2009-02-10, 22:06
Medlem
blue_no1s avatar
--jag postar denna tråd i detta fora då jag anser det höra hemma mer här än i I&I forat,om det är fel ber jag en moderator att flytta tråden,tack.--

Hej .
var det någon fler än mej som såg på riksdagens utfrågning om arbetsmarknaden idag?
Det var fyra forskare som alla entydligt sa samma sak : UTOMNORDISKA INVANDRARE kostar tydligen massa socialbidrag mm ,då dessa inte blir anställda av arbetsgivare sitter de fast i runt 90% av tiden i a kassan bl.a. och det verkade vara otroligt nervöst för dessa fyra forskare att presentera sina rön,då alla harklade fram att " UTOMNORDISKA INVANDRARE " inte jobbar som de ska,att " UTOMNORDISKA INVANDRARE " oftare sitter fast i socialbidrag,att dessa inte heller verkar vara så värst angelägna att ens söka arbete.

Det sades även att det går att jämföra tidiga nittiotalet med nutiden,och att vi inte ska göra om samma misstag nu som då.
Det sades även att vi då på tidiga nittiotalet hade en " våg av UTOMNORDISK INVANDRING " precis som nu,och att vi även då förlorade arbeten i rask takt till förmån för dessa.
-och tanken var (tror jag) att låta folk få veta att dessa " utomnordiska invandrare" kostar stora pengar,samt att dessa inte bryr sig om att söka arbeten.
var det fler än jag som såg detta?
fattade jag rätt,har sveriges politiker börjat tagit blad ur mun och ta tag i vad som egentligen kostar enorma summor varje år på bekostnad av sverige?

Kan det vara så väl att vi ska avvisa en betydande del analfabeter och icke arbetande utomnordiska invandrare?
-samt en fråga till : anser NI att detta skulle lyfta vår ekonomi lite,och att kanske to.m. brottsligheten skulle sjunka kraftigt?-är det dags att regeringen visar dessa belastningar/kostnader svart på vitt för folket?

länkar till webb-tv från riksdagen för den som vill fördjupa sig.

http://www.riksdagen.se/templates/R_ExternalPage____3383.aspx?op=anf&anf=11109021000 65373312
Citera
2009-02-10, 23:16
Medlem
blue_no1s avatar
finns det INGEN på forat som är lite insatt?
Citera
2009-02-11, 04:18
Medlem
Aristotélēss avatar
Problemet är att man talar om invandringen som om det bara fanns bidragsinvandring.
Arbetskraftsinvandring har ju med sig den funktionen att folk som inte tänker
arbeta inte heller får anställning eller därvid TUT/PUT/medborgarskap.

Man kan lika gärna ta experternas utlåtande som ett kvitto på att bidragsinvandringen inte fungerar.
Det är dessutom rimligare då vi inte har någon färsk erfaranhet av arbetskraftsinvandring i vårt avlånga land.
Citera
2009-02-11, 06:56
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blue_no1
finns det INGEN på forat som är lite insatt?
Den sittande regeringen vill ju fokusera mot arbetskraftsinvandring ganska rejält, utan att bli mördade av "rasism"-floskler. Tex Centerpartiets tankar om ett motsvarande green card motiverades öppet av att de utbildade arbetskraftsinvandrarna hamnar i USA, Canada etc och att de okvalificerade hamnar i EU. Och den bilden stämmer bra vad jag har sett.

S och V verkar vara fortsatt intresserade av bidragsinvandring.

Att det blir ett olikt resultat av en person som är kvalificerad för ett arbete och aktivt söker ett mot en analfabet som inte vill eller förmår integreras nog för att kunna ta ett jobb känns ju ganska enkelt. Blir häpen över att det sägs som det gör i texten du citerar dock.
Citera
2009-02-11, 08:18
Medlem
Tammers avatar
Regeringen är bara ute efter att pressa ned de svenska lönerna med hjälp av billig utländsk arbetskraft. Ett vettigare alternativ vore att omskola våra 200.000 arbetslösa till de branscher där det behövs folk.
Citera
2009-02-11, 12:45
Medlem
Sinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Regeringen är bara ute efter att pressa ned de svenska lönerna med hjälp av billig utländsk arbetskraft. Ett vettigare alternativ vore att omskola våra 200.000 arbetslösa till de branscher där det behövs folk.
Har du några tips?
Citera
2009-02-11, 15:29
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Riksdagsmännen kommer att fortsätta mörka

Utomeuropeiska invandare kommer hit för att söka försörjning, inte nödvändigtvis jobb, de åberopar asylskäl och flyktingstatus. Man kan hanka sig kvar i åratal innan utvisning blir aktuellt under tiden har de en försörjning. När utvisning blir aktuell försöker de nya knep för att få var kvar och bli försörjda alternativet att gå under jorden ökar allt mer.

Det ekonomiska problem som de medför får väldigt lite uppmärksamhet i media, därvidlag kommer inget att ändras, även om riksdagen får en öppen och sanningsenligt information. Dom har vetat om detta problem hela tiden. Att vi nu även får en stor inhemsk arbetslöshet, förändrar inte deras attityd och beröringsskräck.

Riksdagsmännen kommer inte att våga ta i Svarte Petter, för det är vad de alla dessa och deras problem är. I stället skuldsätter de vårt land men nya statslån för kommande generationer att reda upp.

