2009-09-15, 17:11
Medlem
Hej

Jag bytte för ett par dagar sedan från vista till xp på min HP laptop. Anledningen var att viste är trögt och jag ville ha något simplare. Jag fick hjälp av en kompis att skaffa XP och han hade en skiva för det. Allt gick bra och datorn fungerar normalt nu, i xp. Problemet är: Jag kan inte få in internet i datorn. Har testat både via kabel och trådlöst. Problemet sitter garanterat i datorn då jag har 2 andra datorer på internetet. Kan det bero på att drivrutiner försvunnit vid operativsystembytet, eller är det bara jag som är efter? :P Jag har inga bra datorkunskaper så försök att förklara så enkelt som möjligt...

Tack på förhand!!
Citera
2009-09-15, 17:20
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det har med drivrutiner att göra.

Leta upp tillverkarens / moderkortets märke då det oftast ligger där.

Är du osäker på märket så kan du hämta hem Everest = Google, där skvallras maskinspec ut.
Citera
2009-09-15, 17:38
Medlem
Eftersom jag inte har internet på datorn kan det vara problem med att hämta hem 'everest' som du rekommenderade. Skulle det funka att ladda ner det på en annan dator och föra över det via memory stick?
Citera
2009-09-15, 18:37
Medlem
galns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1414
Eftersom jag inte har internet på datorn kan det vara problem med att hämta hem 'everest' som du rekommenderade. Skulle det funka att ladda ner det på en annan dator och föra över det via memory stick?

Ja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in