Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-09-29, 21:40
Medlem
Bränn skiten på skiva istället.
Citera
2009-09-30, 15:57
Medlem
in-vino-veritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystal
Bränn skiten på skiva istället.
Hade gjort det om datorn haft en brännare. Den har inte ens en drive
Citera
2009-10-01, 23:28
Medlem
in-vino-veritass avatar
Följde de här guiderna till punkt och pricka http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7-rc-on-acer-aspire-one-netbook/

http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from-usb-drive-detailed-100-working-guide/

Står i stort sätt samma saker i dem båda. Formaterar USB-minnet fint dvs. fram till steg 5, det är där det skiter sig. Har ingen cd-läsare och laddade hem ISOn och Virtual Clone Drive (http://www.slysoft.com/en/download.html), kör ISOn i Virtual Clone Drive och blir glatt överaskad när jag ser att den drive dykt upp, precis som en vanlig skiva.

Nu till problemet. Jag kör kommandona som anges i steg 6 till steget där man ska köra bootsect.exe, istället för att uppdatera bootkoderna på usbn får jag det här felmeddelandet
Citat:
Could not map drive partitions to the associated volume device objects: Access denied.

Så vad gör man då? Guiden nämnde att man kunde använda winRAR för att packa upp ISOn, så det provade jag ju naturligvis och fick hela innehållet i en mapp på skrivbordet, kopierade direkt över till usbn men inte fan funkade det. Verkar onekligen som om det där enda steget var förbannat viktigt. Vad missar jag?
Citera
2009-12-02, 16:13
Medlem
ApelsinJabs avatar
Var laddar jag ner den senaste versionen av Windows 7? Har fan letat överallt utan att lyckas. Snälla någon, hjälp mig.
Citera
2009-12-02, 16:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApelsinJab
Var laddar jag ner den senaste versionen av Windows 7? Har fan letat överallt utan att lyckas. Snälla någon, hjälp mig.

Lite mer fantasi får du allt ha

Den finns ute bland dom flesta trackers.

Microsoft.Windows.7.Ultimate.x64.SWEDiSH-CRBS heter en av dom.
Citera
2009-12-02, 16:26
Medlem
ApelsinJabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Lite mer fantasi får du allt ha

Den finns ute bland dom flesta trackers.

Microsoft.Windows.7.Ultimate.x64.SWEDiSH-CRBS heter en av dom.
Haha. Men fan, jag blir tokig. Vill så gärna installera det nu. Men jag vill ha en laglig testversion. Var kan jag hitta den?
Citera
2009-12-02, 16:33
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Haha. Men fan, jag blir tokig. Vill så gärna installera det nu. Men jag vill ha en laglig testversion. Var kan jag hitta den?
Sån här? http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/cc442495.aspx
Citera
2009-12-02, 17:01
Medlem
ApelsinJabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Sån här? http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/cc442495.aspx
Hmm. Kommer bara med att välja vilken version och sedan logga in på min mail. När jag sedan kryssat i lite information om mig själv får jag upp detta;

Citat:
Thank you for your interest in Windows 7! The evaluation version you are attempting to download is for IT Professionals only. Click here to learn more about the Windows 7 consumer experience.

Hur gör jag sen?
Citera
2009-12-02, 17:33
Medlem
ApelsinJabs avatar
Nu gick det. Behöver man inget serienummer?
Citera
2009-12-02, 17:43
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Nu gick det. Behöver man inget serienummer?
Ingen aning, men det tror jag inte eftersom det handlar om en trial. Frågar den ändå kan du oftast klicka vidare för att ange det senare.
Du lär bli påmind dagligen om att det är en testversion du kör.
Citera
2009-12-02, 17:45
Medlem
ApelsinJabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Ingen aning, men det tror jag inte eftersom det handlar om en trial. Frågar den ändå kan du oftast klicka vidare för att ange det senare.
Du lär bli påmind dagligen om att det är en testversion du kör.
Okej. Men du. Jag hade en testversion innan, behövdes visserligen ett serienummer till. Det skulle sluta gälla i mars 2010 tror jag. Vad är det för skillnad mellan det och detta nu? Kan man inte ladda ner ett sådant som jag hade innan eller det kanske inte finns längre?
Citera
2009-12-02, 17:45
Medlem
SkoterBengts avatar
1. bränn ut ISO:n på en DVD
2. Låt skivan sitta kvar i datorn.
3. Starta om datorn. (kan hända att du får ändra Boot-inställningarna i BIOS för att få den att Boota från skivan)
4. när texten "Tryck på valfri tangent för att starta från skivan" kommer upp på skärmen, tryck på valfri tangent.
5. Installationen bör starta. Gå igenom den till punkt och pricka.
6. Under installationen kommer datorn reboota ett antal gånger.
Om texten "Tryck på valfri tangent för att starta från skivan" kommer upp på skärmen under dessa reboots så rör ingenting.
7. fortsätt installationen.
8. slutför installationen.
9. Klart.

Om du är smart så har du laddat ner "AIO"-releasen av win7, då är den redan registrerad. Och är den senaste versionen av windows 7 ultimate.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in