Citat:
I Södertälje, där jag bor sedan många år, händer det ofta att man stöter på unga intellektuella utanför de lokala livsmedelsbutikerna. Där för de diskussioner om smått och stort och passar samtidigt på att försöka provocera de förbipasserande på olika kreativa sätt. De kan benämna mig för "Svennejävel!" eller undra om jag bor i området eller utmana mig på att göra upp om jag har råkat yttra mig på ett för dem ofördelaktigt vis. Det kan vara en obehaglig upplevelse men är oftast mer underhållande än skrämmande.
Så om jag går ner dit och skriker "Turkjävel!" till någon invandrare så är jag intellektuell och kreativ?
Citat:
Många av de jag träffar uttrycker rädsla för att överhuvudtaget åka till Södertälje. Varför? Därför att de läst mediernas överdrivna rapporter om hur farligt det är att befinna sig i Södertälje.
Och nu brinner i Södertälje igen! Äntligen får journalisterna något enkelt och förutsägbart att skriva om. Ännu en gång. Fördomarna om de mindre begåvade och kriminella täljeborna kan snabbt bekräftas. Blir någon förvånad eller överraskad?
Jaha, så det är bara fördomarna som orsakar alla bränder! Och det är bara onda rasister som hittat på dessa fördomar och på något sätt övertygat sveriges politiskt korrekta media att sända endast dessa falska händelser i flera år! Alla artiklar om de fina, välintegrerade och trevliga invandrarna blir bara struntade i!
Och varför?
För att det inte finns något som helst imponerande med att integrera sig i ett land som erbjuder en av världens högsta livskvalitéer på absolut ingen bekostnad! Men det är imponerande när bortskämda invandrare spottar i ansiktet på det land som
aldrig gjort dem något illa. Lagom moget att de lyckas stämpla oss som rasister för att vi ogillar deras rasism.