Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-06, 04:25
Medlem
Vad har du/ni för reservdelar om någon del eller komponent skulle krascha på er dator eller utrustning?

Jag har följande i lager:

Nätverkskort
Trådlös mus
Tangentbord
Adapterkabel
Nätaggregat
Citera
2008-01-06, 04:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av piketbussAB
Vad har du/ni för reservdelar om någon del eller komponent skulle krascha på er dator eller utrustning?

Jag har följande i lager:

Nätverkskort
Trådlös mus
Tangentbord
Adapterkabel
Nätaggregat

jag har min gamla 17" skarm kvar, så om det inte går som jag vill slipper jag slanga ut den nya skarmen igenom fønstret, valldigt fiffigt
Citera
2008-01-06, 13:34
Medlem
Har inte så mycket reservdelar, det mesta sitter i burkar, men jag har väl några tastatur, möss, nåt gammalt graffe, nätverkskort. Dock är graffet någotgammalt agp som inte passar så...
Citera
2008-01-06, 13:35
Medlem
chucknorris_s avatar
Lite tangentbord och lite sladdar o.s.v. Har även lite routrar och sånt larv.
Citera
2008-01-06, 13:40
Medlem
Tangentbord, en kulmus, sladdar, nån gammal 14" skärm, grafikkort, minnen, hårddiskar.

Dock så sålde jag min stationära dator för nån månad sen och köpte en laptop så har inte så stor användning av delarna längre.
Citera
2008-01-06, 14:25
Medlem
har väl ett moderkort (MSI K8N Neo4-F) som jag inte vet om den funkar riktigt, sen en AMD 3800+, nån processorkylare, lite fläktar, nån 160GB disk som jag inte heller vet om den funkar till 100%.

sen har jag väl en hel dator som endast agerar backup-dator för tillfället ifall jag har sönder nått i min burk. den består väl av en P3a på 800MHz, 256MB SD-Ram, ett gammalt ATI-grafikkort (Rage 128 pro tror jag) och en hårddisk på hela 13GB!
Citera
2008-01-07, 06:14
Bannlyst
Har en extra identisk dator. Är så jävla trött när något går sönder och inget passar.
Citera
2008-01-07, 06:58
Medlem
ColtrasteNs avatar
Jag har precis fyllt ca 10 flyttkartonger med datorgrejer. Så det är väl de mesta. Utom just PCI-E grafikkort. Har jag bara ett fungerande kvar. Men som tur är så finns det PCI-grafikkort.
Citera
2008-01-07, 07:35
Medlem
Vad tycker ni är viktigast att ha i lager?
Citera
2008-01-07, 10:42
Medlem
project_xs avatar
Reservdelar:

120w nätagg (som jag driver en peltier med)
En slaktad gammal hub, 16 portar, varav ca 8 st funkar
En mindre switch,4 portars, väldigt smidig
Ett tangentbord
Två möss
En 19 " skärm och en 21", båda CRT
Massa amd stock-kylare (Socket AM2)
Ett gammalt moderkort S478 (som är pajj)
En Intel P4 på 1.7 ghz S478, fungerar
3 st 10 GB hårddiskar (alla förutom en fungerar)

Reservburkar:

En 7 år gammal Compaq burk, Intel P4 på 1.7 gHz, 256 mb RDRAM, nått nVidia kort, 80 gB HDD. Seg burk, duger inte till mycket. Windows XP.

En 6 år gammal Inet dator, AMD 2600+ (eller något liknande), 512 mb DDR-Ram, 120 gB HDD (80 + 2x20 gB), nått nVidia kort. Ganska bra dator, mycket snabbare än den ovan. Windows XP.

En 10 år gammal Compaq bärbar dator, Intel 433 mHz processor, 64 mB Ram, 10 gB HDD. Håller fortfarande! Batteriet funkar i ca 30 minuter, sen måste det laddas. Dock ganska seg. Windows 98.

Citat:
Ursprungligen postat av piketbussAB
Vad tycker ni är viktigast att ha i lager?

Svårt att svara på, problemen kan ju variera sig från gång till gång det pajjar. Och det brukar ju oftast vara något nytt som pajjar varje gång. Man borde egentligen ha en exakt kopia av sin dator i reserv, men det har ju inte många råd med.

Annars tror jag att en extra HDD eller ett grafikkort inte är helt fel att ha i lager. Möjligtvis ett nätagg också.
Citera
2008-01-07, 11:41
Medlem
Har en hel byrålåda med sladdar och skit, ett par möss nått tangentbord och 2 CRT skärmar.

Sen även 2 gamla kompletta burkar, om det nu kan räknas som reservdelar.
Citera
2008-01-07, 12:03
Medlem
Sunners avatar
Har väl något 10-tal datorer av olika slag spridda i lägenheten
För mycket löst skit för att räkna upp egentligen, säkert 2-3 moderkort, 10+ nätverkskort, 10+ diskar, ett par 3-4 CD/DVD läsare/brännare, 2-3 nätaggregat, osov.

Det enda jag har i rent reservdelssyfte(dvs för att bara kunna plugga in varstans något går sönder) är väl egentligen diskar samt tangentbord och mus.
Allt annat skiljer sig ju lite eftersom datorerna varierar från någon gammal P-2'a till min Core2Duo, samt ett par gamla Sun-burkar, så att hålla ett komplett reservdelslager vore ganska platskrävande
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in