Flashback bygger pepparkakshus!
2009-09-13, 13:11
Medlem
Spagh1is avatar
Hallå, jag köpte en ny dator häromdagen. Processorn är en T9300 och den har 3 gb Ram. Kruxet är att den har vista 32 bitar så min fråga är då:

Skule jag få ut mer av min dator om jag hade ett 64 bitar-os?

Jag har skaffat windows 7 7600 AIO, windows 7 activator-Hazar och win 7 toolkit 1.8, så om det skulle va så att 64 bitar sfunkar bättre, vad ska jag använda till win 7? toolkit eler Hazar?
Citera
2009-09-13, 19:10
Medlem
Spagh1is avatar
Har nu även fått problem vid installationen, det står at det saknas drivers, vad är fel?
Citera
2009-09-13, 19:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Drivers för HDD?

Vad exakt i installationen är du?

Har Windows börja läsa in filerna?

Har du kommit in över partitionsmiljön?
Citera
2009-09-13, 19:21
Moderator
Protons avatar
Svaret på din fråga om 64-bitarssystem eller ej är nej, du kommer inte få ut mkt mer av din dator med 64-bitars. Det vet jag eftersom jag på en dator med 4 gig ram kör dualboot med 32-bitars XP och 64-bitars vista och jag får lite mer än 3 gig ram-minne när jag kör XP. Fullt tillräckligt med ditt 32-bitarssystem i detta fall alltså.
Citera
2009-09-13, 20:45
Medlem
Spagh1is avatar
jag kom till när man ska välja drivers och allt var tomt, jag fick inte välja eller se mina partitioner.

Jag installerade vista igen och nu försvann alla hårddiskar utom den som os(vista) ligger på det blir bara värre och värre haha
Citera
2009-09-13, 20:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spagh1i
jag kom till när man ska välja drivers och allt var tomt, jag fick inte välja eller se mina partitioner.

Det är här du ska läsa in drivrutinerna som avser HDD.

Detta kan utföras på ett USB minne eller USB diskett-station.

Det är samma scenarie under XP och där trycker man på F6 vid inläsningen av filerna.
Citera
2009-09-14, 01:47
Medlem
Spagh1is avatar
Hur gör jag det?
Hur får jag tillbaka hårddiskarna som inte syns?
Citera
2009-09-14, 19:33
Medlem
Spagh1is avatar
Har nu installerat vista igen då jag gett upp win 7. Problemet är nu at jag inte ser mina hårddiskar längre, utan bara den som os ligger på.

Jag kan se dom i enhetshanteraren men det står nåt om inte allokerat osv, kan någon hjälpa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in