nu är min son och fru. Har ni inget sådant, lägg pengarna på er framtid. Spara. Litar ni inte på er själva finns det ju lösningar för att säkra era pengar. Jag har en vän som kör autogiro till sin mors konto varje månad till sitt sparande pga av tidigare spelberoende.

Men., jag säger det igen. Ni kommer aldrig vinna. Vinner ni förlorar ni. För det finns ingen värre vinnare än en spelberoende människa. Det är inte så att spelbolaget gråter när ni träffar en storvinst - dom vet att dom precis har träffat jackpot och kommer få tillbaka sina pengar OCH era.


Jag ber er alla. Lås er på spelpaus om ni tappat kontrollen.
Prata med era föräldrar, flickvän, bror, syster, vän. Bikta er. Ut med det allra giftigaste i er själ som ni vet att ni blir dömda för.

Det är en befriande känsla i vanliga situationer men i just denna är det vändpunkten som behövs. Ni förtjänar så mycket mer, så mycket bättre!
Låt inte dessa blodsugande parasiter förstöra era och era nära och käras liv.

Jag tror på er alla. Ni fixar det här.
+10 på denna text..
Citera
2020-09-16, 16:14
  #6994
Medlem
Spelpaus.se
Antal avstängda just nu
55795
Bli en av dom du också istället för att ge bort pengarna!
Citera
2020-09-22, 14:20
  #6995
Medlem
anniedogs avatar
Hej,

Jag är gift och har barn med en spelmissbrukare. Han har missbrukat i 8 år, jag har vetat om i ca 4 år.

Hans drog är betting. Han (vi) har som mest haft skulder på 700K, vi har lyckats betala av det mesta.

Sedan snart ett år går han i behandling på en beroendeenhet, får KBT och blivit erbjuden Naltrexon och Selincro- fått fruktansvärda biverkningar med båda så tar dem inte.

Jag med hans tillåtelse full insyn i hans finanser och beroende. Vi har spärrar på hans personnummer på alla kreditupplysningar som erbjuder det, jag får sms om han försöker låna. Jag får logga in på hans bank. Jag får ifrågasätta tveksamma utgifter. Vi håller på att stänga ned hans bank och har allt på ett gemensamt konto- bör få larm om han försöker öppna ett nytt. Vi har försökt installera Gamban men flera av hans devices är begränsade då de är kopplade till jobb. Vårt gemensamma största fokus har varit att strypa alla hans möjligheter att ta lån och överhuvudtaget strypa hans tillgång till egna ”dolda” pengar. Mitt övriga fokus har legat på kommunikation- prata om hur han mår och lyssna på min magkänsla/radar som aldrig hittills haft fel...

Trots alla dessa spärrar och säkerhetsnät föll han dit igen under sommaren, efter att ha varit clean i 7 månader. Han lyckades överlista systemet och jag började känna mig trygg och släppte garden, slutade ifrågasätta, ha daglig koll. Han styrde om sin swish till ett dolt konto i vår existerande bank (därav ingen alert från uc/Bisnode/creditsafe) och köpte bitcoins som han sen spelare för. Det vart inga större ekonomiska konsekvenser (ca 15.000 på 1.5 månad) men ett återfall lika mycket. Jag kommer hädanefter logga in på vår bank med hans BankID dagligen (med hans medgivande) så det hålet är nu täckt. Han har också återupptagit sin behandling på beroendeenheten.

Jag vet att han vill sluta till 100%, jag har följt hans resa från förnekelse till större och större självinsikt och sett hur hans motivation förändrats från något han började göra för att han var tvungen till något han vill göra för sin egen skull.

Jag har en fråga till er som spelar och er som överkommit denna sjukdom:

-vilka hål ser ni i vårt spärrsystem? Vad är det jag missar som han kan falla dit på nästa gång?
-om ni lyckats sluta, hur har ni gjort det?
-vad kan jag göra för att hjälpa utöver det jag redan gör?
- har nån av er testat ovan läkemedel? Har det haft effekt?

Tack.
Citera
2020-09-22, 15:01
  #6996
Medlem
anniedogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniedog
Hej,

Jag är gift och har barn med en spelmissbrukare. Han har missbrukat i 8 år, jag har vetat om i ca 4 år.

Hans drog är betting. Han (vi) har som mest haft skulder på 700K, vi har lyckats betala av det mesta.

Sedan snart ett år går han i behandling på en beroendeenhet, får KBT och blivit erbjuden Naltrexon och Selincro- fått fruktansvärda biverkningar med båda så tar dem inte.

Jag med hans tillåtelse full insyn i hans finanser och beroende. Vi har spärrar på hans personnummer på alla kreditupplysningar som erbjuder det, jag får sms om han försöker låna. Jag får logga in på hans bank. Jag får ifrågasätta tveksamma utgifter. Vi håller på att stänga ned hans bank och har allt på ett gemensamt konto- bör få larm om han försöker öppna ett nytt. Vi har försökt installera Gamban men flera av hans devices är begränsade då de är kopplade till jobb. Vårt gemensamma största fokus har varit att strypa alla hans möjligheter att ta lån och överhuvudtaget strypa hans tillgång till egna ”dolda” pengar. Mitt övriga fokus har legat på kommunikation- prata om hur han mår och lyssna på min magkänsla/radar som aldrig hittills haft fel...

Trots alla dessa spärrar och säkerhetsnät föll han dit igen under sommaren, efter att ha varit clean i 7 månader. Han lyckades överlista systemet och jag började känna mig trygg och släppte garden, slutade ifrågasätta, ha daglig koll. Han styrde om sin swish till ett dolt konto i vår existerande bank (därav ingen alert från uc/Bisnode/creditsafe) och köpte bitcoins som han sen spelare för. Det vart inga större ekonomiska konsekvenser (ca 15.000 på 1.5 månad) men ett återfall lika mycket. Jag kommer hädanefter logga in på vår bank med hans BankID dagligen (med hans medgivande) så det hålet är nu täckt. Han har också återupptagit sin behandling på beroendeenheten.

Jag vet att han vill sluta till 100%, jag har följt hans resa från förnekelse till större och större självinsikt och sett hur hans motivation förändrats från något han började göra för att han var tvungen till något han vill göra för sin egen skull.

Jag har en fråga till er som spelar och er som överkommit denna sjukdom:

-vilka hål ser ni i vårt spärrsystem? Vad är det jag missar som han kan falla dit på nästa gång?
-om ni lyckats sluta, hur har ni gjort det?
-vad kan jag göra för att hjälpa utöver det jag redan gör?
- har nån av er testat ovan läkemedel? Har det haft effekt?

Tack.

Ps.

Glömde tillägga att han såklart är spärrad på spelpaus men det hjälper nada då han spelar på siter som t ex Cloudbet....

Den underliggande orsaken till att han spelar är för att dämpa ångest- ångest som utlöses av vardagliga saker som stress och tristess och mindre motgångar. Så mycket har han lokaliserat via sin terapi. Inga obearbetade barndomstrauman med andra ord. Vet ju såklart bara det han väljer att berätta för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in