Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Bara två svar! fan jag behöver massa visdomsord nu ju! tack ni som svarat,hoppas fler gör det!
jag jobbar på Phonehouse som Eventsäljare. Trivs hur jävla bra som helst här. Man sätter sig i en bil första arbetsdagen, åker till "location" . Snackar med folk och säljer abb som är billigare än deras nuvarande, Eftersom vi på Phonehouse har alla operatörer så är säljmöjligheterna gryyymt stora.
Man jobbar alltid 2och2 eller 3, och jobbar oftast på ett ställe i en vecka innan man åker vidare. Hotell är betalt, alltid med frukost. Tjänstebil och bensinkort. Profilkläder och tjänstetelefon.
Man tjänar mellan 80 till 1000 per sälj. beroende på vilken typ av abb, vilka tilläggstjänster du slänger på och vilken telefon du säljer.
Säljer man ca 10 om dagen har man runt 40k efter skatt. JA! helt ärligt.
100%provisionsbaserad lön . Och på varje sälj får vi in en viss summa i "TB" (täckningsbidrag) 40% av TB är vad vi får i lön innan skatt.
Just i mitt team har vi en budget på 6 sälj om dagen varav 1mobiltbredband och 5tilläggstjänster.
Gör jag det så har jag runt en 4-5000 i TB vilket innebär 1500-2000 innan skatt.
jag jobbar 10 timmar om dagen varje dag varje vecka. sen tar jag ledigt en vecka varannan månad.
så alltså, 30 dagar gånger 2000kr = 60 000 innan skatt!!
sen tar man inte budget varje dag, ibland mer ibland mindre. Vi jobbar på mässor där man kan sälja 20-25 om dagen ibland. Så lönen är väldigt olika.
men du har alltid minst 20 000 ut om du är drivande och sätter upp mål.
Är du en jävel på att snacka och inte har några problem med att lämna privatlivet ett bra tag så finns stora pengar att tjäna !