Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-06, 15:39
Medlem
niceens avatar
Hej
Datorn fick nått spel och sa att några filer saknades/skadade och den gick inte att starta.....
Så lite dum som vi va formatera vi om den och installera om vista på nytt.
Vi hade en hel del bilder vi gärna skulle vilja ha tillbaka och nu undrar vi om de är helt kört?

Har provat med getdataback, men ja får fram en hel del men de intressanta som "Mina bilder" och "Dokument" blir röd markerade och de finns inga filer i de....

Finns de något speciellt program till vista?

Tack på förhand
Citera
2009-10-06, 15:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera
2009-10-06, 17:18
Medlem
Problemet är inte att ni formaterat.
Utan att ni installerat/lagt in nya grejer så att platsen där bilderna låg har blivit ersatta med annat. Dessutom gör ni saker värre varje gång ni gör något med hårddisken eftersom beroende på vad ni gör kan den fortsätta att skriva över.
Senast redigerad av panpo98 2009-10-06 kl. 17:21.
Citera
2009-10-07, 14:00
Medlem
Finns massor med liknande program som getdataback och dom kan ibland få lite olika resultat om du gogglar lite kanske du kan hitta ett annat program som kanske kan lyckas med att få fram någon information. lämna annars hårddisken till något företag som kan kolla på den typ ibas eller liknande.
Citera
2009-10-07, 15:40
Medlem
teowinds avatar
Två program som du kan prova är 'Recuva' och 'PC Inspector File Recovery'.
Citera
2009-10-07, 20:23
Medlem
niceens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Två program som du kan prova är 'Recuva' och 'PC Inspector File Recovery'.

Okay.. Ska testa dom där
Har kört recoveryfix och jag har fått fram en del filer men när jag sparar dom så blir de inget av de.... Den säger till om att de är sparat men de finns inte där när jag kollar...
Jag ser hur stora filerna men de är just de att jag inte ser dom efter jag sparat ner dem till min externa disk.

Va gör jag för fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in