2008-04-04, 21:40
Bannlyst
Citat:
Dragan Sutanovac, Serbia's defense minister and vice president of the Democratic Party, claims his party prevented a war from taking place in Kosovo.
He says that if his party was not in a coalition with Kostunica's Democratic Party of Serbia (DSS), war would break out in Kosovo and Serbia's further ties with the European Union would be cut off.

"I am sure it is good that we were part of the government, because we have seen what DSS is capable of doing to Serbia. I am convinced we have prevented crucial things from taking place: breaking off of further ties with the EU and the clear scenario that conflict would break out in Kosovo which would escalate and create a Beirut out of it, causing unforseeable consequences", said Sutanovac for 'Vecernje Novosti, Serbia's daily.

According to Sutanovac, there have existed ideas for a military intervention in Kosovo, that is why certain people are mad at him. "Someone wanted to help Kosovo Serbs by sending them arms and ammunition. I am not surprised by Marko Jaksic's big dissapointment who stated: 'perhaps you didn't expect Sutanovac to give you weapons'", said Serbian defense minister Dragan Sutanovac.

http://www.newkosovareport.com/20080404836/Politics/Serbian-defence-minister-we-prevented-a-war-in-Kosovo.html

Vad tänker Kostunica med? Det har tydligen varit flera planer på att attackera Kosovo. Helt seriöst, tror Serbien att de verkligen har en chans mot NATO? Tror de seriöst att Ryssland hade backat upp de om Serbien valde att starta ännu ett krig?

Serbiens regering har ju spruckit sedan Kosovo självständighet. Vad händer om ultranationalisterna vinner det kommande valet denna gång? Personligen tror jag inte på krig men jag tror att Serbien drar till några drastiska handlingar som bara förstör för de själva i det långa loppet. Vad vet jag inte säkert.

Iaf väldigt bra gjort av Dragan Sutanovac som visar att det finns serber som vill annat än krig.

Och snälla, låt denna tråd överleva. För omväxlingens skull!
Senast redigerad av Pringl3z 2008-04-04 kl. 21:43.
2008-04-04, 23:49
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pringl3z
http://www.newkosovareport.com/20080404836/Politics/Serbian-defence-minister-we-prevented-a-war-in-Kosovo.html

Vad tänker Kostunica med? Det har tydligen varit flera planer på att attackera Kosovo. Helt seriöst, tror Serbien att de verkligen har en chans mot NATO? Tror de seriöst att Ryssland hade backat upp de om Serbien valde att starta ännu ett krig?

Serbiens regering har ju spruckit sedan Kosovo självständighet. Vad händer om ultranationalisterna vinner det kommande valet denna gång? Personligen tror jag inte på krig men jag tror att Serbien drar till några drastiska handlingar som bara förstör för de själva i det långa loppet. Vad vet jag inte säkert.

Iaf väldigt bra gjort av Dragan Sutanovac som visar att det finns serber som vill annat än krig.

Och snälla, låt denna tråd överleva. För omväxlingens skull!

Det är valtider... Kostunica och deras DS har splittrats. Sutanovac försöker visa skillnaderna. Dom kan vara sanna men det kan vara ren jävla bull för att fiska röster oxå....
2008-04-04, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vidovdan
Hur länge tror du NATO tänker beskydda ditt cancerogena arsle?

Kosovo, ena dagen ett kulturell vagga - andra dagen en cancerogen arsle.

Tills landet står på egna fötter. Sen har vi våra lilla kära Albanien som kom med i NATO, jag tror inte de väntar lika länge om ni orcher gör startar krig och begår samma brott om igen. Sen har vi också Bush som har uttryckt sig så här:

"Albania is a trusted friend and a strong ally. To the people of Albania: You can count on America, just like America can count on you." -George W. Bush

Nej, Serbien kan egentligen inte göra ett piss.

Citat:
Det är valtider... Kostunica och deras DS har splittrats. Sutanovac försöker visa skillnaderna. Dom kan vara sanna men det kan vara ren jävla bull för att fiska röster oxå....

Har inte tänkt på det viset. Men jag skulle tippa på att de är sanna med tanke på vilken nationalist Kostunica är.
2008-04-04, 23:59
Medlem
Jole25s avatar
Citat:

Tills landet står på egna fötter. Sen har vi våra lilla kära Albanien som kom med i NATO, jag tror inte de väntar lika länge om ni orcher gör startar krig och begår samma brott om igen. Sen har vi också Bush som har uttryckt sig så här:

"Albania is a trusted friend and a strong ally. To the people of Albania: You can count on America, just like America can count on you." -George W. Bush

Nej, Serbien kan egentligen inte göra ett piss.

Har inte tänkt på det viset. Men jag skulle tippa på att de är sanna med tanke på vilken nationalist Kostunica är.

