2009-10-06, 14:08
Medlem
hanumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batmannen
Läs http://www.gt.se/nyheter/1.1732455/restaurang-hade-far-i-kallaren !

– Så nu misstänker man att restaurangägaren slaktat ett av fåren därnere i de andra tre fårens åsyn, säger Britt Svensson.

Nu får får terapi för att komma över chocken!!!!!!!!!!!!!
Haha! Om jag vore ett får så skulle upplevelsen att en kille skär halsen av mig te sig så oändligt mycket läskigare än att tvingas bevittna när han gör det med ett annat får.

Jag tycker att det är underbart irrationellt att vi utan vidare accepterar att slå ihjäl och äta upp fåren, men vi värjer oss för tanken på att dom ska behöva se nåt läskigt.
Citera
2009-10-06, 14:17
Medlem
frallzorzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W..Demps
Antagligen blev de stressade av det, tror även ett får kan reagera på att se ett annat djur blir slaktat brevid. Men de kanske inte kopplar det mer än till omedelbar fara. Det lär knappast vara så att de tänker efter det har hänt.. "Oj, fåret brevid blev slaktat, nu kommer jag också få min hals avskuren hallal!"

Lol det är ju klart de tänker så. Djur har ju också viss slutledningsförmåga. Så superfarligt tycker jag iofs inte att det är... Men tycker att han borde haft dem i en ladugård istället. Och inte ljugit och sagt att att han inte tänkt slakta dem.
Citera
2009-10-06, 15:06
Medlem
Lite större bild polisens bild.

http://i36.tinypic.com/x4j1it.jpg
Citera
2009-10-06, 17:27
Medlem
pongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perception

Snygg hylla de har. En stege eller?
Tycker nog att det borde finnas starkare regelverk på hur det får se ut i den här typen av lokaler. Här förvaras enligt media, grönsaker etc.
Va fan, att ha en stege som hylla borde ju vara fel.
Citera
2009-10-06, 19:35
Bannlyst
De andra fåren

blir stressade av blodlukten och den konstigt uppträdande kompisen som bara sparkar omkring.
Citera
2009-10-06, 20:50
Medlem
Provokatörs avatar
Måste trots allt uttrycka en viss förundran över att detta kan ske, det är ju inte bara att starta ett företag utan att man håller sig till vissa regler. Och det kan fanimig inte ha undgått någon som driver restaurang att man måste hålla en viss nivå vad gäller renlighet etc. Att i detta läge sätta igång och slakta djur i källaren verkar nästan skrämmande.

Kan det vara en cover-up för något ännu värre? Har vi några försvunna personer i eller i närheten av Tidaholm?
Citera
2009-10-06, 20:54
Medlem
cerns avatar
Det här va de sjukaste på länge. Tänk om det har pågått i flera år och ingen har lagt märke till det här. Jag trodde att man hade hört det mesta med sagge i såser på kebabhak osv.. Men slakta får i Källaren på ett pizzahak tar allt.
Citera
2009-10-06, 21:26
Medlem
Haengquis avatar
tycker ägarna verkligen att slakten ska bedrivas i restaurangen eller gör de bara det för det är billigt?
Citera
2009-10-06, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perception

stackars dem alla tre. vilka idioter det finns.
Citera
2009-10-06, 21:29
Medlem
Nido6s avatar
För att det (än så länge) inte är tillåtet i Sverige med halalslakt.
Samma orsak som att dom tar sina döttrar till Somalia för att sy ihop fittan på dom. Inget konstigt med andra ord. Mona, var är du när vi behöver dig som bäst?
Citera
2009-10-06, 21:29
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haengqui
tycker ägarna verkligen att slakten ska bedrivas i restaurangen eller gör de bara det för det är billigt?
Dom köper ju levande djur och slaktar själva så att dom kan utföra sin hal-al slakt, rätt vanligt att muslimer far hem till bönder och vill köpa levande får och höns..
Bara hoppas att den här pizzerian får stänga för gott nu..
Citera
2009-10-06, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haengqui
Dem gör det nog för att det är billigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in