2009-09-13, 13:11
Medlem
Spagh1is avatar
Hall, jag kpte en ny dator hromdagen. Processorn r en T9300 och den har 3 gb Ram. Kruxet r att den har vista 32 bitar s min frga r d:

Skule jag f ut mer av min dator om jag hade ett 64 bitar-os?

Jag har skaffat windows 7 7600 AIO, windows 7 activator-Hazar och win 7 toolkit 1.8, s om det skulle va s att 64 bitar sfunkar bttre, vad ska jag anvnda till win 7? toolkit eler Hazar?
Citera
2009-09-13, 19:10
Medlem
Spagh1is avatar
Har nu ven ftt problem vid installationen, det str at det saknas drivers, vad r fel?
Citera
2009-09-13, 19:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Drivers fr HDD?

Vad exakt i installationen r du?

Har Windows brja lsa in filerna?

Har du kommit in ver partitionsmiljn?
Citera
2009-09-13, 19:21
Moderator
Protons avatar
Svaret p din frga om 64-bitarssystem eller ej r nej, du kommer inte f ut mkt mer av din dator med 64-bitars. Det vet jag eftersom jag p en dator med 4 gig ram kr dualboot med 32-bitars XP och 64-bitars vista och jag fr lite mer n 3 gig ram-minne nr jag kr XP. Fullt tillrckligt med ditt 32-bitarssystem i detta fall allts.
Citera
2009-09-13, 20:45
Medlem
Spagh1is avatar
jag kom till nr man ska vlja drivers och allt var tomt, jag fick inte vlja eller se mina partitioner.

Jag installerade vista igen och nu frsvann alla hrddiskar utom den som os(vista) ligger p det blir bara vrre och vrre haha
Citera
2009-09-13, 20:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spagh1i
jag kom till nr man ska vlja drivers och allt var tomt, jag fick inte vlja eller se mina partitioner.

Det r hr du ska lsa in drivrutinerna som avser HDD.

Detta kan utfras p ett USB minne eller USB diskett-station.

Det r samma scenarie under XP och dr trycker man p F6 vid inlsningen av filerna.
Citera
2009-09-14, 01:47
Medlem
Spagh1is avatar
Hur gr jag det?
Hur fr jag tillbaka hrddiskarna som inte syns?
Citera
2009-09-14, 19:33
Medlem
Spagh1is avatar
Har nu installerat vista igen d jag gett upp win 7. Problemet r nu at jag inte ser mina hrddiskar lngre, utan bara den som os ligger p.

Jag kan se dom i enhetshanteraren men det str nt om inte allokerat osv, kan ngon hjlpa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in