2005-12-29, 04:33
Medlem
Schnyggves avatar
Hej! Har fått ett litet erbjudande att jobba med eventförsäljning, och undrar såklart lite saker som jag inte lyckats hitta bra svar på då jag googlat osv..
Har någon här erfarenhet av att jobba som eventsäljare för tex. Optimaltelecom? dvs. att få folk på köpcenter och liknande att byta abonnemang på sin hemtelefon och ringa billigare...

Personligen känns detta enklare än exempelvis Campuzmobile då man ska lura på dem telefon, abonnemang och hela kitet? Jag menar att bara byta och inte behöva göra nånting måste ju folk tycka är enklare? Orkar folk med sånt här? Hur mycket tjänar man ungefär? Jag har fått info om att man inte har någon grundlön alls, utan det hela bygger på 100% provision! är det svårt att få ihop en skälig lön? Hur funkar det praktiskt liksom? Vore även tacksam för allt annat matnyttigt ni kan komma på !
mvh. Schnyggve!
Citera
2005-12-29, 08:52
Bannlyst
Jag personligen skulle alla orka med ett sådant jobb, för du lär känna konstant press. Men har du inga direkta utgifter så varför inte ge det en chans, men annars så säger jag "nej nej".
Citera
2005-12-29, 13:06
Medlem
Lönen skiljer sig säkerligen åt, men de jag vet som jobbat med just Campuz Mobil, har tjänat bra med pengar som säljare runt 40k. Dessutom kan man avancera och bli teamleader och tjäna betydligt mer. Om du tror dig passa så testa är en nyttig erfarenhet oavsett hur det går.

Jag har som TM-säljare sållt Optimal telecom, det gick segt, tror det beror på att folk inte känner till operatören.
Citera
2005-12-30, 03:35
Medlem
Schnyggves avatar
Bara två svar! fan jag behöver massa visdomsord nu ju! tack ni som svarat,hoppas fler gör det!
Citera
2009-08-06, 19:08
Medlem
Herrpalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Bara två svar! fan jag behöver massa visdomsord nu ju! tack ni som svarat,hoppas fler gör det!

jag jobbar på Phonehouse som Eventsäljare. Trivs hur jävla bra som helst här. Man sätter sig i en bil första arbetsdagen, åker till "location" . Snackar med folk och säljer abb som är billigare än deras nuvarande, Eftersom vi på Phonehouse har alla operatörer så är säljmöjligheterna gryyymt stora.
Man jobbar alltid 2och2 eller 3, och jobbar oftast på ett ställe i en vecka innan man åker vidare. Hotell är betalt, alltid med frukost. Tjänstebil och bensinkort. Profilkläder och tjänstetelefon.
Man tjänar mellan 80 till 1000 per sälj. beroende på vilken typ av abb, vilka tilläggstjänster du slänger på och vilken telefon du säljer.

Säljer man ca 10 om dagen har man runt 40k efter skatt. JA! helt ärligt.

100%provisionsbaserad lön . Och på varje sälj får vi in en viss summa i "TB" (täckningsbidrag) 40% av TB är vad vi får i lön innan skatt.

Just i mitt team har vi en budget på 6 sälj om dagen varav 1mobiltbredband och 5tilläggstjänster.

Gör jag det så har jag runt en 4-5000 i TB vilket innebär 1500-2000 innan skatt.

jag jobbar 10 timmar om dagen varje dag varje vecka. sen tar jag ledigt en vecka varannan månad.

så alltså, 30 dagar gånger 2000kr = 60 000 innan skatt!!
sen tar man inte budget varje dag, ibland mer ibland mindre. Vi jobbar på mässor där man kan sälja 20-25 om dagen ibland. Så lönen är väldigt olika.
men du har alltid minst 20 000 ut om du är drivande och sätter upp mål.

Är du en jävel på att snacka och inte har några problem med att lämna privatlivet ett bra tag så finns stora pengar att tjäna !
Citera
2010-03-14, 18:06
Medlem
jag har några frågor
- hur funkar det ska man ta sig från sin bostad till plats A (där man möter team och bilen) och där efter samåker till B (där man säljer) ? tvärt om när man åker hem. ( har jag fattat det hela rätt)
- om det nu är så att man ska resa fån bostaden till plats A får man ersättning för det?
- hur många mil ifrån bostaden ska det vara för att man ska få hotell?
- är det någon o teamet som tar med bilen hem eller har den " hela tiden"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in