2009-10-04, 22:15
Medlem
GhosteNs avatar
Hej!

När jag skall tömma papperskorgen i Snow Leopard tar det brutalt lång tid. En vanlig xvid film tar ca 15 minuter och datorn går på högvarv för att radera papperskorgen.
När jag väljer att tömma den står det något om Säker radering och några andra alternativ finns det inte...

Någon annan med samma problem? Lite problematiskt när man har 10 gig att tömma...
Citera
2009-10-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhosteN
Hej!

När jag skall tömma papperskorgen i Snow Leopard tar det brutalt lång tid. En vanlig xvid film tar ca 15 minuter och datorn går på högvarv för att radera papperskorgen.
När jag väljer att tömma den står det något om Säker radering och några andra alternativ finns det inte...

Någon annan med samma problem? Lite problematiskt när man har 10 gig att tömma...

Det är inte så att alternativet att tömma papperskorgen säkert är aktiverat i inställningarna för Finder/Avancerat?
Citera
2009-10-04, 22:53
Medlem
GhosteNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sono_dio
Det är inte så att alternativet att tömma papperskorgen säkert är aktiverat i inställningarna för Finder/Avancerat?

Det hade jag! Tack för hjälpen! Äntligen behöver jag inte vänta i 2 timmar på att rensa lite skit.
Citera
2010-05-13, 09:40
Medlem
moohs avatar
Ah, den som söker, han skall finna, och jag fann denna tråd som besvarar min undran direkt.

Himla trist med säker tömning när man skall rensa bort 20000 filer.

Att de inte gjort det enklare - två knappar att välja på när man ska tömma papperskorgen.. en som låter dig tömma säkert och en som låter dig tömma normalt. Ogenomtänkt att man måste ställa in hela Findern att göra ANTINGEN det ena ELLER det andra.

Nåja, tack för svaret.
Citera
2010-05-13, 10:05
Medlem
turbokillens avatar
I Finder menyn har du "Töm papperskorgen" samt "Säker papperskorgstömning"
Citera
2010-05-13, 11:47
Medlem
Varje gång jag startar om datorn så ligger de nytt skräp i papperskorgen.
Det är en tom mapp, som heter .... , har glömt. Men den dyker upp helatiden efter omstart.
Citera
2010-05-14, 01:17
Medlem
turbokillens avatar
Jahapp, ominstallera din dator om du inte blir av med skiten.
Citera
2010-05-15, 01:31
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Varje gång jag startar om datorn så ligger de nytt skräp i papperskorgen.
Det är en tom mapp, som heter .... , har glömt. Men den dyker upp helatiden efter omstart.
Reparera din Windowspartition med Check Disk i Windows. Eller ta bort .Trashes-mappen på samma partition. Något med den är korrupt.
Senast redigerad av flipper1446 2010-05-15 kl. 01:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in