Vad jag förstått så har Kostunica faktiskt kontroll över armén så hade han velat genomföra detta så hade han rent praktiskt kunnat göra det. Kostunica är inte i mina ögon ngnstans nära radikalernas nationalister. Om jag ska vara ärlig så tror jag att jag och Kostunica ligger ganska nära i ideologier. Det betyder att älska ditt land och respektera andras. Och nej... Kosovo är inte ditt land...
2008-04-05, 00:00
Medlem
Vidovdans avatar
Citat:
Ena dagen bodde där Serber, andra dagen Albaner. Som tur är räcker en halv prostata för att ta tillbaka Kosovo. NATO har bögat ut sin roll på Balkan.
2008-04-05, 00:01
Bannlyst
Citat:
Vad jag förstått så har Kostunica faktiskt kontroll över armén så hade han velat genomföra detta så hade han rent praktiskt kunnat göra det. Kostunica är inte i mina ögon ngnstans nära radikalernas nationalister. Om jag ska vara ärlig så tror jag att jag och Kostunica ligger ganska nära i ideologier. Det betyder att älska ditt land och respektera andras.

Jasså, detta hade jag ingen aning. Har du någon källa som styrker ditt påstående? Väldigt intressant iaf.

Citat:
Och nej... Kosovo är inte ditt land...

Joda, senast jag tittade så var det så.

Citat:
Ena dagen bodde där Serber, andra dagen Albaner. Som tur är räcker en halv prostata för att ta tillbaka Kosovo. NATO har bögat ut sin roll på Balkan.

Dream on Dreamteam.
2008-04-05, 00:10
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Jasså, detta hade jag ingen aning. Har du någon källa som styrker ditt påstående? Väldigt intressant iaf.

Hur ska jag visa en källa på detta? Ska jag ringa Kostunica och fråga samtidigt så spelar jag in det och lägger upp det på nätet? Man är inte först president och premiärminister 2 ggr utan att ha ngn sorts av kontroll på organ i Serbien. I alla fall så har DS propagerat att DSS har kontrollen av armén och att djindjic blev mördad av den. Vilket indirekt skulle göra Kostunica till medskyldig..
2008-04-05, 00:11
Medlem
Vidovdans avatar
Jebiga, nu såg jag topic. Det var ju om Sutanovac. Min åsikt om honom är att han är en Qvisling av värsta slag. Skicka honom till straffläger bland albanska bögar, det är vad han förtjänar. Låt riktiga män ta hand om ockupanterna som besudlar Kosovos mark.
2008-04-05, 00:16
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Jebiga, nu såg jag topic. Det var ju om Sutanovac. Min åsikt om honom är att han är en Qvisling av värsta slag. Skicka honom till straffläger bland albanska bögar, det är vad han förtjänar. Låt riktiga män ta hand om ockupanterna som besudlar Kosovos mark.

Jag känner inte till honom så mycket men det låter som sensationsnack för att bygga upp en propaganda aka dom "ONDA" mot dom "goda".
2008-04-05, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Hur ska jag visa en källa på detta? Ska jag ringa Kostunica och fråga samtidigt så spelar jag in det och lägger upp det på nätet? Man är inte först president och premiärminister 2 ggr utan att ha ngn sorts av kontroll på organ i Serbien. I alla fall så har DS propagerat att DSS har kontrollen av armén och att djindjic blev mördad av den. Vilket indirekt skulle göra Kostunica till medskyldig..

Det finns alltid källor ute på nätet om det stämmer. Artiklar eller vad som helst. Anledningen till att jag bad om det är för att jag aldrig hört talas om det, det blir en aning trovärdigare med en källa. Skit samma, jag litar på dig angående det. Men det låter jävligt konstigt att han själv ska ha total makt över militären.
Senast redigerad av Pringl3z 2008-04-05 kl. 00:20.
2008-04-05, 00:23
Medlem
Vidovdans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Jag känner inte till honom så mycket men det låter som sensationsnack för att bygga upp en propaganda aka dom "ONDA" mot dom "goda".
Han är en medlöpare som följer Tadics politik. Vad Serbien behöver är en hårdhudad patriot som inte ger efter för påtryckningar. Nikolic är rakryggad och utrustad med ett politiskt basebollträ. Jänkarna gillar baseball. Och även cola har jag hört, men den businessen har ju albanerna åtagit sig. Därför är det dags för Serbien att grabba basebollträt. Allt annat vore självmord i det här läget.
2008-04-05, 00:26
Bannlyst
Citat:
Han är en medlöpare som följer Tadics politik. Vad Serbien behöver är en hårdhudad patriot som inte ger efter för påtryckningar. Nikolic är rakryggad och utrustad med ett politiskt basebollträ. Jänkarna gillar baseball. Och även cola har jag hört, men den businessen har ju albanerna åtagit sig. Därför är det dags för Serbien att grabba basebollträt. Allt annat vore självmord i det här läget.

Nikolic är lika stor svin som hans döda kompis Milosovic. Båda är ultranationalister, inte patrioter. Konstigt att du vill se honom som ledare, inte för att det gynnar er ...
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in