2007-02-16, 15:08
Moderator
Gromguttens avatar
Zlatan engagerar.

Här diskuteras Zlatans sportsliga prestationer och saker kring dessa. Här diskuteras inte Zlatans etniska ursprung och liknande, det kan diskuteras andra delforum.

Den som inte føljer detta riskerar dels att inlägget raderas, dels att det kan rendera tillsägelse eller i extremfall varning och därmed avstängning.

/Modsen i sport & fotboll
2007-02-16, 15:19
Medlem
ubersantas avatar
Jag tror folk upptäcker det mer och mer i framtiden, men Zlatan kan vara en enormt duktig framspelare och kreatör. Han drar på sig 2-3 man ur motståndarlaget och kan ändå få fram en genial boll till en - då fristående - anfallare.

Problemet är ju att det är målen som räknas. Folk kommer ihåg den som gjorde 20 ligamål, men få minns en som spelade fram till 30. Hoppas att Zlatan har mognat så mycket att han inser sin storhet i att vara framspelare, känns i alla fall som hans klubbtränare gör det.
2007-02-16, 15:34
Medlem
Meanmachines avatar
Zlatan är bra på fotboll, yes
2007-02-16, 15:36
Medlem
Moonerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Jag tror folk upptäcker det mer och mer i framtiden, men Zlatan kan vara en enormt duktig framspelare och kreatör. Han drar på sig 2-3 man ur motståndarlaget och kan ändå få fram en genial boll till en - då fristående - anfallare.

Problemet är ju att det är målen som räknas. Folk kommer ihåg den som gjorde 20 ligamål, men få minns en som spelade fram till 30. Hoppas att Zlatan har mognat så mycket att han inser sin storhet i att vara framspelare, känns i alla fall som hans klubbtränare gör det.
ehh? De som vid detta laget inte "upptäckt" det är inte speciellt fotbollskunniga vågar jag påstå.

Zlatans främsta egenskap har kanske aldrig varit målgörandet, det till trots gör han ändå en hel del mål, du kanske ska ta dig en titt på skytteligan.

Angående Zlatan i landslaget är det väl bäst att vänta och se. Att han tackade nej till Egyptien matchen tycker jag inte var fel alls, snarare tvärtom. Nobbar han dock landslaget även i fortsättningen, ja då ser jag inte lika positivt på saken, men jag kommer alltid vara Zlatanist, MFF'are som jag är.

Edit: bra med en låsning på förra tråden föresten, orkade inte ens gå in i tråden för att se vad som skrevs av alla Zlatanhatare. Får hoppas det blir bättre med denna tråden.
2007-02-16, 18:33
Moderator
Gromguttens avatar
Rocky69 får en tillsägelse før OT. Läs førsta inlägget med førutsättningar før tråden. Synpunkter tas i PM

/mod
2007-02-16, 18:55
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Rocky69 får en tillsägelse før OT. Läs førsta inlägget med førutsättningar før tråden. Synpunkter tas i PM

/mod

Okej då din sure norr... ja just ja.

Hade laget satt upp gemensamma regler eller inte? Svar: JA!

Med andra ord så anser sig Z att han kan strunta i reglerna och även agera som en bortskämd snorunge när han blir bestraffad.
Skit i Z och kör med Elmander och någon annan på topp.
Vi behöver inte honom, det visade sig tydligt mot Spanien.
Är det ok så no... ja just ja.
Frågan är ju varför Z skall ha egna regler och särbehandlas. Svar: Det skall han inte.
2007-02-16, 22:58
Medlem
The moonmans avatar
Zlatan är i mina ögon en duktig tekniker men han kämpar faan ingenting. Får han inte bollen på fötterna skiter han i det och duktig framspelare som ni säger har jag inte sett, kanske i klubben men inte i landslaget. Hellre tar jag Allbäck som är en slitvarg. Henke och Allbäck... snälla Henke kom tillbaka!
2007-02-17, 04:19
Medlem
Simaõs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Skit i Z och kör med Elmander och någon annan på topp.
Vi behöver inte honom, det visade sig tydligt mot Spanien.

??

