2007-04-14, 16:30
Medlem
vad har brandmän för ingångslön vid avslutad utbildning?
Citera
2007-04-14, 16:33
Medlem
sekazzs avatar
Runt 16 papp.
Citera
2007-04-14, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sekazz
Runt 16 papp.

shit äre så pass dåligt?
Citera
2007-04-14, 16:45
Medlem
slrslrs avatar
Tyvärr så är det så, borde vara mer. Har hört att dom flesta brandmännen har ett extrakneg för att ha tillräckligt med pengar.
Citera
2007-04-14, 16:49
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
Tyvärr så är det så, borde vara mer. Har hört att dom flesta brandmännen har ett extrakneg för att ha tillräckligt med pengar.

Stämmer bra det. Många sysslar med t.ex. flytthjälp, bud och liknande vid sidan av sitt brandmannayrke.
Citera
2007-04-14, 17:06
Medlem
Detta lät ju riktigt shitty .. fan jag som hade fått upp ögonen för yrket för att det verkar så pass spännande.. Undrar vad lönen är ifall man utbildar sig vidare till ex. brandbefäl eller liknande (?). Har det inte varit snack om att höja lönen för dessa också?
Citera
2007-04-14, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Murphyes
Detta lät ju riktigt shitty .. fan jag som hade fått upp ögonen för yrket för att det verkar så pass spännande.. Undrar vad lönen är ifall man utbildar sig vidare till ex. brandbefäl eller liknande (?). Har det inte varit snack om att höja lönen för dessa också?

sluta gnäll, större fittmagnet än brandman finns inte.
Citera
2007-04-14, 17:22
Medlem
slrslrs avatar
Men om man jobbar som brandman och har ett extra kneg vid sidan om så borde man ändå få ut en stabil lön eller? Sen efter några år så blir man chef, eller? :P
Citera
2007-04-14, 17:53
Medlem
16 000 är väl utan tillägg, och det borde bli en del. Visserligen är det ingen hög lön, men brandmän har mycket ledig tid (=extraknäck) och har dötid under arbetstid då de kan träna, titta på tv eller vad de nu vill. Och statusen hos tjejer är så hög att den borde förmånsbeskattas. När man blir mer erfaren kan man gå vidare till befäl, men det är inga jättelönelyft vi snackar om.

Verkar vara ett sjukt kul jobb så länge man är ung. Dålig lön, skiftarbete och begränsade karriärmöjligheter har dock gjort att jag satsar på att bli brandingenjör istället. Tror du att det är ett yrke för dig så tycker jag dock inte du ska tveka. Det kan dessutom hända att lönen höjs nu når brandmännens utbildning har förlängts till två år, men hoppas inte på för mycket.
Citera
2007-04-14, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillen
16 000 är väl utan tillägg, och det borde bli en del. Visserligen är det ingen hög lön, men brandmän har mycket ledig tid (=extraknäck) och har dötid under arbetstid då de kan träna, titta på tv eller vad de nu vill. Och statusen hos tjejer är så hög att den borde förmånsbeskattas. När man blir mer erfaren kan man gå vidare till befäl, men det är inga jättelönelyft vi snackar om.

Verkar vara ett sjukt kul jobb så länge man är ung. Dålig lön, skiftarbete och begränsade karriärmöjligheter har dock gjort att jag satsar på att bli brandingenjör istället. Tror du att det är ett yrke för dig så tycker jag dock inte du ska tveka. Det kan dessutom hända att lönen höjs nu når brandmännens utbildning har förlängts till två år, men hoppas inte på för mycket.

så det är verkligen så att tjejer blir taggade på brandmän? Trodde det bara var en myt .. undrar hur detta kommer sig
Citera
2007-04-14, 20:40
Medlem
pysokats avatar
Citat:
så det är verkligen så att tjejer blir taggade på brandmän? Trodde det bara var en myt .. undrar hur detta kommer sig

Klart det är så! Sillen som har sett filmen om WTC säger ju det!
Citera
2007-04-14, 21:28
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:

Ingen myt..

Håller med, de har skandalöst dåligt betalt med tanke på de risker de tar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in