2003-12-28, 13:59
Medlem
Kir, Aurora och något vitt,och sött äckligt som hette Diamant! Alla tre är det kräkvarning på, men på den tiden tog man ju vad som helst bara man fick bli full... Kommer även ihåg att vi drack Rigello (tror det hette så) Iof är det ju öl men jag minns dom där runda plastburkarna som man drack imassor! Men summan av kardemumman det var ändå en jävligt rolig tid.
Citera
2003-12-28, 14:14
Medlem
Fonuss avatar
Jag är ju litet över medelåldern här, från det glada 70talet minns jag en klassiker:

Mateus Rose!

Vet inte om den finns längre eller om någon annan testat den? Tänk er billigt, sött, mouserande(bubblande) rosevin. Aj aj det var tider det. Jag minns fortfarande hur det smakade, avnjutet fickjummet på en sten i skogen. jag minns också hur det smakade när man spydde upp skiten och fick det i näsan bakvägen.
Citera
2003-12-29, 09:01
Medlem
Caesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av käkmuskeln
green pearl spydde jag på flera gånger. surt som fan.

Hä hä hä... Riktig klassiker! Den och California White. Yauck!
Citera
2003-12-30, 01:58
Medlem
StigAllans avatar
Aurora och Tirnave har en extra plats i mitt vinhjärta.
Dom sorterna var totalt förträngda, tack för hjälpen att minnas.
Citera
2003-12-30, 02:07
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fonus
Jag är ju litet över medelåldern här, från det glada 70talet minns jag en klassiker:

Mateus Rose!

Vet inte om den finns längre eller om någon annan testat den? Tänk er billigt, sött, mouserande(bubblande) rosevin. Aj aj det var tider det. Jag minns fortfarande hur det smakade, avnjutet fickjummet på en sten i skogen. jag minns också hur det smakade när man spydde upp skiten och fick det i näsan bakvägen.
Bääähh, påminn mig inte!!!!
Citera
2003-12-31, 14:04
Medlem
Fonuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jena
Bääähh, påminn mig inte!!!!

Mmmm... Sug på minnet. Den där litet jolmigt torrsöta bubblande smaken Och spyan sedan där det söta blandas med magsaftens bitterhet.. Aaaaah Känner du hur det vänder sig i magen...
Citera
2011-08-30, 17:04
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fonus
Mmmm... Sug på minnet. Den där litet jolmigt torrsöta bubblande smaken Och spyan sedan där det söta blandas med magsaftens bitterhet.. Aaaaah Känner du hur det vänder sig i magen...
En liten bump på 7 år och 8 månadersdagen sen sista inlägget.
Hmm, har nån nämnt Sophia eller smakade det för bra? Csardas som någon nämnt tidigare liksom Traminer. Parador och Algerie. Körsbärsvin (det svenska inte kirsberry) och Mavrodahpne. Förutom alla tidigare nämnda. Ett hederspris till Green Pearl, bara jag läste namnet fick jag den äckliga smaken i munnen igen.
Citera
2011-08-30, 21:21
Medlem
ojns avatar
Oj, sicken bump. Vi flyttar till fylloforumet. Från SU.
/Moderator
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in