2006-12-13, 19:00
Medlem
Morsan fick den där propagandatidningen fårn drogritt sverige idag, blev ganska upprörd över vad som stod i den och började googla lite, hittade då denna arkiverade tråd på fb: http://www.flashback.org/showthread.php?t=280351

Googlade sedan vidare och hittade det här: http://home.swipnet.se/FRI/sida19.htm

"RDS - Riksorganisationen för ett Drogfritt Sverige
I början av 90-talet bildade scientologerna en ny frontorganisation med det vilseledande namnet RDS. Precis som namnet Kommittén för Mänskliga Rättigheter (jovisst är det scientologernas organisation!) är skapat för att sammanblandas/uppfattas som FN:s Kommission för Mänskliga Rättigheter så är namnet RDS avsett att sammanblandas med RNS - Riksförbundet Narkotikafritt Samhälle, som är en seriös organisation som funnits i Sverige i många år.
RDS lyckades tillskansa sig ett 90-konto, dit de påstod sig samla in pengar för drogbekämpning. Bl a tänkte de köpa en knarkhund åt polisen! Eftersom RDS själva inte driver behandlingshem för drogmissbrukare, är det sannolikt att de i stället underhåller Narconon, som är en annan av scientologernas frontorganisationer. Narconon, som använder scientologernas kursmaterial, kan därför utan risk betala hur mycket som helst för detta till scientologirörelsen, dvs även de pengar RDS samlat in på 90-kontot.

Vet inte om detta stämmer eller ej, många kan nog tycka att det verkar osannolikt. Men jag ser det som en klar möjlighet.. någon som hört något om detta innan? vad tror ni?

Kanske borde posta detta i konspirationsteorier btw. nån mod får väl flytta ifall det inte passar

Edit: Fixade texten
Citera
2006-12-13, 22:05
Medlem
pebs avatar
Det var ett reportage på insider om just sånna där blufforganisationer som stjäl en stor del av pengarna som egentligen ska gå någon annanstans.. Minns inte när det gick dock

Edit: Ändrade, blev lite konstigt
Citera
2006-12-14, 00:49
Medlem
jihad3000deluxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sv.wikipedia.org/wiki/Narconon
Narconon, ett av scientologikyrkan drivet företag med huvudsyfte att tillhandahålla rehabilitering och öppenvård för narkotika- och alkoholmissbrukare.

enligt wikipedia så verkar ju det bitvis vara sant, iaf. skulle iofs inte förvåna mig om alltihopa är sant.
Citera
2006-12-14, 05:50
Medlem
wondRs avatar
när jag gjorde ett arbete om dom så besökte jag dom, och då snackade hon om massa sånt där skit ..

har för mig att hon nämde just detta..

äh scientologerna är ju för fan sjuka i huvudet, keep away!
Citera
2006-12-14, 18:30
Medlem
Yes, har själv gjort ett arbete om scietologer och de har ju en held del riktigt sjuka saker för sig.. Tycker att det är synd att de lurar vanligt folk.. undrar hur de reagerar när de konfronteras med detta, vet de anställda ens om det? Och vad är det egentligen de ger ut för skräp, kolla detta t.ex: http://www.drogfritt.nu/Resources/smatt_gott1-04.pdf
% av befolkningen som röker:
Ryssland 16%
Grekland 19%
Turkiet 16%, och så fortsätter det, varannan 16 och varannan 19, luktar lite fabricerat kanske?
Citera
2006-12-14, 19:03
Medlem
A-Dmps avatar
Men allvarligt talat, kan ni tycka illa om dom efter att ha sett bilderna på http://www.drogfritt.nu/drogfrittsverigc.html

"John hade tagit LSD och trodde att polishelikoptern som jagade honom var en jättehumla." - redan en klassiker!
Citera
2006-12-15, 13:14
Medlem
semafors avatar
Haha, vilket skämt dom är..

Tror jag ska köpa deras bok "Knark och sånt". Låter som en bestseller.
Citera
2006-12-15, 14:08
Medlem
Himmler!s avatar
Dom äger väl även 7 eleven.
Citera
2006-12-15, 15:04
Medlem
Ninjalittles avatar
Var en drogorganisation på min gymnasieskola när jag gick trean som hette Narconon och scientologerna ligger även bakom denna. Föreläsarna påstod att relationen mellan organisationen och scientologkyrkan var minimal, men kunde inte förklara varför båda två, som var tidigare drogbrukare, hade blivit scientologer efter de anslutit sig till Narconon... Pluggade lite innan föreläsningen och gav dem några visdomsord så de teg inför publiken
Citera
2006-12-15, 21:30
Avslutad
Scietologerna ligger bakom, såväl, som Ninjalittle säger, Narconon, och även en "organisation" som heter Criminon (som är typ KRIS), en organisation för f.d. kriminella som vill återanpassa sig till samhället.

Snacka om att utnyttja svaga personer!
Citera
2006-12-16, 06:06
Medlem
A-Dmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Scietologerna ligger bakom, såväl, som Ninjalittle säger, Narconon, och även en "organisation" som heter Criminon (som är typ KRIS), en organisation för f.d. kriminella som vill återanpassa sig till samhället.

Snacka om att utnyttja svaga personer!

Eller så gör dom kanske nytta? Bara för att folk är scientologer behöver dom nödvändigtvis inte vara onda och ha någon evil plan med allt dom gör.

Dom kanske helt enkelt på vissa fronter är empatiska medmänniskor som gör sitt bästa för att hjälpa dom som behöver det mest.
Citera
2006-12-16, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av A-Dmp
Eller så gör dom kanske nytta? Bara för att folk är scientologer behöver dom nödvändigtvis inte vara onda och ha någon evil plan med allt dom gör.

Dom kanske helt enkelt på vissa fronter är empatiska medmänniskor som gör sitt bästa för att hjälpa dom som behöver det mest.
Jo, jag förnekar inte att Narconon & Criminon är ett bra alternativ, de har säkert effektiv behandling. Men jag tycker ändå att det luktar som att de är ute efter att värva medlemmar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in