Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-02-16, 22:32
Medlem
µTorrents avatar
Tjena,

Jag vill få min hemsida indexerad i sökmotorer som google och jag har varit inne på http://www.google.com/addurl.html och lagt till min länk och även registrerat mig för googles verktyg för webansvarig, men fortfarande indexeras inte min hemsida...På googles hjälpavsnitt så kan man läsa att om man lägger till sin hemsida i open directory projekts länksamling så borde den indexeras.

Jag har ansökt om att få min hemsida inlaggd i ODPs länksamling, men har inte höga förhoppningar. Det verkar vara stängt för nya att ansöka om att bli editor just nu och jag har hört att det tar riktigt långt tid att få sin hemsida godkänd och indexerad i sökmotorerna om man inte själv är editor och godkänner sin länk...

Det har varit schsst om någon kunde hjälpa mig förstå hur jag lättast får min hemsida indexerad i sökmotorer?
Citera
2007-02-16, 22:38
Medlem
rdjs avatar
Se till att andra sidor länkar till din sida, det hjälper dig att få en högre pagerank och hamna högre upp i sökmotorerna. Det är även så t ex googlebot hittar nya sidor att indexera då den följer länkar till din sida.
Citera
2007-02-16, 22:51
Medlem
lakritssnörets avatar
Använd metataggarna så ska det lösa sig...

Sök på google...

Citat:
Det som är så speciellt med META-taggar är att de inte syns på din sida för dina besökare. Istället används dem för att ge sökmotorerna information om din sida.

http://www.javascript.nu/meta.shtml

Hojta om du behöver ha mer hjälp
Citera
2007-02-16, 23:31
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rdj
Se till att andra sidor länkar till din sida, det hjälper dig att få en högre pagerank och hamna högre upp i sökmotorerna. Det är även så t ex googlebot hittar nya sidor att indexera då den följer länkar till din sida.

Jo, jag försöker ju komma in på dmoz länksamling..Hoppas bara min ansökan går igenom..

Citat:
Ursprungligen postat av lakritssnöret
Använd metataggarna så ska det lösa sig...

Sök på google...

http://www.javascript.nu/meta.shtml

Hojta om du behöver ha mer hjälp

Hmm, jag har ju metataggar, men det verkar ju inte vara nog för indexering...
Citera
2007-02-16, 23:33
Medlem
micaeles avatar
En gång i tiden kunde man också anmäla sin sida till sökmotorerna, iaf på den tid Yahoo var ensam kung.
Då blev man tillagd i deras kategorisidor, mycket trevligt. Kanske finns något liknande än idag?
Citera
2007-02-16, 23:35
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
En gång i tiden kunde man också anmäla sin sida till sökmotorerna, iaf på den tid Yahoo var ensam kung.
Då blev man tillagd i deras kategorisidor, mycket trevligt. Kanske finns något liknande än idag?

Japp, det finns ju http://www.google.com/addurl.html samt googles verktyg för webansvarig. De rekomenderar dock att man även lägger till sig i länksamlingar som dmoz, vilket jag försöker göra...

Ingen som är editor på dmoz som har lust att lägga till mig ?
Citera
2007-02-17, 00:01
Medlem
korbens avatar
En site hamnar hos t ex Google efter att Googlebot har hittat siten när den är ute och "crawlar" webben. Boten börjar på någon site och följer sedan alla länkar från det stället för att komma vidare till andra ställen som den då lägger till i sina databaser. Idag fungerar det inte längre så att man lägger till sin URL till sökmotorns index själv och skapar meta-taggar i sin HTML och vips så hamnar siten högt upp i sökresultaten. Sökmotorerna är mycket smartare än så och bedömer siter efter bland annat deras innehåll, relevans och efter hur många och hur stora andra siter som har länkat till siten. Kort sagt så är det mer så idag att siten listas i de sökresultat som den förtjänar (undantaget om man betalar för att hamna högst upp).

Läs mer om Search engine optimization hos Wikipedia.
Citera
2007-02-17, 00:07
Medlem
zeks avatar
Allt som sägs ovan, plus att man kan snacka med dom på google så kan dom flytta upp dig i relevans vid sökningar.
Citera
2007-02-17, 11:39
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korben
En site hamnar hos t ex Google efter att Googlebot har hittat siten när den är ute och "crawlar" webben. Boten börjar på någon site och följer sedan alla länkar från det stället för att komma vidare till andra ställen som den då lägger till i sina databaser. Idag fungerar det inte längre så att man lägger till sin URL till sökmotorns index själv och skapar meta-taggar i sin HTML och vips så hamnar siten högt upp i sökresultaten. Sökmotorerna är mycket smartare än så och bedömer siter efter bland annat deras innehåll, relevans och efter hur många och hur stora andra siter som har länkat till siten. Kort sagt så är det mer så idag att siten listas i de sökresultat som den förtjänar (undantaget om man betalar för att hamna högst upp).

Läs mer om Search engine optimization hos Wikipedia.

Aha, det där var intressant. Tack för info, får försöka fixa det här nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in