Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-09-16, 02:27
Medlem
Fleggards avatar
Min mammas arbetskamrat känner förarens mamma. Han ligger på sjukhus. Fick stel opereras i ryggen eller nåt sånt shit.
Att vissa människor inte fattar att en bil är ett dödligt vapen.
Citera
2009-09-16, 10:19
Medlem
Kurvan må vara lite feldoserad och bla bla, men:

-Det var OK väglag
-Det är max 60 som högst, om jag minns rätt
-Där är helt oövervakade korsningar, åtminstone ut mot Bulltofta industriområde
-Där är gott om gräs och öppna ytor dit dom kunde ha väjt om dom hann/kunde

Kort sagt, dom borde ha kört riktigt, riktigt fort för att få till en sån här olycka.
Citera
2009-09-16, 18:33
Bannlyst
Jag förstår inte.. Så det var 3personer som satt i en bil från märket VW (alltså de 3 killarna provtestade bilen och samtidigt så krockade de med ett äldre par som dog på plats..

Jävla Amatörer isf.. Dödstraff enligt min åsikt
Citera
2009-09-16, 19:42
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP.Morgan
Jag förstår inte.. Så det var 3personer som satt i en bil från märket VW (alltså de 3 killarna provtestade bilen och samtidigt så krockade de med ett äldre par som dog på plats..

Nej, de körde en Evo, och det är inte ens säkert att det var en provtur. Det kan lika gärna varit en av killarna sbil och att de hade bråttom tillbaks efter lunchen.
Citera
2009-09-16, 22:30
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP.Morgan

En Mitsubishi Evo med ca 280 hk kräver sin man och ingen kissnödig snorvalp vid ratten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Lancer_Evolution
Dödstraff är för milt det är vad 75-åringarna från Eslöv fick.

Är det ingen som vet förarens namn?
Senast redigerad av Sjved 2009-09-16 kl. 22:35.
Citera
2009-09-17, 03:47
Medlem
Fleggards avatar
Angående hastigheten så höll de ca 140 km/h.
Citera
2009-09-17, 04:06
Medlem
cynthias avatar
Kan dom verkligen ha lyckats gasa upp till 140 efter att precis ha kommit ut från kurvan?
Citera
2011-03-04, 22:54
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Kan dom verkligen ha lyckats gasa upp till 140 efter att precis ha kommit ut från kurvan?
Det tyckte tydligen tingsrätten för nu har domen fallit, med ännu en mjäkig dom.
Citat:
Sex månader för dödskörning
Den nu 24-årige man som hösten 2009 orsakade två personers död genom sin vansinneskörning på Flygfältsvägen har nu dömts till sex månaders fängelse.
http://www.skanskan.se/article/20110303/MALMO/703039896/1004/malmo/-/sex-manader-for-dodskorning
3 månader per dödsoffer måste ju anses som oerhört billigt.

Citat:
Vad gäller skadeståndskraven från parets båda barn konstaterar rätten att 25 000 kronor är enligt schablonen, och att förlusten av två anhöriga inte utgör grund för högre ersättning.
Det är vad ens föräldrar är värda, 12 500 kr/st vilket är ännu ett hån mot de anhöriga.
Citera
2011-03-05, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Det tyckte tydligen tingsrätten för nu har domen fallit, med ännu en mjäkig dom.
http://www.skanskan.se/article/20110303/MALMO/703039896/1004/malmo/-/sex-manader-for-dodskorning
3 månader per dödsoffer måste ju anses som oerhört billigt.

Det är vad ens föräldrar är värda, 12 500 kr/st vilket är ännu ett hån mot de anhöriga.

skandal...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in