Igår, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbolt11
Maggan är helt bakbunden av C och V! Det finns i princip inget hon kan göra just nu för att komma ur dödläget då det inte är hon eller sossarna som satt upp dessa stenhårda röda linjer.

Om jag får spekulera fritt så blir det en första statsministeromröstning på onsdag där Magdalena inte blir tolererad. Bollen går sedan över till Kristersson som får en vecka till tio dagar på sig att sondera. Det försöket kommer också resultera i ett tydligt nej.

Först efter två statsministeromröstningar kan det eventuellt börja röra på sig eftersom det skulle innebära en reell risk för ett extra val. C och V känner sig skyldiga att stå upp för sina vallöften och kommer att hålla fast vid dem genom två voteringar. Därefter kan man börja lätta lite på trycket.
Blir väl ungefär så och det blir C som viker sig. Det enda som gäller är att vara emot SD.
Citera
Igår, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Nej var har du fått det ifrån?

Nooshi är väl betald för att säga saker som göra att många röstar på V.

Hon kan väl skita fullständigt i hur V's politik skadar tillväxt mm. Och partistyrelsen skriver väl också i det. Fullständigt.
Ja, jag håller med dig om att Nooshi kan väl skita fullständigt i hur V's politik skadar tillväxt mm. Och partistyrelsen skriver väl också i det. Fullständigt.

Samtidigt vidhåller jag att de välbetalda heltidsproffsen till partiledare vars förbaskade plikt är att hålla koll på läget i Sverige knappast lärde sig så mycket nytt under föreläsningarna.

Föreläsningarna hade gjort större nytta i ett av invandrare fullsatt Globen i dessas samhällsorientering.
Citera
Igår, 04:37
Medlem
Det sägs av SD-rädda att SD dikterat politiken under de senaste 4 åren.

Så nu har ETR facit på vilka hemskheter som skulle drabba oss om SD skulle fortsätta agera stödhjul.

Jag tror inte ETR klarar av att redogöra för vad i SDs dagsaktuella politik som skulle vara skadligare för Sverige än Vs politik.

ETR skulle förstås likt en skiva som hakat upp sig komma dragandes med rötter.
Senast redigerad av lont Igår kl. 04:42.
Citera
Igår, 04:38
Medlem
S och C är emot V i regering. Kan man se det som att en majoritet av de rödgröna är emot V i regering och att det därmed är V som bör ändra sig?

Ett annat sätt att se på situationen är att bara C har en röd linje mot V i regeringen. Detta är en minoritet av de rödgröna; därför ska C ge sig.
Senast redigerad av Norkam Igår kl. 04:47.
Citera
Igår, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
S och C är emot V i regering. Kan man se det som att en majoritet av de rödgröna är emot V i regering och att det därmed är V som bör ändra sig?
Ja. Bara MP vill ha med V i en regering.

Men problemet är att det blir samma elände varken det är V eller MP som sitter i regeringen. MP är inte mindre skadliga än V vad gäller invandring och ekonomi.
Citera
Igår, 05:26
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Det har inte rört sig överhuvudtaget eftersom jag visste att det skulle bli såhär. Själv då?

jag hade 99% politikerförakt innan det här, nu är det på 120%

kommer aldrig rösta igen och kommer aktivt arbeta för ett fritt samhälle utan dessa klåpare och tjuvar
Citera
Igår, 06:09
Medlem
Citat:
Maggan är helt bakbunden av C och V! Det finns i princip inget hon kan göra just nu för att komma ur dödläget då det inte är hon eller sossarna som satt upp dessa stenhårda röda linjer.

Om jag får spekulera fritt så blir det en första statsministeromröstning på onsdag där Magdalena inte blir tolererad. Bollen går sedan över till Kristersson som får en vecka till tio dagar på sig att sondera. Det försöket kommer också resultera i ett tydligt nej.

Först efter två statsministeromröstningar kan det eventuellt börja röra på sig eftersom det skulle innebära en reell risk för ett extra val. C och V känner sig skyldiga att stå upp för sina vallöften och kommer att hålla fast vid dem genom två voteringar. Därefter kan man börja lätta lite på trycket.
Ulf får kortare tid för vid nästa talmansrunda kommer Magdalena säga att S röstar gult (tolererar) då hon insett att hon får inte ihop något och vill inte förnedras mer.
Citera
Igår, 06:16
Medlem
Det finns två perspektiv:
1. Sett till både antalet mandat och antalet partier är en majoritet (S+C) av de rödgröna partierna emot V i regeringen om man räknar bort V själva. Därför ska V släppa sitt krav på ministerposter.
2. Sett till både antalet mandat och antalet partier har en minoritet (C) av de rödgröna partierna en röd linje mot att V sitter i regeringen. Därför ska C släppa sin röda linje mot V.

Vilket perspektiv som bör antas nu vet jag inte.
Senast redigerad av Norkam Igår kl. 06:32.
Citera
Igår, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Nu är det så att aktivitetsstödet minskas var tredje månad till dessa nivåer
Hittar du inte jobb innan får du traska till soc kontoret och håll i hatten, skiva ut kontoutdrag för 3! månader bakåt där.minsta insättning skärskådas, du får inte ha bil och intre bostadsrätt, sen ikomma med cirka 60! utskrifter på ALLT! Detta är värre än Nordkorea. Ring och kolla det är sant
Så sjukt land

Exakt, och har du tillgångar får du använda dessa, annars ingen cash från staten, det är väl rätt?

Och varför tror du dessa kontroller tillkommit? Inte fan är det lintotten Sven Svensson som är upphovet till detta!

Och här sitter det svenskfientliga vänsterklägget och önskar in mera av avarterna som utnyttjar systemet, extraval är det enda som hjälper.
Citera
Igår, 07:26
Medlem
4 ilskna brudar som ska samarbeta ????
Citera
Igår, 07:43
Medlem
Felpost
Senast redigerad av Norkam Igår kl. 07:58.
Citera
Igår, 07:51
Medlem
Citat:

Jag håller inte med. Det är Andersson som vill bilda regering och hon har tre andra partier som vill bilda regering med henne. Det är därmed helt klart att det är hon som måste lösa situationen. Självklart är det svårt och jag kan inte se hur hon ska kunna pussla ihop det så länge ingen av de andra backar från sina ståndpunkter, men det är hennes skyldighet mot väljarna att satsa 100% av sin tid och energi på att reda ut det hela. Hon har ju varit övertydlig med att hon menar att väljarna vill ha henne till statsminister, så då får hon antingen visa statsmannaskap genom att bilda regering eller så bör hon avgå som ledare för S.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in