Flashback bygger pepparkakshus!
2009-09-29, 16:33
Medlem
Cuprinols avatar
Hej! Formaterade om datorn för ett tag sen och ska nu installera alla drivrutiner igen. Jag har en usb-dongle för det trådlösa nätverket i huset. Har installerat den och en ikon har kommit på skrivbordet.

När jag ska försöka starta programmet går det inte alls. Om jag väljer kompatabilitetsläge för windows xp och startar så kommer bara varningen om att jag är påväg att öpnna exe-fil upp och sen händer inget mer. Kan tilläggas att det fungerade innan formateringen. Vad ska jag göra?
Citera
2009-09-29, 16:45
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuprinol
Hej! Formaterade om datorn för ett tag sen och ska nu installera alla drivrutiner igen. Jag har en usb-dongle för det trådlösa nätverket i huset. Har installerat den och en ikon har kommit på skrivbordet.

När jag ska försöka starta programmet går det inte alls. Om jag väljer kompatabilitetsläge för windows xp och startar så kommer bara varningen om att jag är påväg att öpnna exe-fil upp och sen händer inget mer. Kan tilläggas att det fungerade innan formateringen. Vad ska jag göra?

Problemet verkar vara att NetGear-drivrutinen inte är signerad för Windows 7, och därför kan den inte köras.

Här är ett knep för att stänga av Driver Signature Checking:

http://www.killertechtips.com/2009/05/05/disable-driver-signing-windows-7/

Testa med det, och se sedan om det fungerar.

Du kan också gå till NetGears hemsida och pröva att ladda ner den senaste programvaran och drivrutinen för dongeln.
Det borde finnas en uppdaterad programvara som stödjer Windows 7 för din dongel.
Senast redigerad av [Strange Days] 2009-09-29 kl. 16:52.
Citera
2009-09-29, 16:55
Medlem
Cuprinols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Problemet verkar vara att NetGear-drivrutinen inte är signerad för Windows 7, och därför kan den inte köras.

Här är ett knep för att stänga av Driver Signature Checking:

http://www.killertechtips.com/2009/05/05/disable-driver-signing-windows-7/

Testa med det, och se sedan om det fungerar.

Du kan också gå till NetGears hemsida och pröva att ladda ner den senaste programvaran och drivrutinen för dongeln.
Det borde finnas en uppdaterad programvara som stödjer Windows 7 för din dongel.

När kjag skriver in kommandoraden som står på den där hemsidan så får jag felmeddelandet "bcdebitt.exe is not recognized as an internal och external command, operable program or batch file."

Edit: Såg att jag stavade fel

Edit2: HAr skrivit in de nu och har fått rätt meddelande efter. Problemet kvarstår dock
Senast redigerad av Cuprinol 2009-09-29 kl. 16:58.
Citera
2009-09-29, 16:59
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
När kjag skriver in kommandoraden som står på den där hemsidan så får jag felmeddelandet "bcdebitt.exe is not recognized as an internal och external command, operable program or batch file."

Edit: Såg att jag stavade fel

Edit2: HAr skrivit in de nu och har fått rätt meddelande efter. Problemet kvarstår dock

Som sagt, testa att ladda ner den senaste programvaran och drivrutiner från NetGears hemsida.

Om inte annat så får du kontakta Netgear:s support och höra med dem om/när en Windows 7-kompatibel drivrutin kan finnas tillgänglig.
Citera
2009-09-29, 17:06
Medlem
Cuprinols avatar
Det fungerade förut när jag körde med RC. Tankade någon version som skulle vara retail och fungera och sen dess kom problemet. Håller på att ladda ner senaste från websidan nu. Återkommer med resultatet.
Citera
2009-09-29, 17:11
Medlem
Cuprinols avatar
Jag lyckades ladda ner och spara men när jag ska öppna setupfilen får jag ett felmeddelande "location is not available" Sen står det om en tempmapp med världens längsta adress "refers to a location that is unavailable"

Edit: Raderade ALLA filer som hette netgear på datorn och då fungerade det. Tack så mycket för hjälpen!
Senast redigerad av Cuprinol 2009-09-29 kl. 17:28.
Citera
2009-09-29, 17:15
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Jag lyckades ladda ner och spara men när jag ska öppna setupfilen får jag ett felmeddelande "location is not available" Sen står det om en tempmapp med världens längsta adress "refers to a location that is unavailable"

Om setup-filen ligger i tempkatalogen så har den inte blivit korrekt nerladdad.
Alternativt så har du exekverat filen samtidigt som den har hållit på att flyttas från temp till download-mappen.
Citera
2009-09-29, 17:51
Medlem
Cuprinols avatar
Jag löste det! Tack för problemet. Du råkar inte veta hur jag gör för att kolla så att jag aktiverat rätt?
Citera
2009-09-29, 17:55
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Jag löste det! Tack för problemet. Du råkar inte veta hur jag gör för att kolla så att jag aktiverat rätt?

Det enda sättet du kan kontrollera är att testa dongeln och programmet.
Om det funkar så funkar det.

Du kan även gå in i Control Panel -> System -> Device Manager och kontrollera så att dongeln har installerats rätt.
Den ska finnas i listan över nätverksanslutningar eller USB-anslutningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in