2005-06-09, 17:34
Medlem
Dock att det är ett "visst" hot emot anonymiteten på FB. Så har jag en idé om att man kan kan få välja att ha "Man" "Kvinna" info bredvid sin egna avatar. Detta hade underlättat anser jag. Många har nog råkat ut för just att missuppfatta om någon är just Kvinna eller men bland de personer man diskuterar med.
Några kanske anser att jag kanske har missförståt hela idén och att man borde föra en könslös debatt. Men för de som tvekar kunde detta vara frivilligt alternativ??

Så vad sägs bara ett förslag. skriv gärna konstruktiv kritik.
Citera
2005-06-09, 18:04
Medlem
onits avatar
Tråkig idé tycker jag. Då kan man ju inte se hur länge det går att skriva innan folk fattar vilket kön man är.
Citera
2005-06-09, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onit
Tråkig idé tycker jag. Då kan man ju inte se hur länge det går att skriva innan folk fattar vilket kön man är.

ja, och den gissningsleken är ju så himla kul...
bra idé tycker jag, även om de flesta kvinnor går att känna igen, antingen genom namnet eller avataren
Citera
2005-06-09, 18:28
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
ja, och den gissningsleken är ju så himla kul...
bra idé tycker jag, även om de flesta kvinnor går att känna igen, antingen genom namnet eller avataren
Jag tycker också idèn låter bra. Men jag tycker tvärtom när det gäller kvinnorna, faktiskt. Det finns kanske några ikoner här på fb, som man vet om det är en kvinna, eller inte, så som Ursa och Goddess, annars tycker jag det kan vara svårt att avgöra om det är en kvinna eller inte.

De har ofta konstiga nickname som både killar och tjejer kan ha, anser iaf jag.

men jag är För idèn iaf.
Citera
2005-06-09, 18:31
Administrator
admins avatar
Näe, någon sådan funktion vill jag inte ha.
Ledsen. Men jag tycker det är bättre nu.

admin
Citera
2005-06-09, 18:33
Medlem
Införs det redovisning av könet då går det ju mer åt community-hållet, låt det vara ett forum!
Å sen vad är det som säger att en kille inte kan regga sig som en tjej och tvärtom?!
Citera
2005-06-09, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarprättaren
Införs det redovisning av könet då går det ju mer åt community-hållet, låt det vara ett forum!
Å sen vad är det som säger att en kille inte kan regga sig som en tjej och tvärtom?!

Jo Jo men då är det väl deras val. om de icke vill vara "korrekta" med deras kön. Om nu inte Admin tyckte om det finns det nån Ûber-admin då?

Vi kan inte ha en röstning om det?
Citera
2005-06-09, 21:18
Medlem
Nulles avatar
Jag tycker att det är bra som det är. Gissningslekar är alltid kul. Den som känner ett behov av att exponera sitt kön kan ju alltid placera lämplig symbol (förslagsvis ♀ eller ♂ ) i sin signatur eller posta ett bidrag i den här tråden.
Citera
2005-06-10, 15:33
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqo
Jo Jo men då är det väl deras val. om de icke vill vara "korrekta" med deras kön. Om nu inte Admin tyckte om det finns det nån Ûber-admin då?

Vi kan inte ha en röstning om det?
Admin sa nej, då kommer det inte bli nåt. Iaf inte nu. Vi har en sträng, men rättvis Admin.
Citera
2005-06-10, 15:35
Medlem
Baskis avatar
Om man så gärna vill det, så kan man väl skriva vilket kön man är i signaturen!
Citera
2005-06-12, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nulle
Den som känner ett behov av att exponera sitt kön kan ju alltid placera lämplig symbol (förslagsvis ♀ eller ♂ ) i sin signatur
Jag känner ett behov och en nödvändighet, så jag köpte ditt förslag
Citera
2005-06-12, 14:24
Medlem
Carradines avatar
Äh, det spelar ingen roll, de flesta skriker ju ut att de är kåta kvinnor med hjälp av både bilder och heta inlägg, de andra kvinnorna kan dock fortsätta som vanligt.

För mig spelar det ingen roll vilket kön personen bakom användarnamnet har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in