2008-06-22, 08:13
  #1
Bannlyst
Jag har läst en massa skvaller om diverse åklagare i olika trådar här så jag tänkte att de kunde få en egen tråd.

Vilka är bra resp dåliga?
Citera
2008-06-22, 08:16
  #2
Bannlyst
Vice chefsåklagare Mikael Hammarstrand

Jag lägger in ett bra inlägg från en annan tråd om Mikael Hammarstrand från igår.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Walker
Har haft en del att göra med den gode "Hammar'n" och han är en rättskaffens och sympatisk person, om än med ett uppmärksamhetsbehov i klass med Linda Rosings och en omvittnad förmåga att överdramatisera saker och ting. Dessutom är hans gärningsbeskrivningar ofta rena romanerna, vilket kan få till följd att han fäller juridiska krokben för sig själv.

Jag kan fylla på att Mikael Hammarstrand har sökt länspolismästartjänsten och var den åklagare som inledde förundersökning mot jordkällarfamiljen.
Citera
2008-06-22, 08:29
  #3
Bannlyst
kammaråklagare Freida Gummesson

Arbogafallets åklagare hittade jag detta om, kanske någon har något mer att berätta om henne.

Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Fall Frieda Gummeson vart förundersöningsledare i:

Bobbys styvpappa:
http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1039621/styvpappan-panikflyttas

Balkongmordet i Köping:
http://vasteras.expressen.se/Nyheter/1.750586/aklagare-kraver-livstid-for-balkongmord-i-koping
http://www.sr.se/cgi-bin/vastmanland/nyheter/artikel.asp?Artikel=1398850

Bandidos:

http://www.vlt.nu/artikelmall.asp?version=720208


Man fälld för våldtäkt mot 8-åring, friades efter 7 år:

http://archive.corren.se/archive/2007/7/7/j9ztvhp77kwvbag.xml

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=466246,00.html


Är det jag hittar just nu, för er som ville veta lite om Gummessons historik.
Citera
2008-06-22, 09:19
  #4
Medlem
http://www.expressen.se/kronikorer/larslindstrom/1.1205299/dumpade-sin-pojkvan-i-ratten
Citat:
Förhöret med flickvännen, som är dotter till en mycket hög chef inom näringslivet, tar en oväntad vändning när åklagare Marie Lind Thomsen frågar om parets relation.
Vid häktningsförhandlingen var det ingen tvekan om att direktörsdottern och den arbetslöse missbrukaren fortfarande var ett par, menar åklagaren, och beskriver målande hur de "sträckte ut händerna mot varandra".
...
När hennes personliga förhållanden ska gås igenom blir det stängda dörrar, och uppenbarligen är det en gripande historia, ty åklagaren säger efteråt att det kan räcka med skyddstillsyn och vård.
... Så Sanna Bråding får enbart skyddstillsyn!
Citera
2008-06-22, 09:23
  #5
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ca va
Jag har läst en massa skvaller om diverse åklagare i olika trådar här så jag tänkte att de kunde få en egen tråd.

Vilka är bra resp dåliga?

Vad tycker du om Monika Mimer?
Citera
2008-06-22, 09:54
  #6
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
http://www.expressen.se/kronikorer/larslindstrom/1.1205299/dumpade-sin-pojkvan-i-ratten
... Så Sanna Bråding får enbart skyddstillsyn!

ja det verkar som hennes personliga förhållanden påverkade straffet om man ska tro artikeln.
Citera
2008-06-22, 14:48
  #7
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
http://www.expressen.se/kronikorer/larslindstrom/1.1205299/dumpade-sin-pojkvan-i-ratten
... Så Sanna Bråding får enbart skyddstillsyn!


ditt pucko. det där handlar inte om bråding
Citera
2008-06-22, 15:36
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
ditt pucko. det där handlar inte om bråding
Nähä...
Vem handlar det om då?
Citera
2008-06-22, 15:54
  #9
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Nähä...
Vem handlar det om då?
edit: ok, det handlar om sanna. jag läste inte artikeln, bara ditt korkade sätt att citera på.
__________________
Senast redigerad av sfc 2008-06-22 kl. 15:57.
Citera
2008-06-22, 18:49
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
edit: ok, det handlar om sanna. jag läste inte artikeln, bara ditt korkade sätt att citera på.
Du läser inte länken men kallar ändå mej för pucko och korkad!

Jag tror att jag varit aktiv på FB tillräckligt länge för att kunna citera korrekt!!!
Citera
2008-06-22, 18:56
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonely star
Vad tycker du om Monika Mimer?
Mimer verkar vara en nitisk kvinna!
http://www.realtid.se/ArticlePages/200806/11/20080611184842_Realtid728/20080611184842_Realtid728.dbp.asp
Citera
2008-06-22, 21:36
  #12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Mimer verkar vara en nitisk kvinna!
http://www.realtid.se/ArticlePages/200806/11/20080611184842_Realtid728/20080611184842_Realtid728.dbp.asp

Ja, verkligen. Aktiv.
http://www.realtid.se/ArticlePages/200803/28/20080328150935_Realtid685/20080328150935_Realtid685.dbp.asp
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in