Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-09-19, 13:55
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutagnäll
Inte?

Jag tycker mig se vissa gradskillnader i hur tråden uppfattas.

Detta är dock alls inget försök att så split, och är egentligen ovidkommande för diskussionen.
Gradskillnader? Retoriska skillnader, möjligen. Trådarna (HHS, LIU, LU) har uppnåt sitt syfte - de har dragit bort chattelementet från info-trådarna. Det var vad vi ville åstadkomma och det var vad som hände. Vidare var det helt enligt planen att trådarna skulle skrotas när nollningen var över, vilket var precis vad Frasse pratade om.
Om SweTech kallar någon för en idiot när jag kallar honom för en pajas och Frasse använder ordet "dumjävel" är vi väl fortfarande mer eller mindre överens. Anser du nu din fråga besvarad eller vill du diskutera varför trådarna kom till?
Citera
2009-09-19, 13:58
Medlem
tigertompas avatar
Då jag postar ganska mycket i arbetsliv och studier. Arbetsliv och studier anser jag är en av den forumdelen på flashback som håller en väldigt hög nivå. Ibland kan nästan nivå bli för mycket kvalité och av akademisk karaktär. Av den anledningen anser jag att det inte var fel att bryta ut den tråden från en stor högskoletråden.

I en högskoletråd eller vad det nu hette, började folk posta vad det skulle läsa till hösten och allt möjliga saker, vilket säkert försvårade för de som ville ha svar angående högskolan/univ. Ibland anser jag att det är bra att dela upp trådar i två olika slag, eftersom det blir lättare för användare att hålla reda på. Visst, det blir mer sökalternativ, men då kan man titta i tråden och se hur "nivån" är i tråden och vad den handlar om.

F.ö så när jag rippa eller vill ta upp något med moden i Arbetsliv och studie, så brukar jag alltid få svar inom någon dag.
Citera
2009-09-19, 14:02
Medlem
orkarNs avatar
Ja, det bör noteras att åtgärderna skett inom en period där flera liknande har vidtagits med samma approach. Precis som tigertompa påpekar gjorde vi innan dess likadant med tråden om frågor kring antagningen när varenda idiot/pajas/dumjävel skulle skriva att de kom in. Slasktråden slängdes senare, alla andra trådar var rena och alla var nöjda.
Citera
2009-09-19, 14:25
Medlem
slutagnälls avatar
Jaha, nu var tråden slängd ändå. Och gott är det.

Även om jag tycker att det är lite konstigt beteende att starta slasktrådar för att samla upp slaskinläggen - istället för att papperskorga dem när de uppkommer - så kanske det är motiverat om det underlättar moderatorsarbetet. Tack för mig.
Citera
2009-09-20, 20:16
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Snövit: Ser ut som att du inte har läst den här tråden innan du klickade på "svara".

Ehh jo det var väl uppenbarligen en chatt och tramstråd som nu ligger där den hörde hemma från början?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in