2007-03-19, 17:22
Medlem
micaeles avatar
Detta fantastiska spel där du vänder på tangentbordet och spelar med i låtar! Tar ackord med valfria tangenter (mest passande F1-F5) och slår på exempelvis Return eller Enter.

Underbart roligt och fruktansvärt svårt att sluta när man väl har kommit in i det och bara vill bli bättre!
Prova det och bli fast - redovisa sedan era sköna resultat här i tråden så vi andra har något att jämföra mot.

Länkar:
http://louhi.kempele.fi/~skyostil/uv/fretsonfire/ (väldigt slö, ha tålamod!)
http://www.fretsonfire.net/cgi-bin/ikonboard.cgi (Fan-forum)

För den som är hugad finns även källkoden att ladda hem på första adressen.
Glöm för all del inte att titta på den tutorial som finns i spelet, bättre (och trevligare...) får man leta efter!

Happy playing! Mina resultat kommer senare (när jag sitter vid rätt dator), och efter jag sett några av era så jag inte hamnar allt för långt bak i rankingen.
Citera
2007-03-19, 17:24
Medlem
Thrasherns avatar
Här finns fler låtar att tanka:
http://thepiratebay.org/search/frets%20on%20fire/0/0/0
Citera
2007-03-19, 19:47
Medlem
B0zs avatar
vet inte om jag bara har en mongoverision men det är fett tråkigt då tangenterna inte är synkade till ljudet det låter precis likadant hur man än spelar det är bara lyset som kommer så man hör inte ens när man spelar fel osv
Citera
2007-03-20, 00:48
Medlem
Arkhons avatar
Beroendeframkallande, även för en IRL-gitarrist.
Jag har tagit 100% på alla tre medföljande låtar på easy, skall ge mig på medium imorgon.
Citera
2007-03-20, 10:41
Medlem
Stardestroyers avatar
Laddade också ner detta, fick ca. 80% på låtarna på easy... sen testade jag ladda ner Blackened med Metallica, men den fanns bara i amazing... fy satan va svårt det var, fick typ inte en enda jävel!
Citera
2007-03-20, 10:48
Medlem
Arkhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stardestroyer
Laddade också ner detta, fick ca. 80% på låtarna på easy... sen testade jag ladda ner Blackened med Metallica, men den fanns bara i amazing... fy satan va svårt det var, fick typ inte en enda jävel!

Dom där "hemmagjorda" Frets-låtarna är ju också ganska dåliga ibland. De är inkonsekventa och följer inte något uppenbart mönster relaterat till låtarna.
Citera
2007-03-20, 11:13
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0z
vet inte om jag bara har en mongoverision men det är fett tråkigt då tangenterna inte är synkade till ljudet det låter precis likadant hur man än spelar det är bara lyset som kommer så man hör inte ens när man spelar fel osv
Då måtte du ha en felaktig inställning. Gå in under Settings så kan du välja hur felspelande skall låta.

Har kommit upp i 98-99% på alla låtar (easy och medium) som följde med från hemsidan (utom Tribute). Megaman har jag fått 100% på!

Men att lära sig spela med fem tangenter när man bara har fyra fingrar är inte det lättaste, så Amazing får vänta en stund...
Citera
2007-03-20, 11:27
Medlem
Äh vafan... Frets on Fire dödade nyss min enter-knapp! Satan vad man hammrar på.
Citera
2007-03-20, 11:30
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thrashern
Här finns fler låtar att tanka:
http://thepiratebay.org/search/frets%20on%20fire/0/0/0
Stort tack för detta! Så man får lite utmaning när man har lärt sig standardlåtarna.
Men tyvärr är ju alla fina låtar nästan bara i Amazing.
Citera
2007-03-20, 12:42
Medlem
Gammelpunks avatar
Guitar hero 2 låtarna..

Få inte GH2-låtarna att fungera... Det var inga problem med GH1, men 2an... Nej, det går inte. Längtar efter att få ösa igång med "Who was in my room last night" (den låten har förövrigt världens snyggaste musikvideo). Någon som har några ideer på vad jag skall göra?
Citera
2007-03-20, 13:44
Medlem
Hkarns avatar
hehe riktigt kul och beroendeframkallande. synd bara att enter får stor stryk
Citera
2007-03-20, 14:10
Medlem
Cum*s avatar
Spelade detta spel för ett tag sedan, synd bara att i stort sett alla hemmagjorda låtar är kassa. Även om man kan lägga in Guitar Hero låtarna så lirar jag nog hellre orginalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in