2009-10-07, 23:43
Medlem
Dr Gonzos avatar
Hej.
Kan man säkerhetskopiera en extern hdd med T.M? Alltså, jag har två externa inkopplade, en för T.M och en med lite annat skit på. Den med den andra skiten på skulle jag vilja att den säkerhetskopierades samtidigt som macens hd. Går detta att fixa på något sätt? Hittar ingenting i inställningarna.
Citera
2009-10-08, 09:22
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Gonzo
Hej.
Kan man säkerhetskopiera en extern hdd med T.M? Alltså, jag har två externa inkopplade, en för T.M och en med lite annat skit på. Den med den andra skiten på skulle jag vilja att den säkerhetskopierades samtidigt som macens hd. Går detta att fixa på något sätt? Hittar ingenting i inställningarna.

Ja.
Citera
2009-10-08, 10:38
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Ja.

Har du tänkt berätta hur?
Citera
2009-10-08, 12:30
Medlem
smurfehs avatar
Kolla så att externa hårddiskarna inte ligger under ”Undanta dess objekt från säkerhetskopieringar”

http://www.onedigitallife.com/2007/1...ternal-drives/ kan du läsa lite mer om det .
Senast redigerad av smurfeh 2009-10-08 kl. 12:35.
Citera
2010-03-06, 13:27
Medlem
tzjs avatar
Jag har ett problem med att säkerhetskopiera till en extern hårddisk.

Under Time Machine-inställningar kan jag inte få fram den hårddisk jag vill spara backupen på.

Setup:

PC med Vista. I den inkopplad en WD 360 GB delad på 2 partitioner. En för PC och en för Mac.
Jag når båda partitioner från min MBP via nätverket då jag valt att dela ut båda partitionerna i nätverket. Jag kan alltså nå all data på båda partitioner från min MBP.

Jag har tidigare kopplat in den externa hårddisken i min MBP då jag vill säkerhetskopiera, men jag vill kunna göra detta trådlöst.

Jag vill:

Göra backup på min MBP till den Mac-partitionerade delen av min externa hårddisk. Jag når den i nätverket, och kan se tidigare backuper men jag kan inte göra en backup.

Kan någon hjälpa mig med detta?
Citera
2010-03-15, 07:44
Medlem
Adam87s avatar
Hur lång tid tar första kopian egentligen? Jag har förståelse för att det tar ett tag, men min har stått i gång sen halv 7-tiden igår kväll. 12,96 GB av 113,89 än så länge.

Är via USB 2.0 jag kör backuppen.
Citera
2010-03-15, 08:09
Medlem
Adam87s avatar
13,11 nu. Som synes ingen direkt racer.
Citera
2010-03-18, 10:25
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj

Jag vill:

Göra backup på min MBP till den Mac-partitionerade delen av min externa hårddisk. Jag når den i nätverket, och kan se tidigare backuper men jag kan inte göra en backup.

Kan någon hjälpa mig med detta?

Bumperized Q.

Någon som är villig att hjälpa mig felsöka. Jag HAR googlat så fingertopparna blöder, men ingen hjälp finns att få.
Citera
2010-03-18, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Bumperized Q.

Någon som är villig att hjälpa mig felsöka. Jag HAR googlat så fingertopparna blöder, men ingen hjälp finns att få.
Om jag förstått det rätt så sitter hårddisken inkopplad i en PC? Det kommer i så fall inte funka, du kan inte köra TM över SMB, måste vara AFP och det kan inte windows hantera vad jag vet..
Du behöver en annan dator med OSX/OSX server, en Airport Extreme eller en Time Capsule.. Tyvärr.
Citera
2010-03-18, 22:49
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Om jag förstått det rätt så sitter hårddisken inkopplad i en PC? Tyvärr.

Detta visste jag inte om. Jag testade med något som heter iTimeMachine, med det gav ingenting heller.

Tack för svaret och infon emilsund!

Jag för köpa en Time Capsule istället.
Citera
2010-03-19, 14:21
Medlem
tzjs avatar
Nästa huvudbry:

Jag har säkerhetskopierat till en extern HD innan, och jag var nyss iväg och köpte en ny extern HD.
Endast för att använda som TimeMachine HD.

Jag kan inte flytta de gamla backupfilerna till den nya HD:n, det dyker upp en varning om att min Macbook Pro inte får ändras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in