Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-10-27, 00:23
Medlem
pilens avatar
Råkade bli hundvakt denna helg åt en hund som har damp redan efter 6h. Den är en sån här snöhund som brukar finnas i fjällen och den kan inte vara still nu. Den vill konstant göra något och jag känner inte för att gå ut nu eller i helgen.

Till frågan:
Jag har lugnande medel för katt. Är det lungt att ge det? Är det lungt att ge lugnande för människor för det har jag mer av. Han och jag är trots allt däggdjur och har samma nerver.

Tack för svar

/En som vill sova.
Citera
2007-10-27, 00:24
Medlem
Cashews avatar
Nä ge fan i att droga hunden, ta pillren själv och sov gott.
Citera
2007-10-27, 00:28
Medlem
pilens avatar
Du jag behöver inget lugnande! jag ska sova

Kan tillägga att jag har Valerina piller, det är naturläkemedel så det borde inte vara farligt. Har Valerina Dag och Valerina Natt.
Citera
2007-10-27, 00:33
Medlem
Ge fan i att umgås med hunden, människor med psykisk störning brukar ha tendenser till att föra över det på hunden.
Citera
2007-10-27, 00:34
Medlem
Varför är du hundvakt när du inte klarar av det? Hunden är understimulerad, ut och kör lite dressyr, eller något lättare spår/sök, så han blir trött, och så låter du bli och vara hundvakt nästa gång, DUMFAN!
Citera
2007-10-27, 00:44
Medlem
Spott & spes avatar
Du vill alltså droga hundkräket så pass att du ska slippa rasta den under hela helgen? Oavsett om du försetter den i narkos kommer den förr eller senare att behöva uträtta sina behov. Kan ju bli betydligt jobbigare att sanera kåken efter en narkoleptiskt slöskitande jycke än att gå ett varv runt kvarteret ett par gånger om dagen. Tänkvärt?
Citera
2007-10-27, 01:12
Medlem
tjaboooos avatar
Benägen att hålla med Buzzo, klarar man inte av hunden är man olämplig att ta hand om den.
Citera
2007-10-27, 01:16
Medlem
grens avatar
Hade du skitit i att byta blöja på en bebis om du hade passat en sådan? Det är precis samma ansvar för ett annat liv som du har nu.

Hoppas någon känner till din identitet här på Flashback, läser det inlägget och polisanmäler dig för djurplågeri.

Är inte du samma snåla jävel som river bort halva godispåsen så att du inte ska behöva betala för pappret? Du har fan världens uslaste karraktär. Ett under att någon vill lämna över ett ansvar på dig.
Citera
2007-10-27, 01:22
Bannlyst
Hhmm... ännu en "hittepå-tråd".
Citera
2007-10-27, 01:25
Medlem
Släng i hunden en bunt piller så mår ni nog båda bra skulle jag tro. Hoppas det ordnar sig för er.
Citera
2007-10-27, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grooblle
Släng i hunden en bunt piller så mår ni nog båda bra skulle jag tro. Hoppas det ordnar sig för er.

Ännu en överlevande abort, grattis!
Citera
2007-10-27, 01:36
Medlem
Eskapist_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilen
Råkade bli hundvakt denna helg åt en hund som har damp redan efter 6h. Den är en sån här snöhund som brukar finnas i fjällen och den kan inte vara still nu. Den vill konstant göra något och jag känner inte för att gå ut nu eller i helgen.

Till frågan:
Jag har lugnande medel för katt. Är det lungt att ge det? Är det lungt att ge lugnande för människor för det har jag mer av. Han och jag är trots allt däggdjur och har samma nerver.

Tack för svar

/En som vill sova.
Med tanke på att du ska vara vakt åt hunden i två dygn så krävs det en mycket större dosering av lugnande medel än vad man ger en katt.
Ge en tredubbel dos var 8:e timma och låt hunden vara i badkaret, med tanke på avföring och kräks.
Skinka inlindat i tabletter är en hit!

Du kan absolut ge lugnande anpassat till människor men ge då en dos som gravt understiger den underhållande dosen för människor. Vill doggen inte vara lugn så öka dosen succesivt tills den inte kan vara vaken.

Medicineringen bör avslutas 12h innan husse/matte hämtar hunden.

Benzo is the shit....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in