2008-02-01, 17:56
Medlem
ron_bs avatar
La mig för att ta en liten eftermiddagslur och var jättetrött, låg en stund och började "domna" bort, sådär skönt, och helt plötsligt får jag en bild av en typ skrikande katt eller nånting, jävulskt skrämmande, och lika snabbt försvanna den. Vet ju liksom att den inte är äkta, för det är ju bisarrt, men jag blir ändå orolig. Har haft liknande tidigare, fast då var jag mer nära att somna än jag var nu, så det är det som jag blir riktigt orolig för, att jag ska bli helt psykotisk eller schizofren.

Är det något farligt?
Senast redigerad av ron_b 2008-02-01 kl. 18:14.
Citera
2008-02-01, 22:24
Medlem
Helt ofarligt. Skulle snarare vara mer udda om du aldrig upplevt någon hypnagog hallucination.

Är ett rätt roligt medvetandetillstånd det där. Både Salvador Dali och Thomas Edison använde det systematiskt för att lösa problem och komma åt den skumma kreativiteten som tycks lura där innan sömnen. Du kan testa deras teknik själv någon gång om du är nyfiken: sätt dig för att slumra i en fotölj. Håll i dina händer några mindre men tunga föremål (typ nycklar, kulor), och placera under dina händer metallbrickor eller liknande skrammelobjekt.

När du slumrar till tappas föremålen, och du vaknar till - ofta med en del sjuka tankar. Slår vad om att du skulle kunna komma på sjukare saker än skrikande katter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in