2009-09-18, 23:34
Medlem
Enligt Dagens Media anmäler Dalenius realtid.se för förtal.

http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article71859.ece

Citat:
Anmälan gäller två fall av förtal, dels för att Realtid.se påstår att Anders Dalenius inte skulle vara far till sin dotter, och dels för att han skulle ha använt Facebook för att skapa ett falskt alibi för tiden då skotten föll.

– Realtid.se påstår sig ha trovärdiga källor för uppgifterna. Källan är rykten på sajten Flashback, vilket inte kan anses vara trovärdiga källor, säger Anders Dalenius advokat Björn Hurtig till Dagensmedia.se.
Rykten på Flashback håller alltså inte i en rättegång.
Citera
2009-09-18, 23:36
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Inte helt förvånande. Det vore högst fascinerande ifall någon diskussion på internet skulle hålla i en rättegång under mer handfasta bevis som bas.
Citera
2009-09-19, 00:21
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy

Rätt skönt att veta.

Citat:
- Enligt vad vi har fått veta så tar du den i tvåan!
Citera
2009-09-19, 02:40
Medlem
BaalZeBubs avatar
Tänk så fantastiskt det hade varit i svenska domstolar om Flashback fastställdes som en trovärdig källa!
Citera
2009-09-19, 03:06
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Tänk så fantastiskt det hade varit i svenska domstolar om Flashback fastställdes som en trovärdig källa!

Nu är det ju bara advokaten som tycker det, och hans jobb är ju att säga det. Så zatsys slutsats är ju lite märklig.
Citera
2009-09-21, 01:25
Medlem
Troians avatar
Det är klart att ett inlägg på Flashback kan ses som en trovärdig källa i en rättegång? Beror ju helt på sammanhanget.

"Imorgon ska jag gå och ha ihjäl min fru. Det har jag planerat i månader, fan vad skönt det ska bli." sedan argumenteras i rätten att hon togs av daga under en psykos. Inlägget kan då mycket väl användas som källa i en argumentation att personen bör dömas för mord och inte dråp.

Fan vad skönt att Dalenius stämmer idioterna på Realtid. De gjorde sig skyldiga till en hel del märkligheter dagarna efter skotten i Gamla Stan. Hoppas han får någon form av skadestånd.
Citera
2014-08-28, 22:14
Medlem
Teppaskanins avatar
Advokaten Björn Hurtig är med i Valet 2014 just nu där han nyligen intervjuades av Janne Josefsson i SVT1. Han tog ställning mot Jimmie Åkesson genom att mena att denne ljuger. När Janne frågar om vad Åkesson ljuger om, tar Håkan upp barndomen.
Citera
2014-08-28, 22:38
Bannlyst
Attans! Jag som alltid skrev Flashback Forum som källa på alla mina inlämmningar i universitet.
Citera
2014-08-28, 23:29
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teppaskanin
Advokaten Björn Hurtig är med i Valet 2014 just nu där han nyligen intervjuades av Janne Josefsson i SVT1. Han tog ställning mot Jimmie Åkesson genom att mena att denne ljuger. När Janne frågar om vad Åkesson ljuger om, tar Håkan upp barndomen.
Håkan?
Citera
2014-09-01, 23:34
Medlem
wh0res avatar
Allt som vi skriver i Juridikforumet bör självklart kunna användas som bevisning i lägre instanserna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in