2004-01-02, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Att alla moderatorer alltid skall reagera exakt likadant kommer aldrig att hnda. Dels är vi bara människor, dels är varje fall unikt och måste bedömas som sådant. Om du står anklagad för ett brott i en domstol så får du ju inte automatiskt ett straff, utan man går igenom en lång process som syftar till att bedöma vilken påföljd som är lämplig. Lite på samma sätt är det att moderera.

Vilken "jävla" skillnad du. Fattar du (ni) inte vad jag menar så synd för dig (er).

På vissa forum här kan man ju skriva : Det är slut på röka i min stad & ingen jag känner vet något. Finns det några bra platser att där flummare träffas så skicka ett PM.
IDIOTER!
Det är en köp/Sälj annons ju. Detta blev så vanligt i cannabis forumet att det nu finns en FAQ.
När man sedan skriver samma sak i extacy forumet så försvinner tråden snabbt som fan!
Ok, du är inte modd i cannabis forumet men ni måste väl fan snacka med varandra? Det står ju regler innan man kommer till forumet & dom är väl för alla forumdelar?

Diskutera detta vidare ni modds & kom inte dragandes med massa paraleller med advokater osv. för det liknar inte varandra för 5 öre!
Har ni regler så får ni fan efterfölja dom eller skita i dom.
Citera
2004-01-02, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Member-X
Vilken "jävla" skillnad du. Fattar du (ni) inte vad jag menar så synd för dig (er).

På vissa forum här kan man ju skriva : Det är slut på röka i min stad & ingen jag känner vet något. Finns det några bra platser att där flummare träffas så skicka ett PM.
IDIOTER!
Det är en köp/Sälj annons ju. Detta blev så vanligt i cannabis forumet att det nu finns en FAQ.
När man sedan skriver samma sak i extacy forumet så försvinner tråden snabbt som fan!
Ok, du är inte modd i cannabis forumet men ni måste väl fan snacka med varandra? Det står ju regler innan man kommer till forumet & dom är väl för alla forumdelar?

Diskutera detta vidare ni modds & kom inte dragandes med massa paraleller med advokater osv. för det liknar inte varandra för 5 öre!

Oj så arg man kan vara då.

Nu var det ju så att du inte skrev att det var just köp/sälj du menade. Du skrev att det skiljde mellan hur reglerna tolkas i olika fora, vilket jag menar är ofrånkomligt. Exempel:

"Var kan man köpa cannabis i Umeå?"

"Kan man köpa cannabis i Umeå?"

Ett litet ord kan förändra innebörden i en mening, och därför går det inte att ha regler som fungerar till 100%, då det är omöjligt att förutsäga alla sätt man kan skriva om en sådan mening på. Därför måste varje inlägg bedömas för sig. vd som försiggår i drogforumen vet jag dock inget om, eftersom de inte intresserar mig, och därför aldrig besöker dem.
Citera
2004-01-02, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Oj så arg man kan vara då.

Ölen

10 tecken va det "123456789€"
Citera
2004-01-03, 00:18
Medlem
avdagatas avatar
Citat:
Detta borde ni modds diskutera vidare tycker jag då det varierar kraftigt mellan olika forum vad som anses vara inom ramarna.
Det är väl samma regler på alla forum & då borde moddsen agera därefter också.

Vi har tagit upp det, och vi kom fram till att det var okej att fråga om ställen där man kan köpa droger, men att det tydligt ska framgå att det är ställen man är ute efter. Vet inte om Diesel deltog i diskussionen.
Citera
2004-01-03, 02:14
Medlem
kisens avatar
Varför antar alla att bara för att man föreslår att folk kan ta saker privat, så måste det automatiskt vara för att det man diskuterar är olagligt? Förutfattade meningar är det! Det finns miljoner skäl ju till att nån skulle vilja ta saker via PM, som inte har med olagligheter att göra... så jag håller inte med Diesel alls här, för jag anser att man ska censurera i så liten utsträckning det är möjligt. Flashback har blivit alldeles för mesigt tycker jag.
Citera
2004-01-03, 03:28
Medlem
Min helt personliga åsikt är att tråden skulle låsts efter att den postades och sedan skulle berörda moderatorn tagit kontakt med personen som skrev inlägget i fråga och frågat lite mer utförligt vad personen ville ha reda på och sedan skulle tråden antingen tagits bort eller blivit upplåst om svaret föll moderatorn i smaken.
Citera
2004-01-03, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kisen
Flashback har blivit alldeles för mesigt tycker jag.

Det är för flashback inte behöver användarna här på samma sätt. Flashback är så stort idag & behöver forumet här utan krångel. Tänk på alla annons pengar!?

Letar man efter "fria" forum så finns det ju bättre alternativ.
Citera
2004-01-03, 12:54
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Jag förstår att du riktade ovan uttalande till moddsen men jag tycker nog att det är en uppmaning som kan riktas till alla användare. Tycker man att reglerna suger så kan man välja att antingen bara skita i dem och ta sitt straff utan att gnälla eller så leker man martyr och gnäller som en liten unge för en ynka varning. Ett tredje alternativ är väl att diskutera reglernas utformning och tolkning på ett sansat sätt utan att bli aggresiv och kalla varandra för både det ena och det andra. Jag tycker det är många av användarna, inte Flashback, som blivit mesiga!

För att inte detta skall missförstås så är det från mig en allmän åsikt och inte enbart riktad till dig, Member-X, jag bara "snodde" ditt uttalande.
Citera
2004-01-03, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Jag förstår att du riktade ovan uttalande till moddsen men jag tycker nog att det är en uppmaning som kan riktas till alla användare. Tycker man att reglerna suger så kan man välja att antingen bara skita i dem och ta sitt straff utan att gnälla eller så leker man martyr och gnäller som en liten unge för en ynka varning. Ett tredje alternativ är väl att diskutera reglernas utformning och tolkning på ett sansat sätt utan att bli aggresiv och kalla varandra för både det ena och det andra. Jag tycker det är många av användarna, inte Flashback, som blivit mesiga!

Tack! Äntligen en sansad röst.
Citera
2004-01-04, 02:48
Medlem
kisens avatar
Citat:
Det är för flashback inte behöver användarna här på samma sätt. Flashback är så stort idag & behöver forumet här utan krångel. Tänk på alla annons pengar!?

Letar man efter "fria" forum så finns det ju bättre alternativ.

Ok, tack, det var det enda jag behövde veta. Jag ska därför lämna detta forum!
Citera
2004-01-04, 12:17
Medlem
Som sagt, alla tycker olika, jag kanske var för hård där visst. Tycker bara det kändes som att han ville köpa när man nämde PM. Men alla kan ju ta fel.
Citera
2004-01-04, 12:24
Awaiting Email Confirmation
\gros avatar
Varför denna ångest? Vi kommer inte att förlora någon medlem som bidrar med vettiga inlägg. Snarare förlorar vi ännu en som skräpar ner o klagar på självklarheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in