2008-03-12, 19:31
Bannlyst
Nu skulle jag äta lite glass men hade ingen sked diskad så tog en gaffel istället och jag blir helt chockad av hur mycket bättre det är att äta glass med en gaffel istället för sked!

Nu tänker säkert många att detta inte går alls men tänk på att det är glass och inte möjlk jag snackar om, smakar mycket bättre med gaffel då man inte får stora klumpar och så ilar det inte svinkallt i munnen när man äter med gaffel.

Man slipper också hålla på och gräva och bryta runt med skeden så det flyger glass över hela bordet, med gaffeln kan man enkelt snitta lös små bitar som är i perfekt storlek.

Någon mer som testat? Visst är det helt underbart!?

Ät glass med gaffel!
Citera
2008-03-12, 19:41
Medlem
najass avatar
hmmm....jag vet inte om denna TS är på skämt eller allvar, men på de flesta bjudningar eller något finare restauranger jag varit på så äter man glassen med gaffel. Inte så mycket aha-upplevelse direkt.
Citera
2008-03-12, 21:28
Medlem
MrTambourineMans avatar
Om du äter glassen med sked kommer du bli en dålig människa, ditt liv kommer verkligen gå in på en dålig bana .

Rätt intresant hur folk är helt hjärntvättade/programmerade/uppfostrade till att tycka att allt ska vara på ett visst sätt att idéer som denna verkar nyskapande(jag klankar inte ned på dig, jag skulle aldrig kommit på det sjäv.)

Tack för tipset iaf, ska definivt provas .
Citera
2008-03-12, 22:27
Medlem
Nästa moment: testa med chop sticks?
Citera
2008-03-13, 21:42
Bannlyst
Ja najas jag är helt seriös.

Vilka fler har testat än så länge? Vad tycker ni är bäst av gaffel eller sked till glass?
Jag har käkat lite mer glass med gaffel idag och är helt såld, otroligt mycket bättre upplevelse.
Citera
2008-03-13, 22:08
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocty
Ja najas jag är helt seriös.

Vilka fler har testat än så länge? Vad tycker ni är bäst av gaffel eller sked till glass?
Jag har käkat lite mer glass med gaffel idag och är helt såld, otroligt mycket bättre upplevelse.
Nobelpris?
Citera
2008-03-14, 16:13
Medlem
Tsuranukes avatar
Har testat gaffel inget specielt eftersom jag gillar att få med mycket glass och inte gaffla upp det
Citera
2008-03-14, 20:09
Medlem
174563s avatar
Jag äter alltid tårta med gaffel tycker det smakar mycket godare så, ja förstår logiken i hur du tänker.

Känns som man får bättre grepp på glassen när man använder en gaffel men det är svårt att käka halvsmält glass så =/
Citera
2008-03-14, 21:15
Medlem
Eztrellas avatar
Då får man ju inte upp glassen när den blivit lite smält och är som godast?
Citera
2008-03-17, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eztrella
Då får man ju inte upp glassen när den blivit lite smält och är som godast?
Jodå glassen rinner inte igenom gaffeln trots att man kan tro att den ska göra det.
Går utmärkt att skyffla upp halvsmält glass!
Citera
2008-03-17, 15:09
Medlem
-jOE!s avatar
Gaffel brukar ju användas till diverse efterrätter, ser inget konstigt med det.
Citera
2008-03-17, 16:45
Medlem
Nikeniks avatar
Äter allltid paj och bakelser med gaffel. Mycket enklare att kontrollera mängden grädde och göra fina "snitt". SKall absolut äta min Häagen-daaz med gaffel på nästa ätadag!

Vilket nobelpris skall TS få? Fysik, medicin eller fredspriset?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in