2006-12-03, 00:51
Medlem
Muxaxos avatar
Som ni förstår av rubriken så undrar jag ifall det är möjligt att baka i en micro?
Nu när det börjar närma sig jul så har jag blivit sugen på lussekatter, men eftersom de inte har ngt som är ens likt här nere i Spanien så har jag insett att enda sättet att få dem är att baka dem, problemet är dock att jag bara har en micro med grillfunktion, och jag har hört att det skall vara omöjligt baka i den? Stämmer detta? Eller gäller det bara när jäst är inblandat sas?
Vore tacksam ifall ni kunde hjälpa mig då begäret är starkt efter ngt typiskt svenskt
Citera
2006-12-03, 17:28
Medlem
Herr_Greens avatar
Jag tror inte att det går att baka i micron, det närmaste är väl att göra knäck i micron.. Men hur överlever du utan en ugn?
Citera
2006-12-03, 17:40
Bannlyst
Förut fanns det färdiga kakmixar för micro, de funkade faktiskt men har inte sett dessa i butikerna på ett bra tag.
Citera
2006-12-03, 18:24
Medlem
Det funkar att baka mjuk pepparkaka i micron, se till att baka den i ett kärl anpassat för micro bara.
Citera
2006-12-03, 21:21
Medlem
Muxaxos avatar
Tack för tipsen, då skall jag göra ett försök, jag kan ju inte mer än misslyckas
Citera
2006-12-03, 23:34
Medlem
Jag har en bok som heter 'Den bästa Mikrougnsmaten', utgiven av Gylendal Norsk Forlag 1989, och enligt den kan man baka "mjuka kakor och annat bröd med jäst, men det är en nödlösning.". Vidare står det att brödet brödet inte får någon färg eller den goda smak som bakning i vanlig ugn ger.
I min underbara bok finns recept för långfranska, sockerkaka och muffins bland annat. Studentliv ftw!
Citera
2006-12-04, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PostmannenLbb7
Jag har en bok som heter 'Den bästa Mikrougnsmaten', utgiven av Gylendal Norsk Forlag 1989, och enligt den kan man baka "mjuka kakor och annat bröd med jäst, men det är en nödlösning.". Vidare står det att brödet brödet inte får någon färg eller den goda smak som bakning i vanlig ugn ger.
I min underbara bok finns recept för långfranska, sockerkaka och muffins bland annat. Studentliv ftw!

Wow! Vart kan man få tag på den boken? Och finns det ingen nyare upplaga?
Citera
2006-12-04, 00:08
Medlem
systems avatar
Det kan tydligen gå lite hursomhelst.
http://www.flashback.org/showpost.php?p=3611645&postcount=23
Citera
2006-12-04, 00:11
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Det kan tydligen gå lite hursomhelst.
http://www.flashback.org/showpost.php?p=3611645&postcount=23

Jag tänkte precis skriva om den incidenten. Som tur är har Kickan2 fått sitt straff för att hon lurade mig
Citera
2006-12-04, 00:13
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz
Jag tänkte precis skriva om den incidenten. Som tur är har Kickan2 fått sitt straff för att hon lurade mig
Haha.. jag skrattar mig fördärvad! Min tröja är helt blöt av tårar just nu.
Har du hämtat dig från chocken?

Ontopic:
Det SKA gå att baka kladdkaka i micro, det har gjorts här hemma. Tyvärr har jag inget recept inom räckhåll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in