Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-29, 16:27
Medlem
goboondocks avatar
Har gjort en hemsida med hjälp av ett program som heter " Magix Website Maker". Ganska schyst program förövrigt.

Sidan är gjord i java eller vad man säger och sidan är Publicerad och ligger ute på nätet på en www.goboondockshemsida.com
Sidan har legat ute i kanske två veckor.

När jag söker på google efter hemsidan så finner jag ingenting.. Hur gör jag för att man ska kunna hitta min sida på google?
Citera
2008-07-29, 17:04
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
http://www.google.com/addurl
Citera
2008-07-29, 19:08
Medlem
Lägg till din sida i många olika länkkatloger.
Lägg till din sida i de stora sökmotorerna.
Fixa så att andra sidor länkar till din sida.
Se till att din sida är SEO optimerad för att google och andra söktjänster skall gilla den och indexera den bättre.

Jag kan tyvärr inte komma in på din sida då den verkar vara nere.
Citera
2008-07-29, 21:00
Medlem
För att en sökmotor ska kunna hitta din sida och indexera den måste den ha hittat en länk till din sida från en annan sida, som den indexerat. Därför är det en bra idé att lägga till din sida till diverse länkkataloger / directories. Finns endel som tar betalt för att lägga din länk i sin directory och vissa som gör det gratis. Men gå in på www.digitalpoint.com/forums och leta upp directory forumet så kommer du hitta massor av nystartade directories som vill ha fler länkar.

Edit: Kom på en till grej. Lägg till länken till din sida i forumsignaturer så får du fler länkar = fler crawls och bättre positioner i sökresultaten.
Citera
2008-07-30, 15:50
Medlem
phunques avatar
Ha ditt content, dvs det som folk förväntas googla efter för att hitta din sida, så högt upp på sidan som möjligt. Skriv koncentrerad kod, dvs undvik presentations-html, styr layouten med css. Missbruka inte meta-taggen eller använd fulhaxx som vit text på vit botten för SEO, sånt genomskådas. Google indexerar öht inte metatext pga missbruk.
Citera
2014-03-03, 10:13
Medlem
Hur missbrukar man meta då?

Jag tex har en sida där man först har utrymme för att lägga till meta tag keywords för själva sidan...sen har varje ämne/kategori sin egna ruta för meta tag keyword. Jag har ju lagt till samma sak på minst 3 olika ställen, kanske det räknas som missbruk o att jag därför inte får några träffar annat än direkt på namnet på min hemsida? Söker jag upp namnet på hemsidan följt av namnet på ämne, så hittar jag ämnet som första google-träff Men söker jag tex bara på ämnet (vilket kan vara namnet på en produkt) så får jag inte träff på de första 15 google träffsidorna (har inte kollat vidare efter 15).

Hur optimerar jag? O om namnet tex är två ord - tex att jag ska recensera ett kosttillskott som heter två ord, skriver jag de två orden ihop som ett ord, eller skriver jag ord1_ord2 med ett streck mellan? Gud så svårt!

Tacksam för svar. O ursäkta om jag väckte en gammal tråd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in