Sverige blev förnedrat och totalt utspelat hemma mot Spanien men hade en fruktansvärd tur och lyckades kontra in 2 mål på i stort sätt de enda chanserna i matchen. Ligga på kontring i en hemmamatch, grattis. För det är vad Sverige gör utan Zlatan, eftersom varken Allbäck eller Elmander klarar att hålla fast bollen där uppe i 2 sekunder.
2007-02-17, 13:16
Medlem
obotlig_realists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simaõ
??

Sverige blev förnedrat och totalt utspelat hemma mot Spanien men hade en fruktansvärd tur och lyckades kontra in 2 mål på i stort sätt de enda chanserna i matchen. Ligga på kontring i en hemmamatch, grattis. För det är vad Sverige gör utan Zlatan, eftersom varken Allbäck eller Elmander klarar att hålla fast bollen där uppe i 2 sekunder.

Lite OT men såg vi samma match? Enligt mig var det bland de bästa matcher jag sett Sverige prestera sedan EM 2004 (Bulgarien) och jag har sett alla Sveriges matcher sedan 1994 i princip. Det var definitivt ingen utspelning från Spaniens sida, sett ur matchen som helhet,möjligtvis sista tio som var kritiska.

Hade Zlatan varit med är jag ganska övertygad om att stämningen varit annorlunda, arbetsmoralen sänkt och resultatet möjligen ett annat. Det är det som är grejen med Zlatan. Han passar in i lag där individualismen ligger i främsta rummet, typ Inter där han har världsspelare runt omkring sig. Men ska han spela i landslaget måste han helt plötsligt dra på sig blåstället och kämpa för sitt lag på ett helt annat sätt. Det fixar han inte. Han är ingen lagspelare. Det visar han med all önskvärd tydlighet precis just nu! Sverige ska ha fotbollsspelaren Zlatan i laget inte egot Zlatan!
2007-02-17, 13:28
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obotlig_realist
Lite OT men såg vi samma match? Enligt mig var det bland de bästa matcher jag sett Sverige prestera sedan EM 2004 (Bulgarien) och jag har sett alla Sveriges matcher sedan 1994 i princip. Det var definitivt ingen utspelning från Spaniens sida, sett ur matchen som helhet,möjligtvis sista tio som var kritiska.

Hade Zlatan varit med är jag ganska övertygad om att stämningen varit annorlunda, arbetsmoralen sänkt och resultatet möjligen ett annat. Det är det som är grejen med Zlatan. Han passar in i lag där individualismen ligger i främsta rummet, typ Inter där han har världsspelare runt omkring sig. Men ska han spela i landslaget måste han helt plötsligt dra på sig blåstället och kämpa för sitt lag på ett helt annat sätt. Det fixar han inte. Han är ingen lagspelare. Det visar han med all önskvärd tydlighet precis just nu! Sverige ska ha fotbollsspelaren Zlatan i laget inte egot Zlatan!

Bara lite information till dig. Det finns inga lag som är framgångsrika där individualismen står först. Alla lag som är framgångsrika är det för att man spelar som ett lag och alla förstår vad för roll dom spelar i laget. I klubbar som är framgångsrika har du ofta en mycket bättre sammanhållning än i ngt landslag på denna jord. Så du kan ta och glömma dina illusioner om att Zlatan inte passar in i ett kollektiv...
2007-02-17, 15:20
Medlem
BagareBengts avatar
Inlägget med yttersidan nyss (assist) är yttersta världsklass.

Alla apor som dillar om Allbäck, landslaget och Zlatans ickeprestationer, ta för helvete och skaffa Canal + eller ladda ner program för att se matcher över internet och titta hur jävla grym Zlatan är.

Jag hatar personen Zlatan, men han är topp tre som fotbollsspelare i världen just nu, det är ett faktum.

Om Zlatan inte vill anpassa sig till landslaget och "lagmaskinen" så får man ta mig fan ta och anpassa landslaget efter honom, så bra är han.
2007-02-17, 16:58
Medlem
Fin framspelning av Zlatan till Burdissos mål. Kul när namnet Zlatan Ibrahimovic ekar på Meazza. Han vann ett stort antal närkamper, och visar prov på fin bollkontroll och styrka. Ett antal fina nummer och ännu en bra match för Zlatan. Som väntat så byttes han ut ganska tidigt i andra halvlek mot Adriano, vilket tyder på att det är de två som kommer att starta mot Valencia.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in