Citat:
Ursprungligen postat av zyyper
Snälla ta bort det överesta. Finns inget mer patetiskt en folk som klagar på sina språkkunskaper "umm umm jag har inte pratat engelska på 2år blabla"
Sedan använder man inte förkortningar som "I'm" i formella brev.
Det beror ju mycket på den som ska läsa CV:t vilken stil man ska hålla, ska du skriva till USA får du inte verka ha dåligt självförtroende, det är bara att skriva vad du kan och ursäkta dig inte. En kinesisk arbetsgivare å andra sidan kan tycka att du är burdus och oartig.
Jag vet inte hur attityden i Irland är men det är värt att diskutera vilken stil man ska hålla i sitt personliga brev med tanke på vilken land man söker jobb i (eller för den delen vilken bransch). I Sverige har jag uppfattningen att kan vara rätt informell och man kan gärna spä på lite. Viktig är dock men en snygg layout så att man syns bland kanske hundratals ansökningar.
Men du bör nog inte ursäkta din engelska, be hellre någon rätta brevet och sedan är problemet väck. Däremot om du tror att din arbetsgivare vill veta av din dåliga engelska kan det vara idé att säga det så att du inte blir utkickad direkt