2007-07-01, 21:17
Medlem
trippens avatar
hej gott folk jag läste på shromery om att när man har odlat svamp så ska man spara substrat kakan när det inte längre blir någon svamp på den och göra té.
http://www.shroomery.org/6279/Substrate-Tea

det var en kille som hadde provar att göra té på kakan som blir kvar.
han hadde delat kakan i 2 delar och använt hälften till att göra té och ha sa att det vart så pass stark att det lätt skulle räkt till 6-7 medel trippar.

1 skär kakan i 2 delar hacka net ena halvan i små bitar.
2 lägg bitarna i sjudande vatten låt stå i 10 min
3 sila bort substratet från vattnet med ett kaffe filter
4 drick och bli trippad.

är det någon som provat detta och vet ifall det verkligen funkar??
är det värt att göra te´på substratet när man det inte längre ger svamp?
Citera
2007-07-01, 23:35
Medlem
Salmons avatar
varför skulle det inte funka? mycelet innehåller med största sannorlikhet lika mycket psilocybin som fruktkropparna så det borde funka utärkt.

när jag körde cubensis på halm blev loggarna nästan solida av allt mycel, så det lär vart ett antal gram som jag bara kastade när dom inte gav fler flushar.

läste även på shroomery om nån lat jävel som aldrig caseade sina burkar utan extraherade psilocybinet direkt med citronjuice istället.

sen kanske det är vissa substrat som är mindre goda att göra te på, men vad vet jag, jag har ju aldrig testat
Citera
2007-07-02, 00:13
Medlem
trippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salmon

när jag körde cubensis på halm blev loggarna nästan solida av allt mycel, så det lär vart ett antal gram som jag bara kastade när dom inte gav fler flushar.

läste även på shroomery om nån lat jävel som aldrig caseade sina burkar utan extraherade psilocybinet direkt med citronjuice istället.

vilket slöseri att kasta substratet uatn att testa. men du kanske inte hadde en tanke på att göra någe med det heller.

lite väl lat att skita i att casea burkarna, låter rätt onödigt man går juh miste om massa frukter. men är man lat så är man.

jag ska förövrigt testa att göra substrat té om 3-5 veckor då min odling inte lär ge någe mer.
Citera
2009-11-19, 16:00
Medlem
Har också läst samma sak, nu var det så att pelefant kittet var slut och tänkte, va fan, det måste ju väga nästa 200 gram, så det ligger och kokar nu, ska ta och sila bort skiten och sen koka ner det till minsta möjliga mängd

Nu e dock fråga, jag var ju jävligt dum och vägde inte skiten innan jag la ner den i kastrullen, så jag undrar; hur mycket skulle man kunna tro att det motsvarar i "svamp mängd"?

Vill ju inte dra i min för mycket, men för lite suger ju också!

Pzz
Citera
2009-11-19, 17:55
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyken
Har också läst samma sak, nu var det så att pelefant kittet var slut och tänkte, va fan, det måste ju väga nästa 200 gram, så det ligger och kokar nu, ska ta och sila bort skiten och sen koka ner det till minsta möjliga mängd

Nu e dock fråga, jag var ju jävligt dum och vägde inte skiten innan jag la ner den i kastrullen, så jag undrar; hur mycket skulle man kunna tro att det motsvarar i "svamp mängd"?

Vill ju inte dra i min för mycket, men för lite suger ju också!

Pzz

om du inte vet hur mycket det är varför ska du då koka ner det till minsta möjliga mängd?`bättre att ha en större mängd då är det lättare att testa...

mängden psilocybin beror helt på hur väl mycelet har vuxit och hur tätt...

du får testa dig fram
Citera
2009-11-19, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
om du inte vet hur mycket det är varför ska du då koka ner det till minsta möjliga mängd?`bättre att ha en större mängd då är det lättare att testa...

mängden psilocybin beror helt på hur väl mycelet har vuxit och hur tätt...

du får testa dig fram

Varför skulle det vara lättare? bara att använda pipet

Jag kokade ner det så att det nästan vart 30 ml av kakan, jag tog dessutom det av kakan som jag kokat och pressade ut all vätska, blev 189 gram så man kanske kan räkna på motsvarande 100 gram svamp?

Slutade med att vätskan blev trögflytande och smaka peckel, men provade 10 droppar och kan säga att jag känner av det efter 45 min.

Tips på något roligt man kan göra med det?

Pzz
Citera
2009-11-19, 18:16
Medlem
Nooomys avatar
Citat:

Tips på något roligt man kan göra med det?

Pzz

hälla i kaffet på jobbet

drick det och dra lustgas

Rövpanna?
Citera
2009-11-19, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
hälla i kaffet på jobbet

drick det och dra lustgas

Rövpanna?

Med risk för att jag kommer ångra mig; vad fan är Rövpanna?
Citera
2009-11-19, 21:58
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Med risk för att jag kommer ångra mig; vad fan är Rövpanna?

Rövpanna kallar man en injektion med en pump rektalt när substansen är tjack, men ordet har fått hänga med oavsett substans. Notera att du inte behöver ha kanyl på pumpen men smala pumpar är att föredra om analutvidgning inte är något du njuter av.
Citera
2009-11-20, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serdumånen
Rövpanna kallar man en injektion med en pump rektalt när substansen är tjack, men ordet har fått hänga med oavsett substans. Notera att du inte behöver ha kanyl på pumpen men smala pumpar är att föredra om analutvidgning inte är något du njuter av.

Haha, skön grej!

Edit: Jag rökte lite purple haze ca 3 h efter att jag fått i mig de 10 dropparna och det skickade iväg mig på på min första fnatter noja på säker 2 år. Sjukt bra combo!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in