2009-10-05, 13:09
Medlem
Japhys avatar
Något som jag undrat över som boende i Malmö, är varför allmännyttan satsar på att bygga lyxlägenheter och varför det byggs så få hyresrätter. Länge har jag misstänkt att det har med flyktingmottagande att göra. Har man tillgängliga hyresrätter, ja då kan man helt enkelt inte neka till att ta emot flyktingar. Idag får jag detta bekräftat av Katrineholms ks-ordförande.

Citat:
Att förhållandevis många flyktingar kommer till Katrineholm beror bland annat på närheten till Vingåker och Flen, som har invandrarförläggningar, och Södertälje. Plus att Katrineholm har många hyresrätter.

– Trycket är hårt på kommuner med hyresrätter. De kommuner som omvandlat bostäder till bostadsrätter byter befolkning och har inte lokaler för att ta emot de här människorna, säger Göran Dahlström.

http://www.dagenssamhalle.se/zino.aspx?articleID=16379

Så alla ni ungdomar som undrar varför det inte byggs billiga hyresrätter, nu vet ni varför.
Citera
2009-10-05, 13:13
Medlem
L0darens avatar
vissa kommuner köper ju hus och bostadsrätter för att inhysa större familjer, typ Somalia osv.
Citera
2009-10-05, 13:20
Medlem
Nu föll danken ner.

Jag fattade förut inte varför hyresbolagen sålde ut lägenheter långt under marknadsvärdet med sån panik, men det är alltså för att undvika att bli sittandes med 100% av beståndet fördärvat av råttor, somalier, kackerlackor och andra parasiter.

Se, man lär sig något nytt varje dag.
Citera
2009-10-05, 13:30
Medlem
Montbarss avatar
Citat:
– Trycket är hårt på kommuner med hyresrätter. De kommuner som omvandlat bostäder till bostadsrätter byter befolkning och har inte lokaler för att ta emot de här människorna, säger Göran Dahlström.

Nej dom byter inte befolkning, däremot bibehåller dom den ursprungliga befolkningen.
Citera
2009-10-05, 14:04
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montbars
Nej dom byter inte befolkning, däremot bibehåller dom den ursprungliga befolkningen.

Jajemän. Rätt ska vara rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in