2009-09-25, 04:05
Bannlyst
Vad som menas med dessa två uttryck vet jag inte. Att "onanera med en osthyvel" har jag hört på olika forum, och "ett party i en papperskorg" är en ganska vanlig fras i modernistisk/abstrakt poesi. Anledningen att dessa två frågor är samlade i samma tråd är för att en släkting sa att uttrycken betydde samma sak. Nån som har mer info om detta?
Senast redigerad av TotteGripen 2009-09-25 kl. 04:24.
Citera
2009-09-25, 05:16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotteGripen
Vad som menas med dessa två uttryck vet jag inte. Att "onanera med en osthyvel" har jag hört på olika forum, och "ett party i en papperskorg" är en ganska vanlig fras i modernistisk/abstrakt poesi. Anledningen att dessa två frågor är samlade i samma tråd är för att en släkting sa att uttrycken betydde samma sak. Nån som har mer info om detta?

Att onanera med en osthyvel är roligt men smärtsamt Det vill säga nånting som är ganska kul men samtidigt jävligt dumt.

. Men party i en papperskorg vet jag inte.
Citera
2009-09-25, 06:12
Medlem
the_c00l_guys avatar
Party i en papperskorg betyder förmodligen en finare tillställning på Lidingö
Citera
2009-09-25, 06:53
Medlem
sommarlovs avatar
Party i en papperskorg är antagligen en direktöversättning av douchebag, de syns ofta på "finare" röjar-fester.

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=douchebag
Citera
2009-09-25, 08:53
Medlem
mEaters avatar
Uttrycket runka med osthyvel kom nog hit med filmen Ford Fairlane från 1990 då Ford yttrar de bevingade orden "Conversation with Zuzu Petals was like masturbating with a cheese grater: slightly amusing, but mostly painful"
Citera
2009-09-25, 11:13
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mEater
Uttrycket runka med osthyvel kom nog hit med filmen Ford Fairlane från 1990 då Ford yttrar de bevingade orden "Conversation with Zuzu Petals was like masturbating with a cheese grater: slightly amusing, but mostly painful"
I sammanhanget ska man observera att en cheese grater är ett rivjärn för ost, inte en osthyvel, och att effekterna av att masturbera med de båda olika redskapen torde skilja sig åt en del.
Citera
2009-09-25, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
I sammanhanget ska man observera att en cheese grater är ett rivjärn för ost, inte en osthyvel, och att effekterna av att masturbera med de båda olika redskapen torde skilja sig åt en del.

Fast det gör väl lika ont, kan jag tänka mig? Kanske beror på vilken sida på rivjärnet man använder (eller osthyveln, för den delen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in