2008-09-20, 09:44
Medlem
Vandals avatar
Hej hej har skittråkigt denna bakfylle dag och för att fördriva tiden lite tänkte jag göra bullar.. Måste man ha en sån där maskin som blandar degen eller klarar man sig utan??

edit: Och vad heter maskinen?
Senast redigerad av Vandal 2008-09-20 kl. 09:51.
Citera
2008-09-20, 10:04
Medlem
coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandal
Hej hej har skittråkigt denna bakfylle dag och för att fördriva tiden lite tänkte jag göra bullar.. Måste man ha en sån där maskin som blandar degen eller klarar man sig utan??

heheh.. min maskin heter Hushållsassistent Kenwood Major från det glada 70 talet.. Oslagbar till allt man ska göra i degväg.. Men.. Du BEHÖVER inte en sån.. det går jätte bra att göra bullar på det gamla vanliga sättet.

Ta ett recept
Plocka fram se så du har alla råvaror
häll i en bunke i den ordning recepet säger
sleva runt, gärna med en träslev
jäs och baka ut på bakbord eller mjölat köksbord..

Inga problem..

Ha det så gott när dom är klara
Citera
2008-09-20, 10:15
Medlem
dePauls avatar
Kan det månne handla om trolleri?

~Paul~
Citera
2008-09-20, 10:20
Bannlyst
Tja, man bakade bröd långt innan elen kom till Sverige, och där har du svaret. Hade gammelmormor matberedare?
Citera
2008-09-20, 10:22
Medlem
Citat:

Du får bra träning för dina armar när du knådar för hand. Personligen tycker jag att det är lättare att använda nävarna direkt, än en träslev. Tänk bara på att arbeta degen ca 10 min, innan du jäserden.
Citera
2008-09-20, 11:01
Medlem
Vandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Kan det månne handla om trolleri?

~Paul~

Härligt, en inläggshunter. Hur många oneliners lägger du på en dag?

Jag köpte mig en hushållsassistent och alla ingridienser till reseptet så nu jewlar ska jag äta bullar
Citera
2008-09-20, 12:50
Medlem
klybans avatar
Citat:

Jag köpte mig en hushållsassistent och alla ingridienser till reseptet så nu jewlar ska jag äta bullar
Jadu, tråd starten och dess innehåll fick mig också att fundera på om det stod rätt till med dig.

Hur tror du dom gjorde bullar för i tiden när dom inte hade en maskin att knåda degen.
Jo dom knådade degen för hand, och först blandade dom med en slev.

Så inte så konstigt att det uppfattas som trolleri.
Citera
2008-09-20, 13:01
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Varför ska man ha en maskin för att knåda deg? En riktig karl reder sig själv.

En sak jag har funderat lite på är de färdiga tårtbottnarna som man kan köpa.
Om man köper en sån och häver i lite vaniljkräm och sylt och grädde ovanpå (det finns ju till och med spraygrädde), har man bakat en tårta då eller har man monterat ihop en?
Citera
2008-09-20, 13:02
Medlem
Kokettes avatar
Herregud, jag blir fan arg! JÄVLA TÖNTERIER MED BAKMASKIN!
baka som en människa!
Citera
2008-09-20, 13:38
Medlem
dePauls avatar
Citat:

Du får gärna söka på mina inlägg och kolla hur många "oneliners" jag har lagt ut.

Ditt initiala inlägg var så ytterst obegåvat (t o m på nybörjarnivå) att jag antog att du trollade. Om inte - så får du ursäkta.

~Paul~
Citera
2008-09-21, 09:48
Medlem
Vandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Du får gärna söka på mina inlägg och kolla hur många "oneliners" jag har lagt ut.

Ditt initiala inlägg var så ytterst obegåvat (t o m på nybörjarnivå) att jag antog att du trollade. Om inte - så får du ursäkta.

~Paul~

Jag köper färdig mat varje dag ( husmanskost givetvis ) jag äter aldrig hemlagad mat om jag inte möjligtvis kanske eventuellt råkar köpa färdigkryddat kött eller någonting. Jag är sämst på att laga mat det var därför jag undrade. Puss och kram.
Citera
2008-09-21, 10:06
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Jag köper färdig mat varje dag ( husmanskost givetvis ) jag äter aldrig hemlagad mat om jag inte möjligtvis kanske eventuellt råkar köpa färdigkryddat kött eller någonting. Jag är sämst på att laga mat det var därför jag undrade. Puss och kram.
Då får jag be om ursäkt.

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in