Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Jag tror folk upptäcker det mer och mer i framtiden, men Zlatan kan vara en enormt duktig framspelare och kreatör. Han drar på sig 2-3 man ur motståndarlaget och kan ändå få fram en genial boll till en - då fristående - anfallare.
Problemet är ju att det är målen som räknas. Folk kommer ihåg den som gjorde 20 ligamål, men få minns en som spelade fram till 30. Hoppas att Zlatan har mognat så mycket att han inser sin storhet i att vara framspelare, känns i alla fall som hans klubbtränare gör det.
ehh? De som vid detta laget inte "upptäckt" det är inte speciellt fotbollskunniga vågar jag påstå.
Zlatans
främsta egenskap har kanske aldrig varit målgörandet, det till trots gör han ändå en hel del mål, du kanske ska ta dig en titt på skytteligan.
Angående Zlatan i landslaget är det väl bäst att vänta och se. Att han tackade nej till Egyptien matchen tycker jag inte var fel alls, snarare tvärtom. Nobbar han dock landslaget även i fortsättningen, ja då ser jag inte lika positivt på saken, men jag kommer alltid vara Zlatanist, MFF'are som jag är.
Edit: bra med en låsning på förra tråden föresten, orkade inte ens gå in i tråden för att se vad som skrevs av alla Zlatanhatare. Får hoppas det blir bättre med denna tråden.