2009-09-14, 17:57
Medlem
Jo, jag är medveten om några tidigare trådar om detta halvt bortglömda fenomen, men tänkte lägga in en liten fråga såhär ändå. Ett tag nu har jag kunnat iprincip alla Jojje Jönssons monologer som mr. Boring som finns på skivorna Best of 1 och 2, och börjar desperat undra om det finns någon själ därute som sitter och ruvar på något annat med Ivan Boring som de vill dela med sig av på ett eller annat sätt?!
Citera
2009-09-14, 20:12
Medlem
sommarlovs avatar
Jag gissar att de monologerna som finns på CD är nyinspelningar från gamla manus.
Det finns säkert några texter som inte tog sig ända fram...
Citera
2009-09-14, 21:08
Medlem
Djurmos avatar
Någonstans i förrådet ligger ett gammalt c-60 med inslaget där han drack torrmjölk... jisses vad det damma...
Citera
2010-01-28, 16:42
Medlem
arne99s avatar
Letat som en galning efter de monologer som inte finns med på CD skivorna som typ älgjakten.

Det finns en torrent med den och andra som heter Mer Ivan Boring.rar utan aktivitet, om någon råkar ha denna skulle jag vara extremt intresserad av denna eller om någon vänlig själ sparkar igång torrenten igen.

-arne99
Citera
2010-10-31, 10:10
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Letat som en galning efter de monologer som inte finns med på CD skivorna som typ älgjakten.

Det finns en torrent med den och andra som heter Mer Ivan Boring.rar utan aktivitet, om någon råkar ha denna skulle jag vara extremt intresserad av denna eller om någon vänlig själ sparkar igång torrenten igen.

-arne99
Ville bara säga att efter lite "jobba" (kontakt med ursprungspostaren) så finns nu en fungerande torrent som innehåller ganska många inklusive klassiska älgjakten sedan en tid uppe och vid liv.

Så ni som är intresserade av ett stycke äldre Svensk humorhistoria sök på:
Ivan_Boring_-_a-morgan
för att hitta torrenten i fråga, värt att bevara.

Och apropå Svensk humorhistoria (lite nyare men ack så bra) så rekommenderar jag även en sökning på:
Riksorganet

Undrar dock om det finns två varianter på älgjakten för jag tycker mig komma ihåg något om eldvakt som inte finns i denna, så om någon har en ytterligare variant på älgjakten? (hint hint)

-arne99
Citera
2023-09-14, 07:53
Bannlyst
Han var ganska kul.. Hans astler cirkulerade på blandband när man växte upp

https://www.youtube.com/watch?v=pYjJ0LRoNn4

https://www.youtube.com/watch?v=9TToSfxUBKM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto