2007-03-01, 17:55
Medlem
Här har ni en länk där BBC i direktsändning går ut och säger att salomons brothers byggnad (wtc7)
har kollapsat...problemet är att det är 23 minuter innan byggnaden kollapsar.

Det är verkligen häpnadsväckande...reportern står med wtc7 i bakgrunden när hon hävdar att byggnaden rasat....inte att den är på väg att rasa utan att den rasat...BBC själva säger att det är en felrapportering...men det var ju egentligen en alldeles enastående träffsäker rapport...bara före sin tid.

Vad skulle hända om tv4 nyheterna skulle tala om för oss att globen rasat ihop...och sen 30 minuter senare ser vi hur den faktiskt gör det. Skulle svaret "vi har gjort en felrapport" godkännas av utredare!?
Skulle inte en rimlig fråga vara "vem har gett er den här informationen" den frågan är inte besvarad av BBC.

LÄNK:

http://www.youtube.com/watch?v=5eUD93vVcQk
2007-03-01, 18:27
Medlem
illums avatar
Konspirationsteori baserad på editerad video. Me -> Kon // Mod
2007-03-02, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illum
Konspirationsteori baserad på editerad video. Me -> Kon // Mod

Ingen editerad video. CNN och de andra gjorde samma sak som BBC, rapporterade också detta.
2007-03-02, 01:27
Medlem
Det intressanta är ju att den suddigga Osama videon anses vara äkta, medans denna video anses vara falsk. BBC har ju t.o.m besvarat denna video, där de ej klagat på klippning.

Men det riktigt intressanta är ju att den amerikanska staten inte bär samma bevisbörda som alla andra, enligt de troende.
2008-07-26, 17:52
Bannlyst
De som inte ännu förstått att 17 flygplanskapare med knivar inte utförde detta kommer nog aldrig att vakna, eller kanske...

Intressant är att ingen av de påstådda kaparna fanns med på passargerarlistorna, många av dem hittades levande i sina hemländer. Inte så svårt att förstå hur media kunde göra detta då de har monopol i USA och i nästan hela världen. Undrar när folk lär sig att sluta lyssna på propagandamaskinen.
2008-07-26, 18:15
Medlem
Pingehs avatar
Det var inte 17 kapare, det var 19. Men iaf, detta har diskuterats i 9/11-tråden. Gå dit ifall du vill diskutera vidare
2008-07-26, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pingeh
Det var inte 17 kapare, det var 19. Men iaf, detta har diskuterats i 9/11-tråden. Gå dit ifall du vill diskutera vidare

Är du en moderator?
2008-07-26, 18:43
Medlem
Pingehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jin83
Är du en moderator?

Nej, hurså?
2008-07-26, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pingeh
Nej, hurså?

Du vill att jag ska gå till en annan tråd, jag svarade på en befintligt tråd? Det är ett stort ämne som dominerat de senate sju åren, varför skall allt som har med 911 diskuteras i en tråd. All politik, media och makt kan länkas till 911-dåden. Kriget i Irak, afganistan och så vidare.
2008-07-26, 19:43
Medlem
Pingehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jin83
Du vill att jag ska gå till en annan tråd, jag svarade på en befintligt tråd? Det är ett stort ämne som dominerat de senate sju åren, varför skall allt som har med 911 diskuteras i en tråd. All politik, media och makt kan länkas till 911-dåden. Kriget i Irak, afganistan och så vidare.

Jag tycker du ska gå till den andra tråden eftersom 9/11-diskussionen sker där. Men självklart kan jag inte tvinga dig eftersom jag inte är moderator. Dock är ju det du kommenterade(om passagerarna) i direkt relation till de ämnena 9/11-tråden är avsedd för.

P.S. Din teori om kaparna har blivit motbevisad ett flertal gånger här på flashback. Jag hänvisar till vederlagda teorier samt 9/11-tråden där det tagits upp innan.
2008-07-26, 20:44
Medlem
SLOBs avatar
Precis, finns en 911-tråd redan

Tråd låst.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in