Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-03-21, 13:42
Medlem
tja

jag har letat efter diverse trix och tips ur man kan sökoptimering sin hemsida utan att hitta som verkar vettigt . Skulle bli väldigt tacksam om här finns någon som villig att dela med sig av sin kunskap i ämnet.

/MasterMind.89
Citera
2009-03-21, 13:44
Bannlyst
För det första så heter det inte "sökoptemering" utan "sökmotoroptimering".
Och för det andra så är det en konst i sig verkar det som då det t.om. finns företag som säljer dessa tjänster till folk, att sökmotoroptimera folks sidor alltså.

Det handlar mycket om hur man kodar sin sida, att man använder <h1> osv. för rubriker, <p> för paragrafer och sådant. Sedan så finns det en massa viktig metadata man kan skriva in.

Så ja, det finns mycket man kan göra. Jag vet inte allt.
Citera
2009-03-21, 14:43
Medlem
det första steget för att sökmotoroptimera sin sida är ju att börja på just sidan.
använd h-taggar till rubriker tex.

Det finns massor av tips på nätet, bara man hittar rätt ställe tex http://www.seo-forum.se/

Personligen anser jag att det är har blivit för mycket hype över SEO senaste åren. Istället för att lägga tid på att skapa riktigt bra webbplatser så lägger man tiden på SEO med mer eller mindre "fula" metoder. Men inom vissa brancher är det tyvärr nödvändigt att "tävla" om sökmotor-palaceringar eftersom sidorna i sig är så pass lika och har exakt samma målgrupp osv
Citera
2009-03-21, 16:22
Medlem
Foveas avatar
Om du söker på wikipedia efter Search Engine Optimization får du bra grundläggande information + ett 50-tal länker.

Egentligen är det inte så häftigt som folk får det till.

Bra SEO i stora drag:

Håll dina texter relevanta och synliga.

Ha en bra länk-struktur så att sökmotorerna kan kravla igenom hela sidan.

Ha relevanta sökord i din meta-description och din titel.

Se till att ha en bra beskrivning på dina egna länkar och bilder.
Citera
2009-03-21, 16:27
Medlem
Nu börjar det likna något. Stort tack till alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in