2011-09-14, 20:46
Medlem
Fjantors avatar
Finns små smulor kvar i Gröndal..?
Eller låg det i Liljeholmen....?
Fanns i iag kemtvätt&Video då syrran bodde där..
Citera
2011-11-01, 01:53
Medlem
Gröndal ligger bra till och är ett trevligt område. Lugnt och skönt och nära till vattnet. Har en kompis som fick ett andrahandskontrakt via www.hyresverket.se där och hon stormtrivs.
Citera
2011-11-01, 05:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cherrycola
Hur är det att bo i gröndal tror ni?

kriminalitet?
mkt invandrare?

Rätt dött och öde. Vilket är bra.

Låg kriminalitet, det är väl som mest nått "ungdomsgäng" som skränar lite men eftersom gröndal saknar ett centrum så blir det inte så mycket sådant. Annars är det ju alkisar och pundare som överallt annars.

Mja mycket är det inte men det är ju inte helt vitt direkt.

Helt okey ställe att bo på faktiskt, fast jag skulle inte vilja bo någon annanstans än vid affärsgatan.

EDIT: Gammal tråd
Citera
2011-11-01, 11:23
Medlem
Lys avatar
Har aldrig själv bott i Gröndal, men jag tror det är ett riktigt trevligt område att bo i. Nära vatten och en del grönska, varierad bebyggelse, en trevlig affärsgata och så får man åka tvärbanan, vilket är trevligare än tunnelbana. Vet en som flyttade dit från Söder, hon trivs jättebra i Gröndal, och på sommaren kan hon gå bara en kort bit från huset för att simma. Jag har aldrig hört något negativt om Gröndal.
Citera
2011-11-15, 14:30
Bannlyst
Finns nog ingenting negativt att anmärka på området. En del ombildningar sista tiden som i många andra närförorter vilket bara är positivt då det höjer områdets status än mer. Skulle tro det byggs mycket nytt däromkring.
Gröndal ligger dessutom nära stan vilket är ett plus. Värdet i bostäderna kommer säkerligen öka.
Citera
2013-05-13, 10:51
Medlem
Gröndal är Sveriges i särklass bästa förort. Nära till innerstads liv, vatten och fin natur. Har bott i Gröndal i princip hela mitt liv, är 19 nu. Kommer alltid att minnas min ungdoms dagar härifrån. Så många fina minnen från vårt härliga Gröndal!

Peace till alla gröndalsbor från en gangster.
Citera
2014-06-20, 23:05
Medlem
Jag har bott i gröndals centrum nästan hela min uppväxt, ca 19 år och jag stortrivs!
Lugnt område, nära till vattnet samt stan.
Citera
2017-09-30, 00:46
Medlem
Bumpar tråden då jag är intresserad av att veta hur Gröndal blivit nu sedan alla trådens positiva kommentarer. 2017 nu ju
Citera
2018-05-24, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Bumpar tråden då jag är intresserad av att veta hur Gröndal blivit nu sedan alla trådens positiva kommentarer. 2017 nu ju

Bumpar tråden 2018 just nu

Jag är också intresserad
Citera
2018-10-04, 07:55
Medlem
Jag bor i Gröndal, flyttade hit i januari 2018. Det är hur mysigt som helst, en liten oas!! Vi bor precis i centrum, så det tar bara ett par minuter att gå till tvärbanan och coop. Känns jättelugnt, har aldrig sett nåt bus och otroligt lite invandrare. Ser nån enstaka men det är allt. Jag bodde i Sollentuna innan och där kryllade det av dem så känns så himla befriande nu! Jo, rätt högt brus från Essingeleden men bortsett från det så hör man bara fågelkvitter.
Citera
2022-04-25, 00:00
Avslutad
Är Gröndal fortfarande lika trevligt nu 2022? Var på en liten pizzeria i samma huskropp som höghuset i centrum (inte Gröna Dalen) och dom var extremt otrevliga där. Fattade inte varför? Är det så jämnt eller?
Citera
2022-04-27, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Är Gröndal fortfarande lika trevligt nu 2022? Var på en liten pizzeria i samma huskropp som höghuset i centrum (inte Gröna Dalen) och dom var extremt otrevliga där. Fattade inte varför? Är det så jämnt eller?

Ingen aning om pizzerian. Bästa restauranterna i Söderort har enligt mig Midsommarkransen (Svenska Sushiköket samt Tellus Pizza tex). Bor dock själv i Aspudden.

Har byggts en del riktigt snyggt och dyrt vid vattnet i Gröndal (fin strandpromenad nu) som höjt nivån på området. Gamla Beckersfabrikens tomt antar jag ska byggas också (kanske redan görs?) så det kommer kontinuerligt in nya boende med stora pengar i området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in