Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-04-11, 06:57
Medlem
Dharmas avatar
Jag tror att flashback skulle behöva ett forum med inriktningen teknik och \ eller hobby.

Visserligen så är det här första gången jag efterfrågar ett sådant forum men jag tänkte posta här och se hur stor efterfrågan var.

Jag satt och funderade på hur man bygger ett grillspett med en liten motor och bestämde mig för att posta en tråd. Då kom jag på att det fanns inget forum där den frågan riktigt hörde hemma.

Det är egentligen inte för min egen del som jag väcker frågan. Så fort mina kycklingar är grillade så lär jag inte ha något mer att tillföra ämnet på ett tag men jag har en känsla av att det finns säkert en del flashbackare som sitter hemma med hobbyprojekt som de gärna vill diskutera
Senast redigerad av Dharma 2008-04-11 kl. 06:59.
Citera
2008-04-16, 11:21
Medlem
Fernet77s avatar
Jag saknar definitivt ett sådant.
Citera
2008-04-16, 11:26
Medlem
Mandic!s avatar
Tycker absolut att det saknas.
Citera
2008-04-16, 12:13
Bannlyst
Saknar också ett sådant ställe.
Alltid kul med olika problemlösningar osv, ivarjefall om det är tekniskt.
Citera
2008-04-16, 12:32
Medlem
Rostmannens avatar
Vad skulle ett sådant forum inrikta sig på?
Citera
2008-04-16, 13:24
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
Jag tror att flashback skulle behöva ett forum med inriktningen teknik och \ eller hobby.

Visserligen så är det här första gången jag efterfrågar ett sådant forum men jag tänkte posta här och se hur stor efterfrågan var.

Jag satt och funderade på hur man bygger ett grillspett med en liten motor och bestämde mig för att posta en tråd. Då kom jag på att det fanns inget forum där den frågan riktigt hörde hemma.

Det är egentligen inte för min egen del som jag väcker frågan. Så fort mina kycklingar är grillade så lär jag inte ha något mer att tillföra ämnet på ett tag men jag har en känsla av att det finns säkert en del flashbackare som sitter hemma med hobbyprojekt som de gärna vill diskutera

Jag tycker du ska posta frågan här i Matlagning, metoder och redskap.
Den passar nog bäst där.

Jag har också funderat på ett dylikt grillspett och ser fram emot lösningar
på problemet.

Vad gäller ett renodlat hobbyforum tror jag frågan har varit uppe innan men jag hittar inget med sök. Personligen har jag inget emot ett sådant forum. Frågan är om det finns tillräckligt med befintliga trådar som enkom
passar i den typen av forum?

Edit: hittade en tidigare tråd: http://www.flashback.org/showthread.php?t=524575
Citera
2008-04-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Frågan är om det finns tillräckligt med befintliga trådar som enkom

Kanske, kanske inte.
Men det kanske kan bli många trådar om det, nu tvekar nog folk med att ställa sin fråga i något forum där det kanske inte kan få den responsen man vill ha.
Citera
2008-04-16, 16:29
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag tycker du ska posta frågan här i Matlagning, metoder och redskap.
Den passar nog bäst där.

Jag har också funderat på ett dylikt grillspett och ser fram emot lösningar
på problemet.

Vad gäller ett renodlat hobbyforum tror jag frågan har varit uppe innan men jag hittar inget med sök. Personligen har jag inget emot ett sådant forum. Frågan är om det finns tillräckligt med befintliga trådar som enkom

Edit: hittade en tidigare tråd: http://www.flashback.org/showthread.php?t=524575

Jag postade tråden i övrigt från början. däremot så tyckte mod i övrigt att den hörde mer hemma i "bilar, båtar och fordon"

Jag visste inte att frågan redan hade tagits upp.
Där hänvisar en mod till forumet övrigt (vilket jag provade att posta i).

Men det kanske är övrigt som dessa trådar egentligen ska hamna i?
Citera
2008-04-16, 17:59
Medlem
buffalos avatar
Ett teknikforum vore mycket trevligt.
Citera
2008-04-16, 18:59
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
Jag postade tråden i övrigt från början. däremot så tyckte mod i övrigt att den hörde mer hemma i "bilar, båtar och fordon"

Jag visste inte att frågan redan hade tagits upp.
Där hänvisar en mod till forumet övrigt (vilket jag provade att posta i).

Men det kanske är övrigt som dessa trådar egentligen ska hamna i?

Fordon?

Grillspett är väl ett redskap för matlagning och bör passa i
Matlagning, metoder och redskap som hand i handsken.
Citera
2008-04-16, 19:33
Medlem
Psykopat på fats avatar
Jag saknar verkligen ett hobbyforum. Hade en fråga om tygcollage som jag ställde i Bostad, hem och trädgård - det var det närmaste jag kom ett hobbyforum.
Citera
2008-04-16, 21:46
Medlem
micaeles avatar
Instämmer i skaran att ett hobbyforum vore väldigt välkommet.
Dock lite svårt att avgränsa vad hobby är för något, men kan man avgränsa i Övrigt, Humor, Laidback och liknande ställen ska det nog inte vara något problem att sköta om ett hobby- och teknikforum.

Dessutom vore det ett ypperligt ställe att diskutera samlande och samlingssaker - t.ex. frimärken, trädgårdstomtar, kondomer mm. Ett logiskt ställe för detta har saknats länge.
Senast redigerad av micaele 2008-04-16 kl. 21:54.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in