Ett mycket litet antal kommer hit och söker jobb inbjudna av svenska företag men de får mer press än alla de andra trotts att de inte utgör något problem. Ett lite antal kommer hit på Europareglerna om fri rörlighet andra länder är populärare. De som utgör problem är zigenare från Rumänien som inte följer regelverket att åka hem när de inte hittar jobb.
De håller sig kvar för att Sverige är det land i världen som har svårast att slänga ut de som inte har något rätt att vara här.
Citera
2009-02-11, 15:42
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Tänk först Tammer, ta en kvart på dig

Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Löjligt man, drar inte på sig 100 tals miljarder i samhällsutgifter bara för att hålla löner nere. Utomeuropéerna är usla arbetare. Här funkar den fri rörlighet inom EU tillräckligt bra som lönedämpare.

Nej det är ren beröringsskräck. Erkänner man problemet men den invandrade arbetslöshet ger man samtidigt Sverigedemokraterna ett erkännande att det har haft rätt hela tiden. Det är likställt med självmord för 5 små partier. V, Mp, Fp, C och Kd får det kämpigt att klara spärren om de ska hantera en sådan sanning.
Citera
2009-02-11, 16:57
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Bonzo666:

Citat:
S och V verkar vara fortsatt intresserade av bidragsinvandring.

Japp, samt Jättebebisen med anhang. Eller har du märkt av någon avmattning i arab- och somalieimporten?
Jag säger som jag alltid har sagt: Man ska ha helt fri invandring, men efter behov. Inget annat!
Citera
2009-02-11, 17:24
Medlem
ro9vfjfdyu7s avatar
Jag finner det högst märkligt att regeringen har infört möjligheten till arbetskraftsinvandring då arbetslösheten nu ökar kraftigt. Finns det ingen efterfrågan på de som är arbetslösa eller har dessa avpolletterats som bidragstagare redan.
S och V är ju emot arbetskraftinvandring, de vill ha hit araber att tycka synd om och låta pappa staten betala tills varenda bidragskrona till slut sinar och FK brakar ihop. Otroligt att det finns sådana människor!
För övrigt är också arbetskraftsinvandringen en riskabel affär då inget jobb behöver vara garanterat i mer än tre månader för att man ska komma in i landet och få PUT. Ingen kontrollerar vart dessa människor tar vägen sedan, ytterligare ett briljant sätt att ta sig in till plånboken. Man tar ett jobb på tre månader, rapporterar sig sedan som arbetslös och får gå på socbidrag resten av livet. Politiker är verkligen tänkande människor...

Otroligt att forskarna uttryckte sig på det sättet, de lär polisanmälas, misstänkas för samarbete med SD och avskedas. För det är ju så vi beter oss mot svenskar som uttrycker saker man inte får (vadå yttrandefrihet) samtidigt som man själv blir fuktig mellan sina batiklår av upphetsning över att någon vågar säga det man själv tänker.
Citera
2009-02-11, 18:28
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Japp, samt Jättebebisen med anhang. Eller har du märkt av någon avmattning i arab- och somalieimporten?
Jag säger som jag alltid har sagt: Man ska ha helt fri invandring, men efter behov. Inget annat!
Nja, man har ju dock andra ambitioner, och dessa är klart uttalade. Till skillnad från vad jag uppfattar som närmast influx av bidragstagande valboskap. Glömmer aldrig de resonemang jag har hört från sossar till invånare i Rosengård (på plats): "om du röstar på moderaterna så slänger de ut dig, eller så får du inga pengar (bidrag) längre". Motbjudande.

Jag uppfattar klart och tydligt en attitydskillnad, ja. Inte så att jag anser I&I vara perfekt från Alliansen, men jämförelsen med S/v/mp skrämmer fan mig..
Citera
2009-02-11, 19:06
Medlem
Aleizohiets avatar
Rätt kul exempel pa en sadan invandrare.
Jag och min mor är invandrare själva, fran Ukraina. Mor gifte sig med en svensk man, som klarade av att försörja oss alla själv. Min mor stod inte ut med att sitta hemma i mer än en manad (i princip, "inskolning" till ett svenskt liv) gick hon till svesnkundervisning och liknande för att sla sig in pa den svenska arbetsmarknaden.

Där i invandrargruppen träffade hon en annan kvinna i hennes alder ocksa fran Ukraina. Hon har tydligen bott i sverige 3-4 ar och aldrig arbetat. Under undervisningen beskrev hon Ukraina som, typ, Iran eller Saudi Arabien - diktatur, förföljelser, att hon är flykting och annat skräp. Min mor kännde inte igen vart eget land i den kvinnans berättelser.

Idag är det sa att min mor har en rätt hög lön och jobbar inom hennes utbildningsomrade (mer eller mindre) och försörjer den svenska mannen som tappade arbete ett tag sedan, ironiskt nog. Naja den kvinnan fran Ukraina fran invandrarkurserna? Jo hon har aldrig lyft ett finger än för att öppna en dörr till soc eller ngt annat skitbidrag, och inte fan lever hon sa jävla mkt risigare än vi!

Jag som invandrare, kan intyga att detta bedrägeri finns i mkt stor grad, och är stolt att tillhöra det skiktet som är undantaget som bevisar regeln om invandrarna.

(Ursäkta för luddiga formuleringar, är ngt alkopaverkad).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in