2009-09-24, 17:14
Medlem
römerwalls avatar
Hej,

Har en gammal Samsung DCB-B270Z digitalbox, som jag använde när jag bodde i ett Comhemhus. Har nu flyttat till ett hus med Tele2 som kabelteveleveratör. Spörsmålet är alltså: kan jag använda sammsungboxen i det nya huset med ett abonnemang från Tele2?

Sökte igenom forumet, men hittade ingen tråd om detta. Tack på förhand!
Citera
2009-09-24, 17:52
Medlem
gammgubbes avatar
Det borde fungera bra. Testa plugga in den och sök kanaler.
Citera
2009-09-24, 19:21
Medlem
Nej, det fungerar inte. Helt olika system.

Skulle det fungera skulle ju Tele2 tappa alla sina kunder då man köper den boxen för runt tusen spänn.

Tecknar du abonnemang hos Tele2 ingår en lånbox i abonnemanget så vitsen med att använda en comhembox försvinner ju....

http://www.tele2.se/tv-start-tvavgifter.html
Senast redigerad av gusgunner 2009-09-24 kl. 19:25.
Citera
2009-09-24, 22:11
Medlem
römerwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gusgunner

Skulle det fungera skulle ju Tele2 tappa alla sina kunder då man köper den boxen för runt tusen spänn.

Tecknar du abonnemang hos Tele2 ingår en lånbox i abonnemanget så vitsen med att använda en comhembox försvinner ju....

Ok, tack för svaret. Men på vad sätt är de olika? damen hos Tele2, frågade nämligen om jag redan hade en box, glömde dock bort att jag redan hade en box från comhem, så jag svarade nej. Kostar 199sek för att hyra box verkar det som, inga jättepengar men alltid skönt om man kan slipa.
Citera
2009-09-24, 22:22
Medlem
HansScheikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gusgunner

Kör Tele2 med pairing? För både Comhem och Tele2 använder Conax som kryptering. Systemet är exakt det samma, nämligen DVB-C.
Citera
2009-09-25, 00:08
Medlem
Tele2 ska köra med DVB-C standard men du kan behöva göra manuell sökning. Kom inte ihåg vilka värden det är exkat nu men ring tele2 support. Dom var villiga att hjälpa mig när jag skulle hjälpa en kompis.
Citera
2009-09-28, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansScheike
Kör Tele2 med pairing? För både Comhem och Tele2 använder Conax som kryptering. Systemet är exakt det samma, nämligen DVB-C.

Japp, du har rätt, jag har fel!
Citera
2026-08-02, 00:16
Medlem
Lånar och bumpar denna tråden. Mamma ska flytta tillbaka till sin gamla lägenhet som stått obebodd i flera år, sist hon bodde där hade hon comhem, kanske redan hade tagits över av tele2, men hon hade en samsung 270z för att titta på digital-tv, då de i samma veva slutade med analoga signaler i hennes 3-hål-i-väggen.

Nu gjorde jag en ny kanalsökning på boxen men det enda som går in är tv-finland. Nån som vet vad det ska vara för nätverk, kommer ihåg att comhem hade nätverk uppdelat i olika regioner.

Blir en stor utgift om mamma måste köpa allt nytt och de nya grejjorna kommer hon inte kunna hantera.

Hjälp mottages tacksamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in