2009-08-12, 17:27
Medlem
BaalZeBubs avatar
Denna artikel är helt fantastisk, och borde få ngn form av super-pk-pris. Mordbränderna i Södertälje beror på ...missförstådda unga intellektuella.

Ja, de begår många 'intellektuella' handlingar, och i övrigt är allting politikernas fel som inte lyssnar.

"I Södertälje, där jag bor sedan många år, händer det ofta att man stöter på unga intellektuella utanför de lokala livsmedelsbutikerna. Där för de diskussioner om smått och stort och passar samtidigt på att försöka provocera de förbipasserande på olika kreativa sätt. De kan benämna mig för "Svennejävel!" eller undra om jag bor i området eller utmana mig på att göra upp om jag har råkat yttra mig på ett för dem ofördelaktigt vis. Det kan vara en obehaglig upplevelse men är oftast mer underhållande än skrämmande. De unga intellektuella visar ändå på en vilja att kommunicera"

http://newsmill.se/artikel/2009/08/12/xx
ödertäljeförfattaren Christer Hermansson om stadens verkliga problem:
Politikernas fel att skolorna brinner
2009-08-12, 17:31
Medlem
Västkustskts avatar
Ja jävlar.
2009-08-12, 17:35
Medlem
Gestalts avatar
Ja, herregud, det första stycket (det du citerar) tar nog priset som årets tokigaste PK-svammel.
2009-08-12, 17:38
Medlem
Aakes avatar
Ironi när den är som bäst!
2009-08-12, 17:45
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Stort tack BaalZeBub, ty ett gott skratt förlänger livet.

Det är ofta så att på FB går den bästa humorn att hitta på I&I och inte på humorforat.
2009-08-12, 17:45
Medlem
Han är antingen en jubelidiot eller sadist som njuter av kaoset i Södertälje.

Författaren vinner stora PK-priset 09. Lätt.
2009-08-12, 17:58
Medlem
Dir.Grisfetts avatar
Läste artikeln och blev helt helt matt. Det är inte så konstigt att svenskar uppfattas som ryggradslösa mesar när skribenter som denna ges utrymme i offentligheten. Vad är nästa steg?

-Nej, Lisa. Det var inte en gruppvåldtäkt du utsattes för. Det var en samling intellektuella , med lite alternativ syn på kärlek, som berikade dig med en ny erfarenhet. Du borde försöka se det positiva i det upplevde.
2009-08-12, 17:58
Medlem
Gestalts avatar
En annan sak. Om Hermansson hade iakttagit motsatsen, det vill säga unga, svenska "intellektuella" som stod utanför livsmedelsbutikerna och hojtade "blattejävel" åt invandrare så skulle det nog ha varit ett annat ljud i skällan med brösttoner om rasism, SD:s framgångar osv.
2009-08-12, 18:01
Medlem
CheGuavas avatar
Citat:
I Södertälje, där jag bor sedan många år, händer det ofta att man stöter på unga intellektuella utanför de lokala livsmedelsbutikerna. Där för de diskussioner om smått och stort och passar samtidigt på att försöka provocera de förbipasserande på olika kreativa sätt. De kan benämna mig för "Svennejävel!" eller undra om jag bor i området eller utmana mig på att göra upp om jag har råkat yttra mig på ett för dem ofördelaktigt vis. Det kan vara en obehaglig upplevelse men är oftast mer underhållande än skrämmande.

Så om jag går ner dit och skriker "Turkjävel!" till någon invandrare så är jag intellektuell och kreativ?

Citat:
Många av de jag träffar uttrycker rädsla för att överhuvudtaget åka till Södertälje. Varför? Därför att de läst mediernas överdrivna rapporter om hur farligt det är att befinna sig i Södertälje.

Och nu brinner i Södertälje igen! Äntligen får journalisterna något enkelt och förutsägbart att skriva om. Ännu en gång. Fördomarna om de mindre begåvade och kriminella täljeborna kan snabbt bekräftas. Blir någon förvånad eller överraskad?

Jaha, så det är bara fördomarna som orsakar alla bränder! Och det är bara onda rasister som hittat på dessa fördomar och på något sätt övertygat sveriges politiskt korrekta media att sända endast dessa falska händelser i flera år! Alla artiklar om de fina, välintegrerade och trevliga invandrarna blir bara struntade i!

Och varför? För att det inte finns något som helst imponerande med att integrera sig i ett land som erbjuder en av världens högsta livskvalitéer på absolut ingen bekostnad! Men det är imponerande när bortskämda invandrare spottar i ansiktet på det land som aldrig gjort dem något illa. Lagom moget att de lyckas stämpla oss som rasister för att vi ogillar deras rasism.
Senast redigerad av CheGuava 2009-08-12 kl. 18:11.
2009-08-12, 18:04
Medlem
Måste vara ironi. Första stycket:

Citat:
I Södertälje, där jag bor sedan många år, händer det ofta att man stöter på unga intellektuella utanför de lokala livsmedelsbutikerna. Där för de diskussioner om smått och stort och passar samtidigt på att försöka provocera de förbipasserande på olika kreativa sätt. De kan benämna mig för "Svennejävel!" eller undra om jag bor i området eller utmana mig på att göra upp om jag har råkat yttra mig på ett för dem ofördelaktigt vis. Det kan vara en obehaglig upplevelse men är oftast mer underhållande än skrämmande. De unga intellektuella visar ändå på en vilja att kommunicera. Det brinner de för. Men vart ska de vända sig? Vem lyssnar på dem?

Obegripligt annars.
2009-08-12, 18:58
Medlem
Vilken jävla tomte.

Man kunde ju hoppats att han var ironisk, de första styckena kan ju uppfattas så, men läser man hela artikeln så förstår man att han nog verkligen är allvarlig. Han tror verkligen på vad han skriver. Han tycker att det är underhållande att kallas svennejävel när han går till affären.

Ja, detta land...
2009-08-12, 19:11
Medlem
han är väl ironisk? eller? eller?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in