2009-12-27, 15:39
Medlem
Paraplus avatar
Hej. Vi sitter här och nu har en person däckat bort helt. Det är inte direkt ovanligt men jag har problem att väcka honom även med knogarna i revbenen.

Han sover troligtvis för sedan juldagen har han varit vaken och kört tjack ca 3-5 g riktigt bra tjack. Men jag skriver ändå här för att kolla lite närmare.
okej nu snabbar jag på här för att han gör massor grejer som oroar mig.

Först och främst spänner han sig extremt. han snarkar, ibland blir ljuden konstigare då försöker vi rikta honom frammåt ifall det skulle vara kväljningar. Men vet inte kommer inte upp spyor. men han har ju inte käkat på väldigt länge.

när jag först kom hit var han bara på tjack och helt parnaoid för tanten som filmat honom hela morgonen. men jag vet inte om han skojade lite om det. nåja hursomhelst han spänner sig helt extremt.

några tips eller ska vi bara låta han vila?
Citera
2009-12-27, 15:40
Medlem
Paraplus avatar
han vaknade till i några sekunder men sover nu igen.
Citera
2009-12-27, 15:44
Medlem
tjackrunkarns avatar
ge han en omgång till
Citera
2009-12-27, 15:48
Medlem
Paraplus avatar
vi gissar på hans ryck är pga han inte käkat någonting.

anledningen till att vi inte ringer 112 är ju såklart för att vi inte märkt av det som något så allvarligt. Vi skulle självklart ringa om han slutade andas.
Citera
2009-12-27, 15:49
Medlem
UAAs avatar
Framstupa sidoläge och försök få i han vatten om han vaknar till.
Citera
2009-12-27, 15:51
Medlem
Neffs avatar
Lägg han i framstupa sidoläge och håll koll på honom ett tag?
Citera
2009-12-27, 15:55
Medlem
Paraplus avatar
försökt få han i framstupa sidoläge men han är för stel för det. ska låta han sova i 20 min sedan försöka väcka honom med knogarna i revbenen igen. kanske hans kropp bara behöver vila.
Citera
2009-12-27, 16:05
Medlem
låta han sova lite till
Citera
2009-12-27, 16:06
Medlem
Paraplus avatar
kan påpeka att han inte sköt utan snortade. och först mådde han asbra och sa att det var bland de skönaste han känt. Jag skriver det nu för jag missade ta med det i första inlägget.
Citera
2009-12-27, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neff
Lägg han i framstupa sidoläge och håll koll på honom ett tag?

Japp, kolla pulsen och försök att få lite vätska i honom men piggnar han ej till snart så kanske du får ringa någon hjälp linje och förklara hur det ligger till så att de möjligtvis kan råda dig att ringa en ambulans eller någon annan lösning på erat problem.

Jag hade nog ringt redan nu för det kan ju vara så illa att killen fått en hjärnblösning eller annat mindre skoj som gör att han omedelbart behöver akut hjälp!

Själv gick jag med en skadad hand i 14 dagar innan jag skulle besöka min psykiatriker, han tittade på handen och klämnde lite och skickade mig direkt till akuten! Han frågade till och med om han skulle ringa en amulans men jag tackade nej och tog mig dit på egen hand!
Citera
2009-12-27, 16:25
Moderator
evilhoneys avatar
Ring, på en gång! Tveka aldrig när du är osäker och det gäller någons liv.
Citera
2009-12-27, 16:36
Medlem
Paraplus avatar
Går inte ringa bara sådär när polis blir inblandat så lätt. Dels för att det som vi misstänker inte är någon fara med honom. Men gah, det är svårt som fan jag blir orolig när du nämnde hjärnblödning.

Han är ju alltså precis som en person som sover. Men hans ansiktsuttryck oroar mig dock, det är liksom ansträngt.

Fy fan vad nervös jag är nu då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in