2012-06-24, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metalcorenightfall
Nja, det beror väl egentligen på hur man definierar musik. Den definitionen är självklart individuell men om vi för enkelhetens skull ska följa http://sv.wikipedia.org/wiki/Musik definition så kan vi se:

Alltså är musik enligt den definitionen endast möjlig mha instrument. Vidare kan man argumentera om en dator ska kunna klassificeras som ett instrument.
Det används som sagt keyboards och diverse instrument för att göra housemusik.
Citera
2012-06-24, 01:15
Medlem
metalcorenightfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzaaa
Det används som sagt keyboards och diverse instrument för att göra housemusik.
Och jag har som sagt bett om ursäkt pga det.
Citera
2012-06-24, 01:15
Medlem
EdwardBloms avatar
De hade definitivt nått sin höjdpunkt för längesedan, tyvärr. Får bli att gråta en tår till SHM essential mix från creamfields 2010.
Citera
2012-06-24, 01:16
Medlem
Integral3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metalcorenightfall
Nja, det beror väl egentligen på hur man definierar musik. Den definitionen är självklart individuell men om vi för enkelhetens skull ska följa wikipedias definition så kan vi se:

Alltså är musik enligt den definitionen endast möjlig mha instrument. Vidare kan man argumentera om en dator ska kunna klassificeras som ett instrument.

En synth är ju en dator. Tror dock få inte skulle klassa den som ett instrument.
Citera
2012-06-24, 01:16
Medlem
tungatorsks avatar
Underbart! Ytterligare mer kass stel elektronisk musik i graven! <3

Och jag lyssnar ändå mest på just elektronisk musik.
Citera
2012-06-24, 01:17
Medlem
fan vad skönt att dom där omuskaliska stureplansjönsarna äntligen lägger av. vad ska fjortisarna nu lyssna på? tur att det finns riktiga house-producenter och inte dom där wannabe-blattarna!
Citera
Bannlyst
Äntligen.
Citera
Bannlyst
Fy fan vad skönt.
Citera
2012-06-24, 01:20
Medlem
Krukmakarns avatar
Synd
Citera
2012-06-24, 01:21
Medlem
metalcorenightfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Integral3n
En synth är ju en dator. Tror dock få inte skulle klassa den som ett instrument.
Absolut, men den är baserad på hur ett piano, dvs du med fingrarna trycker in klaviaturen till skillnad från med datorer, där du använder musen eller tangentbordet för trycka in olika toner.
Men jag avgår nu, gonatt.

PS. Visst låt oss kalla det musik då, men låt mig samtidigt äga den individuella bedömningen att det inte är musik.
Citera
2012-06-24, 01:22
Medlem
discomusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl-Djuck
Deras officiella hemsida
http://www.swedishhousemafia.com/message/

Lyssnar personligen inte på sån här skitmusik så detta är bara positivt, även om det kommer att bli en haus som heter duga under de närmaste månaderna

Oj, jag menade angellos knarkrykten haha
Citera
2012-06-24, 01:22
Medlem
Asså herregud jag bara väntar på att denna skit genren bara dör ut. Avger ingen sorts intelligens alls eller någonting överhuvudtaget som utstrålar någon slags av talang hos artisten. Men aja det är väl bra i clubbarna och får tjejerna och bli glada så varför inte (dubbemoral jaa jag vet ).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in