Flashback bygger pepparkakshus!
2008-02-04, 20:10
Medlem
sparlunds avatar
Tjabba.

Instalerade för ett tag sedan trådlöst nätverk här i kåken, och det funkar prima. Har bara ett endaste problem, min bärbara xp-burk hittar inte vistan! Jag har googlat mina ögon röda, men jag hittar fan inget som hjälper mig! Har ultimate vista, och sp2 på xpn såklart.

Edit: Kan pinga vista från xp, hittar bara inte på nätverket.
Senast redigerad av sparlund 2008-02-04 kl. 20:19.
Citera
2008-02-04, 22:58
Medlem
har liknande problem, fast då min laptop har vista och mina andra burkar har xp så hittar inte vista xp och xp inte vista .. vette sjutton hur vad man ska göra. Någon vänlig själ som kan peka oss i rätt riktning/tråd då vi är vilse i lingon snåret...
Citera
2008-02-05, 00:57
Medlem
ViikkeEs avatar
brandväggar (tex F-secure) brukar blockera så att man inte kan se varandra.. annars kan det vara att ni inte är i samma arbetsgrupp. Om ni inte redan har testat det så kan ni öppna valfri mapp eller utforskaren och i adressfältet skriva \\*den andra datorns namn*\ (utan asteriskerna då)
Citera
2008-02-05, 01:04
Medlem
i.b.ms avatar
Jag var tvungen att installera en optional download på min xp för att den och vista skulle hitta varandra. Kommer inte ihåg vad den hette för det var ett år sedan jag gjorde det...
Citera
2008-02-05, 17:03
Medlem
sparlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Jag var tvungen att installera en optional download på min xp för att den och vista skulle hitta varandra. Kommer inte ihåg vad den hette för det var ett år sedan jag gjorde det...
Har oxo hört talas om detta! Men vad kallas fanskapet?
Citera
2008-02-06, 01:26
Medlem
råkade hitta den någon stans i et forum på nätet WindowsXP-KB922120-v5-x86-SVE.exe heter filen ska leta reda på forumet..

här var det i någon tråd http://www.alltomxp.se/forum/index.php

lyckas hitta min xp burk via vista laptoppen och jag hittar laptoppen via xp burken men jag kommer inte åt filerna ifrån xp burken på vista datorn..
Citera
2008-02-07, 17:10
Medlem
sparlunds avatar
De programmet funkar ej!

Mer förslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem